Gå til innhold

Hvilken gråfarge anbefaler dere til kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal male kjøkkenet mitt i grått, men jeg aner ikke hvilken nyanse jeg skal velge. Jeg er ikke så glad i blått og syns noen av gråfargene er litt blålige... Er rådvill, og håper noen av dere har gode tips på farger :)

Anonymkode: 10c34...026

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lys eller mørk gråfarge?

Anonymkode: 434c0...c03

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lys eller mørk gråfarge?

Anonymkode: 434c0...c03

Fortrekker absolutt lys gråfarge, er glad i lyse farger :) 

Anonymkode: 10c34...026

AnonymBruker
Skrevet

Lys, type morgendis evt. tåkedis. Flotte begge to :) 

Anonymkode: 94b50...b60

Skrevet

Ren, lys gråfarge uten hint av noen annen farge er s-1000n- skumring. Helt nøytral grå. :tommelopp: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har lister, kjøkken eller andre møbler i hvitt er det ofte eggehvit eller bomull. Da bør du velge en gråfarge med fargekode som slutter på y (yellow) slik at det hvite ikke ser gult ut. Vi har gjort det gjennomgående for det gjør det mye enklere å sette inn noe hvitt fra IKEA f.eks. Det er en farge som heter valmuefrø hos Jotun. Den er fin i helmatt. Vi trodde den skulle være veldig mørk helt til vi fikk inn møbler og lys i rommet, men nå synes jeg den er kjempefin.

Anonymkode: 3c442...267

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har lister, kjøkken eller andre møbler i hvitt er det ofte eggehvit eller bomull. Da bør du velge en gråfarge med fargekode som slutter på y (yellow) slik at det hvite ikke ser gult ut. Vi har gjort det gjennomgående for det gjør det mye enklere å sette inn noe hvitt fra IKEA f.eks. Det er en farge som heter valmuefrø hos Jotun. Den er fin i helmatt. Vi trodde den skulle være veldig mørk helt til vi fikk inn møbler og lys i rommet, men nå synes jeg den er kjempefin.

Anonymkode: 3c442...267

Støtter denne. Har du eggehvit/bomull lister/skap, så MÅ du velge noe med gule undertoner:

Tidløs, lys antikkgrå, antikkgrå, grå harmoni, valmuefrø, eller grå skifer. Siden du kanskje ønsker noe som er lysere, så ville jeg kanskje prøvd  grå harmoni? :)

Hvis kjøkkeninnredning/lister (håper for all del dere har lik nyanse på dem, hehe) er i klassisk hvit e.l (uten gult), så kan dere kjøre på med greige eller resten av den grå fargeskalaen. Men viktig å ihvertfall finne ut av hvitnyanse først.

AnonymBruker
Skrevet

Ascott fra jotun (ncs 2203-y13r) er kjempefin, den er litt lysere grå og passer utmerket til lister i bomull eller eggehvit pga at den har litt gult i seg (det vises ikke, altså! ). Har den selv og er veldig fornøyd :Nikke:

Den blir ikke blå, og er utrolig behagelig. Men bruk supermatt maling! :opplyser:

Anonymkode: d4443...0f5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ascott fra jotun (ncs 2203-y13r) er kjempefin, den er litt lysere grå og passer utmerket til lister i bomull eller eggehvit pga at den har litt gult i seg (det vises ikke, altså! ). Har den selv og er veldig fornøyd :Nikke:

Den blir ikke blå, og er utrolig behagelig. Men bruk supermatt maling! :opplyser:

Anonymkode: d4443...0f5

Er ikke Ascott en "greige" farge? Det gjør at den er finest til klassisk hvit, og ikke bomull (det er det røde i fargen som gjør det slik)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...