Gå til innhold

Risiko ved å leie leilighet som er under oppbygning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har snakka med ei dame som leier ut en leilighet som skal være klar 1 september.

Hva vil skje dersom leiligheten ikke er klar den 1 september? Et alternativ vil da sikkert være å bryte kontrakten, men poenget

er at jeg ønsker et sted å bo.

Er det noen her som har vært i en lignende situasjon/hørt om en lignedne situasjon før?

Har innmari behov for å leie fra 1 september, og jeg kan ikke vente til f.eks 15 september.

Takk for svar.

Anonymkode: d04b7...3d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

har leid en sånn leilighet før. det var ikke noe lurt, stoppet opp med en gang jeg flyttet inn, ble lovet at det skule være ferdig innen 1 mnd men tok 3 år. så jeg ville funnet noe annet. 

Anonymkode: 78f39...cb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei jeg kjenner leide en leilighet som ikke ble ferdig til innflyttingsdatoen, der måtte huseieren betale hotell for hun

Anonymkode: 1a40c...faa

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere innspill her?

Anonymkode: d04b7...3d6

AnonymBruker
Skrevet

Hvor akkurat den leiligheten ? Hvis datoen er veldig viktig, er det jo egentlig litt rart at du i det hele tatt vurderer noe som ikke er 100 % innflyttingsklar når datoen kommer. 

Anonymkode: 8ae0a...cc5

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Dersom huseier leier leiligheten ut fra en dato som dere er enig i, så er jo huseier sikker på at den er ferdig til da. Da er det heller ikke noe problem for huseier å garantere hotell eller annet dersom den ikke skulle bli ferdig, det kommer jo ikke til å bli benyttet. Lag en avtale som garanterer deg tak over hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...