AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Hei, lurer på om noen som får aap med ungufør tillegg, som får igjen på skatten. I fjord fikk jeg ca 6000kr igjen. Men I år så har jeg sendt inn for selvstendig næringsdrivende. Hadd enkeltperson foretak men ikke noe inntekter på det. Så lurer så på om jeg får igjen.. får kanskje vite det 22 juni. Men jeg blir så nervøs av usikkerheten. Har ikke råd til å bli skyldig. Anonymkode: 0b730...879
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Du må jo logge deg inn på alltin. Der ligger jo selvangivelsen din, og der står det også hva du evt får tilbake eller skylder. Det er jo mange mnd siden man fikk den tilsendt og kunne gjøre evt endringer der. Anonymkode: 21061...5ca
Million Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 (endret) 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lurer så på om jeg får igjen.. får kanskje vite det 22 juni. Men jeg blir så nervøs av usikkerheten. Har ikke råd til å bli skyldig. Anonymkode: 0b730...879 Hvorfor går du og lurer? Selvangivelsen din var klar for lenge siden, da kunne alle se hva ligningen var. Har du ikke hatt noen endringer, så er det det blir. Logg deg på Altinn.no og sjekk der. Oppgjøret har altså vært klar en god stund, men selve utbetalingen/tilbakebetalingskravet kommer vel neste uke. Hva gjorde du når selvangivelsen kom egentlig? Har du ikke vært inne på Altinn og sett på den engang? Hvis du har et selvstendig enk.foretak, kan det være at du ikke får oppgjør før til høsten. De sjekker slike manuelt, tror jeg. Endret 17. juni 2016 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, lurer på om noen som får aap med ungufør tillegg, som får igjen på skatten. I fjord fikk jeg ca 6000kr igjen. Men I år så har jeg sendt inn for selvstendig næringsdrivende. Hadd enkeltperson foretak men ikke noe inntekter på det. Så lurer så på om jeg får igjen.. får kanskje vite det 22 juni. Men jeg blir så nervøs av usikkerheten. Har ikke råd til å bli skyldig. Anonymkode: 0b730...879 Og forslaget fra Skatteetaten til din selvangivelse, det har du bare godtatt og ikke kontrollert? Å stilltiende godta et forslag uten å kontrollere eller sette deg inn i hva eller vite noe som helst om, er direkte dumt. Å gå i usikkerhet fordi du heller ikke har tatt deg bryet med å logge deg inn på altinn for å finne ut hva du har godtatt er både unødvendig og bortkastede bekymringer. Lær av den feilen du har gjort til neste år og last ned selvangivelsen din da i god tid før innleveringsfristen. Lær deg poster for fradrag og kontroller at alle oppgitte tall stemmer. Etterhvert som du blir eldre blir dette viktigere fordi du da får lån, eier mer og gjerne får samboer/ektefelle og barn. Da blir selvangivelsen mer innholdsrik og enda vanskeligere å forstå. Når tid skatteoppgjøret kommer, er flutende mellom juni og oktober, etterhvert som skatteetaten får gjort selvangivelsene klar. Anonymkode: 3bae6...1f8
Kamomille Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, lurer på om noen som får aap med ungufør tillegg, som får igjen på skatten. I fjord fikk jeg ca 6000kr igjen. Men I år så har jeg sendt inn for selvstendig næringsdrivende. Hadd enkeltperson foretak men ikke noe inntekter på det. Så lurer så på om jeg får igjen.. får kanskje vite det 22 juni. Men jeg blir så nervøs av usikkerheten. Har ikke råd til å bli skyldig. Anonymkode: 0b730...879 Likningsoppgjøret for selvstendig næringsdrivende blir sendt ut i puljer, jeg tror at første pulje bli sendt ut ultimo juli. I mellomtiden kan du selv beregne skatten din på skatteetatens hjemmeside. Når du er selvstendig næringsdrivende blir skatten ikke forhåndsberegnet på selvangivelsen slik det blir for lønnsmottakere. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Jeg har sjekket på altin. Men står ikke noe om skatt pga næringsdrivende. Men jeg har ikke tjent noe, så skal ikke gå utover pengene fra nav. Får bare vente å se. Anonymkode: 0b730...879
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå