AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Har adoptert en valp på ti uker. Når kan jeg starte å trene med "gå fot ", binde han, la han være alene hjemme osv og hvor lange økter av gangen? Daglig eller blir den lei da? Hittil er den lærevillig på "sitt " ihvertfall Anonymkode: 772cf...937
Tabris Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 Du kan starte med en gang, men hold deg til korte økter. Bruk godbit og få repetisjoner. Hva mener du med "binde han?" 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 Det viktigste er at valpen knytter seg til deg og kommer når du kaller på han. Positiv sosialisering med andre dyr og mennesker er også viktig for å få en voksen hund som fungerer bra i samfunnet. Anonymkode: 05250...d43
dyptvann Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 En valp har jo meget kort konsentrasjonsevne, så tren med få repetisjoner før du gir den en pause. Selv begynte jeg med hjemmealenetrening da min var ti uker gammel. Da han var 12 uker gammel, klarte han allerede å være hjemme alene en full arbeidsdag og da han var 14 uker klarte han å holde seg en hel arbeidsdag. Men oppdretteren min advarte faktisk mot å gå for hardt ut. Da kan du risikere å få en treningslei hund i tidlig alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå