Gå til innhold

Når er vinterferien?

Fremhevede innlegg

Gjest Dolphina
Skrevet

Hei!

Driver å skal bestille reise, men vil ikke dra i vinterferien da det ofte er dyrest.

Noen som vet når den er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste uken i februar eller noe sånt? Varierer vel litt også nettopp for å få lettet litt på presset på feriestedene. Tror den er delt i to uker faktisk..

Skrevet

Mener å ha hørt at neste års vinterferie "klaffer", sånn at "hele norge" (skolene) har vinterferie samme uke. Men husker ikke om det er uke 9 (siste uke i februar) eller uke 10 (første uke i mars).

Noen som skulle bestille tur/hotell, og det var helt fullt, p.g.a. vinterferien.

Bruker vanligvis å være "fordelt" over 2 - 3 uker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror også at det er likt over hele landet i år. I Akershus er det i allefall uke 8.

Skrevet

Det pleier ikke være likt over hele landet!!

Kan aldri tenke meg at det kommer til å være samme uka over hele landet i år heller.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det pleier ikke være likt over hele landet!!

Kan aldri tenke meg at det kommer til å være samme uka over hele landet i år heller.

Nei, det PLEIER ikke å være likt, og det er derfor det har kommet opp i media at det er det i år. (Problemer med hyttebooking osv.) Jeg er ikke helt sikker på at det er samtidig, men har hørt/lest om det...

Skrevet

Her er det iallfall vinterferie i uke 8.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det stemmer ikke at det er likt over hele landet. På den skolen hvor broren min jobber skal de ha en uke vinterferie før påskeferien, dvs i uke 14.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vinterferien er vanlegvis fordelt på veke 8, 9 og 10. Fordi det er tidleg påske i 2005 er det få veker å fordele på dersom det skal bli litt tid mellom jul/nyttår - vinterferie - påske. Dette har ført til at det nok ein gong vert kamp om plassane i veke 8. (Det er ikkje fyrste gongen det har skjedd, men sist det skjedde vart det sagt at dette skulle ein unngå seinare).

Gjest Anonymous
Skrevet
Det stemmer ikke at det er likt over hele landet. På den skolen hvor broren min jobber skal de ha en uke vinterferie før påskeferien' date=' dvs i uke 14.[/quote']

Det var sent! Hvor er denne skolen og er det en offentlig skole?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ønsker ikke å si hvilken skole det er, men ja det er en offentlig skole (grunnskole) og alle skolene i denne kommunen har ferie samtidig.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ønsker ikke å si hvilken skole det er' date=' men ja det er en offentlig skole (grunnskole) og alle skolene i denne kommunen har ferie samtidig.[/quote']

Jeg synes det var merkelig planlegging å ha vinterferien og påskeferien så tett! Og dessuten å ha påskeferien så sent! (ETTER påsken...) Har aldri vært borti det før.

Kan du si fylket?

..og ikke tro at jeg ikke tror på deg, jeg synes bare det var uvanlig!

Gjest Anonymous
Skrevet

Huffda, nå har jeg bommet og sett på kalenderen for 2004 i steden for 2005 :roll: . Det riktige da er at de skal ha vinterferie i uke 11, slik at den blir sammen med påskeferien i uke 12 for at de skal få fri en lengre periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...