Djungelvrål Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Jeg foretar disse behandlingene hjemme. Bruker et produkt fra Skinplan. Tar de 1-2 g pr måned og blir verken rød, tørr eller flassete. 20 % er mildt ift. til den styrken de bruker i salonger. Jeg lurer på om noen vet hor mange dager man bør holde seg unna sol etter en behandling? Tok en behandling på tirs og har lyst å sole meg imorgen, enten ute eller i solarium. Tenkte å bruke spf 30 i ansikt, på hals og bryst. Noen erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Jeg ville ikke ha solt meg. Går du ut i solen - og blir brun, da har du per definisjon fått solskader uansett om du har brukt solkrem og dermed ikke blitt brent. Strålene som fører til solskader er akkurat de samme som gjør deg brun. En kan rett og slett ikke få i pose og sekk; både beskytte huden, og bli brun. Det er motsetninger som ikke går sammen. Anonymkode: c3df2...7ed 1
Djungelvrål Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2016 Hvis man ikke soler seg vil man etterhvert få diverse sykdommer som følge av D vitamin mangel. Så liit sollys er sunt. Jeg snakker ikke om om å bake meg i solen i timesvis men å sole meg litt før jeg skal i et bryllup på lørdag. Jeg ser mye bedre ut når jeg ikke er blåhvit! 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 Solen i seg selv er sunn kun fordi den gir D-vitaminer, men de kan du jo ta i pilleform. At den gir brunfarge er derimot ikke sunt - det er solskade. Anonymkode: c3df2...7ed
Djungelvrål Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Solen i seg selv er sunn kun fordi den gir D-vitaminer, men de kan du jo ta i pilleform. At den gir brunfarge er derimot ikke sunt - det er solskade. Anonymkode: c3df2...7ed Litt brunfarge er ikke en skade, det er kroppens måte å beskytte huden på. Hadde vi ikke hatt den beskyttelsen hadde vi jo ikke kunnet vært ute i det hele tatt. Alt med måte. Skaden har skjedd når overdreven soling fører til kreft, rynker, soleksem, tørr hud og pigmentflekker. De fire sistnevnte dør man ikke av.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 Jeg ville unngått sol ene og alene pga fare for pigmentflekker. Har man først fått det blir man aldri kvitt det. Anonymkode: 94f28...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #7 Skrevet 16. juni 2016 På bloggen å skincity.se anbefales det å holde seg unna sol i 1-2 måneder etter bruk av syreprodukter. Hvis du absolutt vil i solen ville jeg smurt meg med tykke lag med faktor 50, brukt hatt og solbriller. Anonymkode: 94f28...9f1
Djungelvrål Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #8 Skrevet 16. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: På bloggen å skincity.se anbefales det å holde seg unna sol i 1-2 måneder etter bruk av syreprodukter. Hvis du absolutt vil i solen ville jeg smurt meg med tykke lag med faktor 50, brukt hatt og solbriller. Anonymkode: 94f28...9f1 Er nok ikke aktuelt å holde meg unna sol i 2 mnd. Skal til Spania om 2 uker. Men har tenkt å sole meg litt ute i morgen hvis det er sol eller ta 30 min solarium. Bruker faktor 30 i ansikt, på hals og på bryst også får det bare stå til.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #9 Skrevet 16. juni 2016 5 timer siden, DreamOn skrev: Litt brunfarge er ikke en skade, det er kroppens måte å beskytte huden på. Hadde vi ikke hatt den beskyttelsen hadde vi jo ikke kunnet vært ute i det hele tatt. Alt med måte. Skaden har skjedd når overdreven soling fører til kreft, rynker, soleksem, tørr hud og pigmentflekker. De fire sistnevnte dør man ikke av. Brunfarge er en skade, jo. Jeg sier ikke at du trenger å holde seg unna solen - hvor mye du bryr deg om å f.eks. forebygge rynker er opp til deg selv. Det er ikke bare overdreven soling som fører til rynker/pigmentflekker, men også kumulativ eksponering over tid. Når du har tatt glykolsyrebehandlinger bør du helt klart være ekstra forsiktig. Anonymkode: c3df2...7ed
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #10 Skrevet 17. juni 2016 Hva er glycolsyrebehandling? Høres ikke bra ut å sole seg etterpå iallefall. Hvordan kunnde du være så dum å gjøre dette før du drar til syden..? Anonymkode: 846a7...881
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #11 Skrevet 17. juni 2016 6 timer siden, DreamOn skrev: Er nok ikke aktuelt å holde meg unna sol i 2 mnd. Skal til Spania om 2 uker. Men har tenkt å sole meg litt ute i morgen hvis det er sol eller ta 30 min solarium. Bruker faktor 30 i ansikt, på hals og på bryst også får det bare stå til. Hvis du har tenkt å ta solarium noen dager etter syrebehandling, gambler du virkelig med huden din! Anonymkode: 846a7...881
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #12 Skrevet 17. juni 2016 Du burde absolutt ikke sole deg hverken i solarium eller ute etter å ha tatt glycolsyrebehandling. Det er virkelig ikke bra for huden, og kan skade den. Du kan få solforbrenningsskader og pigmentflekker som aldri vil gå bort igjen. Det hjelper lite at det "bare" er 20% og mildt ift hva hudpleiesalonger bruker som du beskriver det som. Selv serum og krem med glykolsyre som skal benyttes på natten, anbefales ikke dersom man ikke bruker spf 50 og dekker seg til/holder seg i skyggen og minst mulig i solen, nettopp pga fare for solsensitivitet og pigmentering. Selv brukte jeg MD Formulations CRS og høy solfaktor en vår, og fikk allikevel pigmentflekker på kinnene, etter det har jeg aldri brukt syreprodukter vår/sommer. Anonymkode: 24826...5bd
Maddy25 Skrevet 17. juni 2016 #13 Skrevet 17. juni 2016 Jeg har valgt å bruke syrer og da har jeg samtidig tatt et valg om å holde meg unna sola i størst mulig grad. Sånn er det bare. Syrer og sol hører ikke sammen. Syrefritt gir rom for litt sol. Jeg bruker faktor 50 året rundt og soler meg aldri aktivt.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #14 Skrevet 17. juni 2016 Den 16. juni 2016 at 21.30, DreamOn skrev: Er nok ikke aktuelt å holde meg unna sol i 2 mnd. Skal til Spania om 2 uker. Men har tenkt å sole meg litt ute i morgen hvis det er sol eller ta 30 min solarium. Bruker faktor 30 i ansikt, på hals og på bryst også får det bare stå til. Det er helt galskap. 30 min solarium?!? Huden din er langt mer solømfintlig nå enn vanlig. Du kan skade den for livet, som sagt, og når det først er gjort kan du aldri være i solen igjen uten å få flekker. Selv med høy faktor. Anonymkode: 94f28...9f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå