Gå til innhold

pappa drikker..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Først og fremst, så er ikke pappa en sånn halvshabby type som går på en pub kl 12 på ettermiddagen for å ta seg en øl ellerno. Han er en veldig fin mann som har et godt liv - også økonomisk(ikke at det er så nøye). Men i det siste så har jeg merket at han drikker 1-2 glass vin hver dag.. Han er aldri full eller oppfører seg stygt. Men jeg tør ikke si ifra eller spørre om hvorfor han drikker 1-2 glass hver dag..

Anonymkode: e7d47...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vause

Det kan være for kosen sin skyld. Mange som nyter et par glass med vin eller litt øl hver dag. Trenger ikke være alkoholiker, misbruker eller avhengig for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Badass skrev:

Det kan være for kosen sin skyld. Mange som nyter et par glass med vin eller litt øl hver dag. Trenger ikke være alkoholiker, misbruker eller avhengig for det. 

Joa.. Men jeg tenker at man heller skal kose seg med alkohol når man har fri osv, ikke når det er vanlig jobbuke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joa.. Men jeg tenker at man heller skal kose seg med alkohol når man har fri osv, ikke når det er vanlig jobbuke..

Et par glass vin? Det er ikke alkoholmisbruk. Det kan være for å slappe av og sovne lettere. Du har virkelig ikke en pappa som drikker ut i fra hva du skriver.

Det virker som du har en fin pappa. Vet du hva som foregår i hans hode? Snakker du mye med han. Kan også tenkes at han bare er litt trist. For voksne så er ikke alkohol nødvendigvis det samme som fest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da ingenting som helst galt med dette. Selv drikker jeg igrunn aldri vin annet enn i middagsselskaper eller på fest, men å ta seg et glass vin eller to for kosens skyld, når man ikke blir synlig beruset av det, er da fullstendig uproblematisk.

Anonymkode: 0f75b...fd4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lanista1984 skrev:

Et par glass vin? Det er ikke alkoholmisbruk. Det kan være for å slappe av og sovne lettere. Du har virkelig ikke en pappa som drikker ut i fra hva du skriver.

Det virker som du har en fin pappa. Vet du hva som foregår i hans hode? Snakker du mye med han. Kan også tenkes at han bare er litt trist. For voksne så er ikke alkohol nødvendigvis det samme som fest.

Mamma gjorde dette før fordi hun slet med å sove(våknet ofte tidlig, type 04.00) og jeg så ikke på dette som noe unormalt. Typen min drikker litt i hverdagen fordi kosen, ikke noe mer, eller bare for å slappe av :) Du har en helt normal pappa TS ;) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det gjorde min far også, i oppveksten. Selv om det ikke er snakk om mye, så plagde det meg. Jeg skammet meg over det. Så jeg forstår deg TS. Har lite forståelse for de som må ha alkohol for å kose seg, slappe av osv. Det burde man klare fint uten også. 

Anonymkode: 74b75...a92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde min far også, i oppveksten. Selv om det ikke er snakk om mye, så plagde det meg. Jeg skammet meg over det. Så jeg forstår deg TS. Har lite forståelse for de som må ha alkohol for å kose seg, slappe av osv. Det burde man klare fint uten også. 

Har liten forståelse for de som dømmer på den måten. Alt er ikke enten svart eller hvitt. Du kan ikke skamme deg over en far som drikker ett eller to glass vin? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Lanista1984 skrev:

Har liten forståelse for de som dømmer på den måten. Alt er ikke enten svart eller hvitt. Du kan ikke skamme deg over en far som drikker ett eller to glass vin? 

Har lite forståelse for noen som skal fortelle meg hva jeg kan eller ikke kan skamme meg over. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er resultatet av den skremselspropagandaen man har sett i media de siste årene, hvor det store fokuset har vært på alkohol og hvor grusomt det er for barn - uten nyanser i det hele tatt.

Dette gjør at barn får et usunt forhold til alkohol, og blir redde og usikre selv hvis det kun er snakk om ett glass.

Endret av Petra75
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har lite forståelse for noen som skal fortelle meg hva jeg kan eller ikke kan skamme meg over. 

Igjen. Forstår ikke hvordan du skal fortelle at andre kan fint klare seg uten null alkohol. Mulig du er ung og dømmende uten å tenke på hele bildet som andre måtte ha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet du må stille deg er om drikkingen går ut over noe. Om han tar ett glass eller to på kvelder han likevel ikke skal noen sted, og det hjelper han med søvn, etc. bør det ikke være noe problem. 

Men dersom han feks aldri kan hente/bringe/dra på tur fordi han må ha sine 1-2 glass vin hver ettermiddag/kveld, kan du skru på varsellampene. Altså, om han må ha noe å drikke, og kan ikke legge planer som ødelegger dette, da ville jeg vært skeptisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen koser seg med et glass cola, noen koser seg med en kaffe og noen koser seg med et glass vin. Virkningen er den samme.

Jeg har full forståelse for at folk liker å kose seg og slappe av.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, Lanista1984 skrev:

Igjen. Forstår ikke hvordan du skal fortelle at andre kan fint klare seg uten null alkohol. Mulig du er ung og dømmende uten å tenke på hele bildet som andre måtte ha.

Jeg er 40. Og min far drikker fortsatt alkohol hver dag. Med tanke på helsa hans burde han gått over til vann for lenge siden. At jeg ikke forstår hvorfor alkohol må til for å slappe av, kose seg, sove osv, er ikke det samme som at jeg dømmer at de gjør det.. Det er, utrolig nok, fortsatt de som ikke trenger det for å gjøre det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 40. Og min far drikker fortsatt alkohol hver dag. Med tanke på helsa hans burde han gått over til vann for lenge siden. At jeg ikke forstår hvorfor alkohol må til for å slappe av, kose seg, sove osv, er ikke det samme som at jeg dømmer at de gjør det.. Det er, utrolig nok, fortsatt de som ikke trenger det for å gjøre det samme

Er ikke dette dømmende, mener du? Jeg forstår ikke at folk klarer å se på Paradise Hotel for å slappe av. Med tanke på den mentale helsa deres burde de ha sett på Migrapolis i stedet.

Men dem om det - jeg dømmer ikke.... :rolleyes: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, Petra75 skrev:

Er ikke dette dømmende, mener du? Jeg forstår ikke at folk klarer å se på Paradise Hotel for å slappe av. Med tanke på den mentale helsa deres burde de ha sett på Migrapolis i stedet.

Men dem om det - jeg dømmer ikke.... :rolleyes: 

Nice one...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lanista1984 skrev:

Et par glass vin? Det er ikke alkoholmisbruk. Det kan være for å slappe av og sovne lettere.

Det er nesten definisjonen på alkoholmisbruk: Når man prøver å bruke det som "medisin" for et eller annet.

Og da har jeg ikke engang nevnt at alkohol er negativt for søvn (selv om man sovner blir søvnen av mye dårligere kvalitet).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Spørsmålet du må stille deg er om drikkingen går ut over noe. Om han tar ett glass eller to på kvelder han likevel ikke skal noen sted, og det hjelper han med søvn, etc. bør det ikke være noe problem. 

Men dersom han feks aldri kan hente/bringe/dra på tur fordi han må ha sine 1-2 glass vin hver ettermiddag/kveld, kan du skru på varsellampene. Altså, om han må ha noe å drikke, og kan ikke legge planer som ødelegger dette, da ville jeg vært skeptisk.

Dette!

1-2 glass vin på kvelden kan være uskyldig, men det kan også være avhengighet.

Vår gamle nabo tok ett lite glass konjakk på kvelden.  Ingenting galt med det,helt til han ikke fikk konjakken sin.
Hvis han hadde gått tom ringte han på dørene til alle naboene for å høre om de hadde noe å gi ham, han hylte og skrek, og skremte vettet av oss nabobarn.
Han var totalt avhengig av det ene glasset på kvelden.

Han var ikke alkoholiker, men han hadde helt klart et alkoholproblem!

Anonymkode: a852f...26e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Snakk med pappaen din! Si at du er bekymret, iom at han virker som en flott pappa tror jeg han kommer til å ta det veldig bra! Det virker ikke som du har noe å bekymre deg for, men det er vanskelig for oss som ikke har hele bildet og si det helt sikkert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...