maryphilbin Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Hei! Jeg har bestilt en pakke fra USA, og fulgt med på pakkesporingen til USPS som mandag meldte pakken som levert. Med samme sporingsnummer sto det hos Posten at pakken ble utkjørt og utlevert mandag. Men, jeg har ikke fått noen pakke. Jeg forventet å få hentelapp en eller to dager etter pakken ankom riktig by (med nytt kollinummer for Norge), men nå etter tre dager har jeg ikke fått noe. Aner noen hvor lang tid dette vanligvis tar? Takk!
Plotty Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Jeg foreslår at du tar kontakt med postkontoret ditt. de kan sikkert hjelpe deg
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Om du har digipost, kanskje den ligger der. Anonymkode: b10e8...f93
Mis(s)Understood Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 2 timer siden, maryphilbin skrev: Hei! Jeg har bestilt en pakke fra USA, og fulgt med på pakkesporingen til USPS som mandag meldte pakken som levert. Med samme sporingsnummer sto det hos Posten at pakken ble utkjørt og utlevert mandag. Men, jeg har ikke fått noen pakke. Jeg forventet å få hentelapp en eller to dager etter pakken ankom riktig by (med nytt kollinummer for Norge), men nå etter tre dager har jeg ikke fått noe. Aner noen hvor lang tid dette vanligvis tar? Takk! Og hva sier sporingsnummeret (det nye kollinummeret for Norge) når du bruker det på posten sine sider nå?
maryphilbin Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2016 1 minutt siden, Mis(s)Understood skrev: Og hva sier sporingsnummeret (det nye kollinummeret for Norge) når du bruker det på posten sine sider nå? Jeg har ikke fått noe nytt sporingsnummer, noe som er problemet. Jeg har ikke fått noe siden den ble merket "levert" med kollinummeret fra USPS. :/
PaperFlower Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 Hos meg har det flere ganger hendt at pakken har kommet, men det har blitt rot med hentelappene. Jeg snakket med de som sendte pakken til meg først, og de sa at etter at posten var kommet i butikkene har det vært veldig mye rot med hentelappene. (Dette var for et par år siden,mulig det har blitt bedre nå?) Jeg anbefaler uansett at du kontakter posten og spør der. Mulig den ligger og venter på deg.
maryphilbin Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2016 Jeg får vel ta en tur til post i butikk og høre. Takk for råd
Mis(s)Understood Skrevet 16. juni 2016 #8 Skrevet 16. juni 2016 Et øyeblikk siden, maryphilbin skrev: Jeg har ikke fått noe nytt sporingsnummer, noe som er problemet. Jeg har ikke fått noe siden den ble merket "levert" med kollinummeret fra USPS. :/ Min feil ! Jeg leste at du hadde fått nytt nummer, men at du etter det ikke hadde fått hentelapp. Sånn kan det gå når man sitter på toget Ring posten i morgen og hør.
Million Skrevet 17. juni 2016 #9 Skrevet 17. juni 2016 (endret) 17 timer siden, maryphilbin skrev: Jeg har ikke fått noe nytt sporingsnummer, noe som er problemet. Jeg har ikke fått noe siden den ble merket "levert" med kollinummeret fra USPS. :/ Pakker fra utlandet skal jo selvfølgelig alltid innom tollpost. De tar stikkprøver og sjekker innholdet i mange pakker. Alle utenlandske pakker ligger og venter på behandling der, for å sjekke om det skal kreves inn moms eller toll eller begge deler på varen. Avhengig av mengden pakker og antall ansatte, kan behandlingen hos tollpost ta alt fra noen få dager til et par uker. Det er min erfaring. Og jeg har bestilt hundrevis av pakker fra land som Tyskland og USA opp gjennom årene. Er pakkens totale verdi inkl frakt ikke over 350 kr, får du den momsfritt. Er pakkens verdi inkl frakt over 350 kr, må du betale avgiftene for å få den utlevert. Den utleveres hos ditt vanlige postkontor eller post-i-butikk. Avhengig av hva pakkens innhold er (hvilken vare) så kan det bli avkrevd toll også. Du kan sjekke her på Toll.no. Endret 17. juni 2016 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #10 Skrevet 17. juni 2016 Hvis man bruker disse shippingselskapene som er utenom standart air mail osv, så må nok pakken fortolles ganske ofte. Anonymkode: 5ba52...7a1
Honey Dew Skrevet 18. juni 2016 #11 Skrevet 18. juni 2016 Den 16.6.2016 at 16.27, maryphilbin skrev: Jeg har ikke fått noe nytt sporingsnummer, noe som er problemet. Jeg har ikke fått noe siden den ble merket "levert" med kollinummeret fra USPS. :/ Leverer ikke USPS pakkene på døren? Hvis du ikke er hjemme, har de jo ingen mulighet til å levere, men de kunne jo ringt deg
maryphilbin Skrevet 20. juni 2016 Forfatter #12 Skrevet 20. juni 2016 Jeg hørte med den hyggelige dama på Post i butikk som kunne informere om at pakken så ut til å være fraktet videre fra fortolling, og at det nok tok et par dager før den kom. Så nå vet jeg i hvertfall at den er i bevegelse og venter spent på at hentelappen skal ankomme min postkasse 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå