Gå til innhold

Sommerbarn "taper" på bursdagsfronten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff vi har hatt en travel vår med aktiviteter (flere barn i huset) hver kveld utenom lørdag kveld. Da har vi måttet ta igjen litt for uken som har vært. Har med andre ord ikke hatt tid til å planlegge bursdag. (jente småskolen).

Tenkte å ta det rett før alle reiste på ferie, men jeg hadde ikke medregnet alle som tar fri siste uken...

Det kommer da 4 stk av 14. Lurte nesten på å flytte datoen nå, men hun gleder seg slik...... :(

Rart å flytte feiring til høsten nå vel?

Anonymkode: 00b87...13f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hør med bursdagsbarnet, da vel? Om hun gleder seg, og ikke har noe imot at det bare kommer 4 stk, så kjør på. Bare forklar hvorfor det kommer så få, at det ikke er fordi de ikke har lyst, men fordi de er bortreist. 

Jeg har forøvrig bursdag i romjulen, og har samme problemet. Fra slutten av november av er alle alt for opptatt, og når julen er over er alle lei av feiringer (og for ungene er det da juletrefester etc så de ikke har tid). 

Sånn er det bare. Neste år, vurder å flytte feiring til høsten, for før sommeren er de fleste travel (hele mai er det konfirmasjoner, så begynner bryllupssesongen, folk reiser vekk, etc). 

Anonymkode: d9139...52f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 stykker, og 5 med henne, er jo en fin liten gruppe det. Det er jo bare å forklare til henne at hun ikke har trukket bursdagsloddet og at det er mange som er bortreist selv om de vil komme. I tillegg kan du jo da høre med henne om hun vil vente til flere kan delta eller om hun vil ha det nå uansett. 

Anonymkode: 980ff...d3c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør med bursdagsbarnet, da vel? Om hun gleder seg, og ikke har noe imot at det bare kommer 4 stk, så kjør på. Bare forklar hvorfor det kommer så få, at det ikke er fordi de ikke har lyst, men fordi de er bortreist. 

Jeg har forøvrig bursdag i romjulen, og har samme problemet. Fra slutten av november av er alle alt for opptatt, og når julen er over er alle lei av feiringer (og for ungene er det da juletrefester etc så de ikke har tid). 

Sånn er det bare. Neste år, vurder å flytte feiring til høsten, for før sommeren er de fleste travel (hele mai er det konfirmasjoner, så begynner bryllupssesongen, folk reiser vekk, etc). 

ja neste år blir det nok til høsten..

ts

Skrevet

5 barn til sammen kan da bli vel så koselig som en hel/halv klasse. Blir ofte mer lek/kos når de er såpass få, og mye bråk, herjing og potensiell krangling når de er flere. Blir også mindre å kjøpe inn og mindre og rydde for dere ;) 

Å ha bursdagen lenge før eller etter den egentlige dagen synes i alle fall jeg er tullete. De fleste unger vil også feire bursdagen sin på/nær den egentlige dagen også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, lingua franca skrev:

5 barn til sammen kan da bli vel så koselig som en hel/halv klasse. Blir ofte mer lek/kos når de er såpass få, og mye bråk, herjing og potensiell krangling når de er flere. Blir også mindre å kjøpe inn og mindre og rydde for dere ;) 

Å ha bursdagen lenge før eller etter den egentlige dagen synes i alle fall jeg er tullete. De fleste unger vil også feire bursdagen sin på/nær den egentlige dagen også. 

Hun har bursdag midt i juli, så må uansett feire en stund før eller etter siden så mange alltid er borte... Familien feirer tett inntil dagen.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun har bursdag midt i juli, så må uansett feire en stund før eller etter siden så mange alltid er borte... Familien feirer tett inntil dagen.

Om bursdagen er midt i juli, tenker jeg det er mest naturlig å vente til etter skolestart på høsten. Da har hun også noe å se frem til, og bursdagen drukner ikke i allskens avslutninger som kommer etter hvert. 

• Liker 2
Skrevet

vi pleier å feire bursdag før skolen slutter, i slutten av mai beg. juni, min har ikke bursdag før midt i juli og da er jo kreti og pleti på ferie. Jeg har hatt fullt hus hvert år så det har gått fint det Jeg vet at noen i klassen velger å ha det på høsten istedenfor. Alt er innafor så lenge det blir bursdag i allefall i vår klasse. 

AnonymBruker
Skrevet

har barn med bursdag i juli og vi feire på dagen med bare oss og med skolekamerater og familien innen de første par uker av august.  Har ALDRI hatt en eneste negativ kommentar fra bursdagsbarna om dette.  

Anonymkode: 3febb...8ba

AnonymBruker
Skrevet

:(

Jeg er gravid og har termin i fellesferien. Har virkelig et håp om at lille venn kommer før, slik at han også kan få feiret på sin dag eller i nærheten.  

5 barn til sammen er en liten gjeng og en kan kanskje gjøre noe mer ut av selskapet? Når vår på 4 hadde brsdag, var de fem barn. Da dro vi i dyrehage og feiret der. Ekstra stas og hun tenkte ikke over at de ikke var så mange. :)

Anonymkode: 78d43...0f3

AnonymBruker
Skrevet

Hun gleder seg om de blir få også. Har handlet inn pynt. Hun forstår at de hadde reist på ferie. er jo ikke på skolen heller de som ikke kommer....

Hun syns det er dumt men går jo greit. (hun hadde gledet seg ekstra for hun har skrevet hun ønsker seg penger som skal gå til en veldedig organisasjon, syns selv at hun har nok småting i hus)

ts

Gjest ricecrispies
Skrevet

Et av mine barn har bursdag tidlig i august.

Etter at hun startet på skolen har vi alltid feiret i midten av august. Mange av barnas venner som har bursdag i juni og juli har allerede feiret,eller skal i august.

Helt greit det 😊

Gjest ricecrispies
Skrevet
Et øyeblikk siden, ricecrispies skrev:

Et av mine barn har bursdag tidlig i august.

Etter at hun startet på skolen har vi alltid feiret i midten av august. Mange av barnas venner som har bursdag i juni og juli har allerede feiret,eller skal i august.

Helt greit det 😊

Feiring med få kan være hyggelig det,vel?

Så kan hun evt feire tidligere neste år?

AnonymBruker
Skrevet

Om det cirkelig er veledighetspengene som gjør henne trist, kan vel dere spytte i litt ekstra? 

Anonymkode: 74f19...4bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine er sommerbarn: juli og august. For julibarnet pleier vi å ha barneselskap rundt skoleslutt, og familieselskap selve dagen. For augustbarnet starter vi med familieselskap selve dagen, og barneselskap ca rundt skolestarten i midten av aug. Funker fint. Spør ungen sin hva hun foretrekker å gjøre her. Kan bli fint selskap med færre også 

Anonymkode: e5a27...7b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...