Gå til innhold

Venninne som tror hun kanskje er gravid, men likevel drikker hun?! Nå er hun sur fordi jeg sa ifra.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På lørdag var jeg på grilling hos en kompis. Vi satt ute i solen og koset oss. Alle drakk, inkludert venninnen min. Hun sa hun ikke hadde fått mensen og puppene var veldig ømme. Jeg lurte på om hun skulle ta abort eller hva hun ville. Hvis hun nå var gravid, så skulle hun beholde. Det sa hun mens hun drakk øl og røyker! Jeg ble provosert og klarte ikke å holde kjeft. 

Jeg sa (husker ikke helt ordrett, men noe alla dette) "likevel sitter du å både drikker og røyker? Det synes jeg er ganske fucked up" Hun skjønte ikke hvorfor jeg brydde meg og det hadde ikke jeg noe med. Da sier hun andre seg enig med meg og kunne ikke skjønne hvordan hun kunne sutte å drikke og røyke når hun trodde hun var gravid og skulle beholde.  Hun tåler ikke kritikk for fem flate øre og ble sur. "Nå råtter alle seg mot meg og dere har ingen rett til å dømme meg"  Endte med at hun bare dro. Fikk en sur melding fra henne senere, at jeg var så frekk som blanda meg og sånn. Dramaqueen. 

Men var det så slemt at jeg sa noe? Hun drikker bevisst alkohol og tror hun er gravid. Det er hårreisende. 

Anonymkode: 23634...9a0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

noen mennesker burde ikke bli foreldre. håper hun tar abort eller får en spontanabort.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

På lørdag var jeg på grilling hos en kompis. Vi satt ute i solen og koset oss. Alle drakk, inkludert venninnen min. Hun sa hun ikke hadde fått mensen og puppene var veldig ømme. Jeg lurte på om hun skulle ta abort eller hva hun ville.

Anonymkode: 23634...9a0

Jeg kan tenke meg hvordan du snakket til henne og kan skjønne at hun ble sur.

Og nei det er ikke ok, men hvis du virkelig brydde deg om venninnen og babyen hadde du tatt det opp på en annen måte.

Anonymkode: 61ac4...304

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Måten du sa det var kanskje ikke den beste måten å ta det opp på. Men hun overreagerte fortsatt litt. 

Anonymkode: b4748...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Måten du sa det var kanskje ikke den beste måten å ta det opp på. Men hun overreagerte fortsatt litt. 

Uenig, blir man angripet blir man agrepet, det er en naturlig reaksjon,

Men TS,hvor bryr du deg om barnet og henne,skal du prøve å ta en hyggelig prat med henne og prøve å finne ut av tingene?

Eller skal du bare sette deg moralsk over henne?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan tenke meg hvordan du snakket til henne og kan skjønne at hun ble sur.

Og nei det er ikke ok, men hvis du virkelig brydde deg om venninnen og babyen hadde du tatt det opp på en annen måte.

Eh, hvorfor var dette en slem måte å ta det opp på? :klo: Hvis hun faktisk brydde seg om babyen hadde hun ikke drukket og røyket. Sorry, men jeg støtter ikke de som drikker når de er gravide. Venninnen har ingen grunn til å være sur. Absolutt ingen grunn. Venninnen er voksen og da går det an å bruke hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Frekk du er! Du har ingenting med det. Legen min sa ret ut, lev som normal til du står der med positiv test. Ømme pupper og sen mens betyr absolutt ikke at hun er gravid. Uansett ikke din sak....

Anonymkode: c6665...b82

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, om ei venninne tror hun er gravid og ønsker i så fall å beholde sitter og drikker og røyker hadde jeg vært ganske rett frem jeg og. For være måte på idiotoppførsel!  Gidder ikke å pakke inn ordene mine og dulle med venninnen min da. Om man lurer på om man er gravid så tar man en test før en sånn sammenkomst om man egentlig ønsker å ta seg noen øl. Er man da gravid så lar man være, men viser testen at man ikke er gravid kan man drikke. Om man tror man er gravid holder man seg derfor unna alkohol til testen er utført (så frem man ønsker å beholde!).

Anonymkode: aafcf...019

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Rose11 skrev:

Eh, hvorfor var dette en slem måte å ta det opp på? :klo: Hvis hun faktisk brydde seg om babyen hadde hun ikke drukket og røyket. Sorry, men jeg støtter ikke de som drikker når de er gravide. Venninnen har ingen grunn til å være sur. Absolutt ingen grunn. Venninnen er voksen og da går det an å bruke hode.

Jeg støtter ikke det hele tatt selv,nå må du lese.

Var poenget til TS å sette seg moralsk over kvinnen eller hjelpe kvinnen slik at hun slutter å drikke og røyke å skade barnet?

Det er lov å si at MÅTEN det blir sagt ifra på var helt galt, spesilet hvis formålet var å hjelpe... Noe jeg ikke får inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nop, får ingen sympati for kjerringa. Hvis jeg var i ts sine sko, så hadde jeg sagt "hva faen er galt med deg?" og røsket alkoholen ut av hendene hennes.  Alle skjønner man ikke skal drikke når man er gravid. 

Anonymkode: 710b3...078

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var poenget til TS å sette seg moralsk over kvinnen eller hjelpe kvinnen slik at hun slutter å drikke og røyke å skade barnet?

Det er lov å si at MÅTEN det blir sagt ifra på var helt galt, spesilet hvis formålet var å hjelpe... Noe jeg ikke får inntrykk av.

Selvsagt var målet å trokke på venninnen. Tror du hun ikke vet at et ikke er anbefalt å drikke når man er gravid? Tror du hun trengte "hjelp" eller "veiledning" fra en venninne på fest? Tror du det å ta det opp med henne der og da kunne fått en god reaksjon? "å tusen takk som sier fra, det ante jeg ikke at man ikke skulle" liksom? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gi deg. Det er da virkelig IKKE ts sin oppgave å lære folk de ikke må drikke under svangerskapet. Når folk sitter åpenlyst å drikker mens de tror de er gravid, så får de tåle å høre det. Helt idiotisk hun drikker før hun har fått tatt en test. 

Anonymkode: 710b3...078

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Rose11 skrev:

Du er så jævla innbilsk og tror du har rett hele tiden vs kanskje du kan prøve å sette deg inn i hennes situasjon.

Hvordan man sier noe har veldig mye å si. De aller fleste går i forsvarsposisjon når noen sier fra på en dårlig måte slik du gjorde. Du dret henne ut foran en gruppe mennesker når du kunne tatt henne til siden og snakket med henne.

Begge har driti på draget her

Anonymkode: 23727...6b3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva du tenker at TS skulle hjulpet venninnen med? Slutte å drikke og røyke? At man ikke skal røyke og at alkohol ikke skal drikkes under svangerskap er jo såpas opplyst nå at jeg vil tro at venninnen også har fått det med seg. Lite TS kunne ha sagt da, enn å faktisk si rett ut at dette ikke er greit! Hvor mye mener du at folk som drikker og røyker under svangerskap skal dulles med?!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frekk du er! Du har ingenting med det. Legen min sa ret ut, lev som normal til du står der med positiv test. Ømme pupper og sen mens betyr absolutt ikke at hun er gravid. Uansett ikke din sak....

Men da tar du deg en test, da!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle 4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

kanskje hun kom på det der og da. Neppe gått lenge å "tenkt på å ta en test"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er så jævla innbilsk og tror du har rett hele tiden vs kanskje du kan prøve å sette deg inn i hennes situasjon.

Hvordan man sier noe har veldig mye å si. De aller fleste går i forsvarsposisjon når noen sier fra på en dårlig måte slik du gjorde. Du dret henne ut foran en gruppe mennesker når du kunne tatt henne til siden og snakket med henne.

Begge har driti på draget her

Anonymkode: 23727...6b3

Venninnen dret seg selv ut i det hun fortalte om mulig graviditet og at hun ønsket å beholde i mens hun satt og drakk og røykte. Alle er opplyste nok til at de vet dette er "no go", så folk som gjør sånt blir jo selvsagt sett ned på.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

kanskje hun kom på det der og da. Neppe gått lenge å "tenkt på å ta en test"

Tviler på at dette var noe hun kom på der og da. Hun har nok tenkt en stund på hvorfor mensen uteblir og puppene er ømme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at dette var noe hun kom på der og da. Hun har nok tenkt en stund på hvorfor mensen uteblir og puppene er ømme.

tviler på at man "tenker" så alt for lenge. Har du noen gang hatt en pregnancy scare? Det er noe man ønsker å finne ut av ganske  kjapt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...