AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Poster dette under "kropp og helse" fordi dette handler om psyke og enkelte menneskers psykologiske "behov". Jeg lurer veldig på hvorfor det er noen som har en enorm trang til å komme med hersketeknikker - "skjult" eller åpent, skrive spydige ting og generelt lage kvalme på ulike fora på internett? (Gjelder alle internettfora, altså både Kvinneguiden, grupper på Facebook, VGD osv. De finnes overalt.) Hvorfor er det sånn at noen har slike behov? Noen som vet? Opplever at folk tidligere var mer varsom når det gjaldt sider der de måtte stå frem med fullt navn, men nå har man liksom ingen grenser lengre. Det er liksom om å gjøre å være mest mulig ovenpå i forhold til andre, og ofte er det også mange som sanker plusser/likes fra slike innlegg. Man dyrker med andre ord hverandres hat, eder og galle. Ute blant folk (ikke i den teknologiske verdenen), er det jo en relativt annen folkeskikk, i det minste holder man kjeft i stedet for å spy ut kvalme og spydigheter... Hadde satt pris på om noen som har peiling kan gi meg et godt svar Anonymkode: 9ba59...06e
oeas Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Behov og behov. Man kommer ikke unna idioter her i verden. Sånn er det bare. 2
Erazor Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Jeg vil tro at mange troller fordi de synes det er underholdende og fordi de kan gjøre det uten nevneverdige konsekvenser. Noen bruker nok hersketeknikker for å manipulere. Dette kan være bevisst, men jeg vil også tro at noen ikke forstår hva de kommuniserer og kanskje ubevisst bruker slike teknikker fordi de har sett mange andre gjør det. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Takk for svar. Flere? Anonymkode: 9ba59...06e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 17 timer siden, Raspberrypai skrev: Fordi de ønsker å kompensere for sin uvitenhet og mangel på kunnskap. De vil sette seg selv i et bedre lys, men som et resultat av at de mangler tilstrekkelig intellegens og intellekt så må de ty til hersketeknikk for og komme seg ovenpå. Grunnen til at slike drøsser inn likes er fordi det er mange som kjenner seg selv igjen i deres situasjonen. De som liker slike innlegg mangler kunnskap om emnet selv, derfor liker de innlegget fordi vedkommende klarer og fremtre som smart uten å ha kunnskap. Det er en for selvdyrkelse hvor man prøver å føle seg bedre uten og ta seg bryet med og sanke kunnskap og sosial intellegens. Slike folk hater folk som er smarte, og som har velformulerte svar fordi de utfordrer deres egen intellegens, og man blir avdekket som dum og uvitende. Derfor er slike innlegg og kommentarer populære, fordi mange er late og føler seg utilstrekkelige, og da føles det godt å rakke ned på de som utfordrer deres egen intellegens. Og siden de er for lite intellegente og utdannende så må de ty til hersketeknikker, spydigheter og kvalme for å kunne hevde seg i debatten. Dette så jeg ikke før nå. Takk, det ga en del mening. Anonymkode: 9ba59...06e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Det som jeg kaller kompliment blir slettet for rassistisk innhold. Anonymkode: b8e3d...3c7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det som jeg kaller kompliment blir slettet for rassistisk innhold. Anonymkode: b8e3d...3c7 Hæ? Anonymkode: 9ba59...06e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 Vel, jeg kan bare snakke for meg selv siden jeg har selvinnsikt og vet at jeg tidvis kan være krass og rett frem. Jeg orker ikke å dille og dalle, gå rundt grøten, smiske og smaske med folk. Jeg sier det heller bare akkurat sånn det er. Hvorfor skal man tone seg selv ned når man debatterer? Det er greit, enkelte personangrep er for drøye, det er jeg enig i. Men folk er så pysete blitt! Det er kun et fåtall brukere her inne jeg ser tør å si det de mener, akkurat slik de mener det. Og for å være helt ærlig så er det mange som blir sure og bitre hvis de merker at de ikke klarer å vinne diskusjonen, så "idiotene som er spydige", er nok ofte bare de fornuftige som har helt rett, og som ikke er redd for å si at de har rett. Men du kan jo komme med noen konkrete eksempler, så er det lettere å vite hva du ønsker å debattere? Anonymkode: b894c...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #9 Skrevet 17. juni 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Poster dette under "kropp og helse" fordi dette handler om psyke og enkelte menneskers psykologiske "behov". Jeg lurer veldig på hvorfor det er noen som har en enorm trang til å komme med hersketeknikker - "skjult" eller åpent, skrive spydige ting og generelt lage kvalme på ulike fora på internett? (Gjelder alle internettfora, altså både Kvinneguiden, grupper på Facebook, VGD osv. De finnes overalt.) Hvorfor er det sånn at noen har slike behov? Noen som vet? Opplever at folk tidligere var mer varsom når det gjaldt sider der de måtte stå frem med fullt navn, men nå har man liksom ingen grenser lengre. Det er liksom om å gjøre å være mest mulig ovenpå i forhold til andre, og ofte er det også mange som sanker plusser/likes fra slike innlegg. Man dyrker med andre ord hverandres hat, eder og galle. Ute blant folk (ikke i den teknologiske verdenen), er det jo en relativt annen folkeskikk, i det minste holder man kjeft i stedet for å spy ut kvalme og spydigheter... Hadde satt pris på om noen som har peiling kan gi meg et godt svar Anonymkode: 9ba59...06e Jar du tenkt over at du kan være nærtagende og sensitiv for andres måter å uttrykke seg på? Hvordan to forskjellige mennesker oppfatter samme ting kan variere mye. Du har og en rapporter knapp der du kan skrive til mod. Hva du reagerer på. Anonymkode: ce70d...d95 2
Mearrasámi Skrevet 17. juni 2016 #10 Skrevet 17. juni 2016 Det er stor forskjell på å være uenig og direkte i en diskusjon, men det jeg har sett er at mange gjemmer seg bak AB knappen og kommer med personangrep og spydigheter om de er uenige med andre i stedenfor å føre en saklig diskusjon. Er folk redde for at deres spydigheter skal svekke deres brukernavns omdømme her inne? 3
Gjest Badebuksa Skrevet 17. juni 2016 #11 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, Mearrasámi skrev: Det er stor forskjell på å være uenig og direkte i en diskusjon, men det jeg har sett er at mange gjemmer seg bak AB knappen og kommer med personangrep og spydigheter om de er uenige med andre i stedenfor å føre en saklig diskusjon. Er folk redde for at deres spydigheter skal svekke deres brukernavns omdømme her inne? Det er jeg enig i, jeg har sett akkurat det samme. I 99% av tilfellene der folk siterer meg, gjør de det som anonym. Det irriterer vettet av meg, jeg biter ikke! Jeg oppsøker deg ikke! Og nei, jeg forfølger deg ikke på KG og plager deg i alle andre tråder bare fordi vi er uenige... Skulle nesten tru at det er dét folk er redde for, siden de ikke tør å poste med brukernavn når de siterer. Ja, dette er en oppfordring til alle som siterer. Bruk brukernavn
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #12 Skrevet 17. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: du kan jo komme med noen konkrete eksempler, så er det lettere å vite hva du ønsker å debattere? Anonymkode: b894c...ee2 Ønsker ikke å debattere konkrete eksempler nei, da må du lese HI på nytt. Anonymkode: 9ba59...06e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #13 Skrevet 17. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ønsker ikke å debattere konkrete eksempler nei, da må du lese HI på nytt. Anonymkode: 9ba59...06e Da får du prøve med denne grusomme, klare talen selv, da Anonymkode: b894c...ee2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #14 Skrevet 17. juni 2016 8 minutter siden, Badebuksa skrev: Ja, dette er en oppfordring til alle som siterer. Bruk brukernavn Anonymkode: d0a12...3c7
Gjest Badebuksa Skrevet 17. juni 2016 #15 Skrevet 17. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: d0a12...3c7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #16 Skrevet 17. juni 2016 Idioti er provoserende. Tror de fleste har opplevd å bli provosert pga ignoranse eller dumskap. Noen av oss mener at det meste mennesker gjør og mener er tilbakestående. Samtidig har vi erfaring med at saklige innlegg som forklarer på en "snill" måte hvorfor de tar feil, blir oversett eller ikke forstått. Det er rett og slett enklere å kommunisere med neandertalere med frekke one-linere. Litt som å snakke spansk med spanjoler, istedet for å prøve å snakke norsk med spanjoler. Anonymkode: 14f8a...033
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #17 Skrevet 17. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da får du prøve med denne grusomme, klare talen selv, da Anonymkode: b894c...ee2 Hvis du leser hva som står så er det ganske klart hva jeg ønsker å finne svar på Anonymkode: 9ba59...06e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #18 Skrevet 17. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du leser hva som står så er det ganske klart hva jeg ønsker å finne svar på Anonymkode: 9ba59...06e Man kan jo ikke svare for alle! Det er en milliard forskjellige årsaker, forventer du at vi skal ramse opp alle sammen for deg? Du kan jo sette deg rolig ned i sofaen, lukke øynene og forsøke å tenke det til selv. Først leser du de 100 første trådene du finner på KG, så spør du deg selv... hvorfor har noen et behov for å være spydige i svarene sine..? Anonymkode: b894c...ee2
Erazor Skrevet 17. juni 2016 #19 Skrevet 17. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan jo ikke svare for alle! Det er en milliard forskjellige årsaker, forventer du at vi skal ramse opp alle sammen for deg? Du kan jo sette deg rolig ned i sofaen, lukke øynene og forsøke å tenke det til selv. Først leser du de 100 første trådene du finner på KG, så spør du deg selv... hvorfor har noen et behov for å være spydige i svarene sine..? Anonymkode: b894c...ee2 Du kunne gjerne ha påpekt at dette var et eksempel på en som forsøker å belære og snakke ned til trådstarter. Godt eksempel, forresten. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #20 Skrevet 17. juni 2016 Et øyeblikk siden, Erazor skrev: Du kunne gjerne ha påpekt at dette var et eksempel på en som forsøker å belære og snakke ned til trådstarter. Godt eksempel, forresten. Du er et eksempel på hvorfor folk svarer andre spydig, du fordummer deg selv og sporer av i en tråd. Anonymkode: b894c...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå