AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Hei, Jeg og samboer har prøvd å bli gravid, uten å lykkes. Nå skal jeg begynne i ny jobb, og har ikke lyst til å bli gravid med en gang etter at jeg starter. I tillegg har jeg adenomyose, og sliter mye med smerter. Har fått tilbud om å sette inn hormonspiral som vil hjelpe mot smertene, og kanskje gjøre det lettere for meg å bli gravid når den blir tatt ut igjen. Har vært uten hormonprevansjon i snart 1,5 år, men har kun hatt 6 måneder hvor vi aktivt har prøvd å bli gravide. Jeg er veldig usikker på om jeg bør sette inn spiralen, og gjøre en god jobb (uten smerter og det fraværet det noen ganger medfører) og heller ta den ut neste år og prøve på nytt da. Eller om vi skal bare kjøre på og se hva som skjer. Er det noen som vet om vi kan regne med de 6 mnd vi har prøvd nå hvis vi tar en pause i prøvingen og setter inn spiral? Eller om vi må prøve ett helt år etter at vi tar spiralen ut igjen hvis vi trenger hjelp? Har veldig lyst på barn, men det er så mange ting som tilsier at det mest fornuftige er å vente... Og pga andenomyosen og muligheten for at den blir "bedre" eller i det minste nøytralisert for en stund gjør at jeg heller litt i mot å vente. Men vil ikke vente ett år, for så å måtte prøve et helt år før vi kan få hjelp heller (hvis vi ender opp med å trenge det). Noen tips, tanker eller argumenter for eller i mot? Anonymkode: 663dd...f25
Gjest Sisti Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Dere begynner nok på scratch hvis dere tar lang pause i prøvingen. Det er nemlig normalt å bruke ett år på å bli gravid, og man kan ikke bare summere måneder fra forskjellige tidspunkt i livet. Men det er jo ikke verre enn å gå privat hvis dere ikke vil prøve et helt år - der kreves det ikke at dere har prøvd så lenge. Blir det der funnet problemer kan dere henvises til det offentlige hvis dere ikke vil fortsette å bruke penger i det private.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg og samboer har prøvd å bli gravid, uten å lykkes. Nå skal jeg begynne i ny jobb, og har ikke lyst til å bli gravid med en gang etter at jeg starter. I tillegg har jeg adenomyose, og sliter mye med smerter. Har fått tilbud om å sette inn hormonspiral som vil hjelpe mot smertene, og kanskje gjøre det lettere for meg å bli gravid når den blir tatt ut igjen. Har vært uten hormonprevansjon i snart 1,5 år, men har kun hatt 6 måneder hvor vi aktivt har prøvd å bli gravide. Jeg er veldig usikker på om jeg bør sette inn spiralen, og gjøre en god jobb (uten smerter og det fraværet det noen ganger medfører) og heller ta den ut neste år og prøve på nytt da. Eller om vi skal bare kjøre på og se hva som skjer. Er det noen som vet om vi kan regne med de 6 mnd vi har prøvd nå hvis vi tar en pause i prøvingen og setter inn spiral? Eller om vi må prøve ett helt år etter at vi tar spiralen ut igjen hvis vi trenger hjelp? Har veldig lyst på barn, men det er så mange ting som tilsier at det mest fornuftige er å vente... Og pga andenomyosen og muligheten for at den blir "bedre" eller i det minste nøytralisert for en stund gjør at jeg heller litt i mot å vente. Men vil ikke vente ett år, for så å måtte prøve et helt år før vi kan få hjelp heller (hvis vi ender opp med å trenge det). Noen tips, tanker eller argumenter for eller i mot? Anonymkode: 663dd...f25 Mener du endometriose eller har du en sykdom jeg ikke har hørt om? Anonymkode: 13c9c...148
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mener du endometriose eller har du en sykdom jeg ikke har hørt om? Anonymkode: 13c9c...148 Adenomyose er endometriose i livmoren. Anonymkode: cfc87...092
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå