Gå til innhold

Hjelp, kan jeg trene nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trente tungt med markløft i går, og kjenner jeg har blitt støl i underkroppen også (siden markløft også tar på rumpe/lår) 
har det da noen hensikt å trene bein i dag, som egentlig var planlagt? Har egentlig planlagt tung beindag også. Er det noe vits, eller gjør det bare vondt verre mtp restitusjon? Er det bedre å for eksempel kjøre litt mer høy-rep dag på bein, eller er det best å droppe det(/vente til i morgen) og heller gå en tur?

Anonymkode: d664f...0b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du utsetter musklene for mye hardere belastning enn de er vant til, vil det bli mange rupturer i muskelfibrene. Etter et drøyt døgn kjenner du det som stølhet. Da gjør du bare vondt verre om du gir musklene enda mer tung belastning. Vent til dette har gitt seg, så kan du trene mer.

Vanligvis blir du ikke så støl etter 2-3 ganger. Er du i starten av et treningsprogram?

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Wiggins skrev:

Når du utsetter musklene for mye hardere belastning enn de er vant til, vil det bli mange rupturer i muskelfibrene. Etter et drøyt døgn kjenner du det som stølhet. Da gjør du bare vondt verre om du gir musklene enda mer tung belastning. Vent til dette har gitt seg, så kan du trene mer.

Vanligvis blir du ikke så støl etter 2-3 ganger. Er du i starten av et treningsprogram?

Ja, er på første uka av nytt program.. Droppet det jeg, da - så venter jeg til det er bra :) 

Anonymkode: d664f...0b5

AnonymBruker
Skrevet

Alltid ha en eller to hviledager på bein etter tung markløft/knebøy. Musklene dine vil ikke være klare for ny belastning før tidligs 48 timer etter en hard økt, og nervesystemet vil heller ikke ha kommet seg 100%.

Anonymkode: 10955...b0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...