Belima Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Jeg vil så gjerne lage egne krutonger, men får ikke smak på de. Jeg har prøvd å blande olje med løk, hvitløk og salt, men de ble smakløse. Neste runde (holder på nå) har jeg prøvd med løkpulver og hvitløkspulver samt salt. Første runde så presset jeg 8-9 fedd med hvitløk og en halv løk, rørte sammen med salt i oljen. Nå har jeg blandet på samme måte som første gang, men nå er det pulver jeg bruker. Steker på 175 gr til de er gyldne, men de er smakløse. Trenger hjelp til dette. Hva gjør jeg feil?
onyx Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Jeg lager krutonger, men lager som regel ganske enkle, med kun salt og pepper. Bruker å krydre først og så tilsette olje som jeg klemmer inn i brødbitene før jeg steker de i ovnen. Mulig du får mer smak i krutongene om du bruker en krydderolje? ev krydre krutongene først slik at krydret fester seg på brødet og ikke bare forsvinner i oljen?
Belima Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2016 Smart! Har ikke tenkt på at jeg kan bruke krydderolje. Det må jeg prøve før jeg gir opp og fortsetter å kjøpe. Takk for tipset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå