Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, men tror dette blir et langt innlegg.

Jeg sliter nå, jeg er lei. Jeg er i midten av 20-årene, vært gjennom mer enn hva jeg burde. Mange dødsfall i familien. Jeg kjenner ingen glede lengre, jeg klarer ikke å glede meg over noe lengre. Jeg har akkurat fullført utdannelsen min og starter ny jobb om noen uker, men jeg kjenner ikke noe glede over dette som jeg hadde trodd. Samboeren og jeg skal overta et rekkehus som vi har kjøpt her om ikke lenge, og her kjenner jeg heller ikke noe glede. Jeg gleder meg ikke over disse tingene, jeg ser på alt som bare et stort ork og føler meg fanget. Fanget med tanke på jobb, redd for å ikke prestere, redd for at jeg ikke takler jobben. 

Jeg går også med mye dårlig samvittighet, særlig over samboeren. Jeg er sammen med verdens snilleste mann, jeg kunne aldri ha gjort noe mot han! Jeg syns jeg bare er en dårlig kjæreste og samboer for han, jeg tar meg ofte i å være sur og svare han surt når han spør om de enkle ting. Jeg vil ikke være sånn her lengre. Jeg føler meg tynget av et eller annet. Samboeren er det ikke, hadde det ikke vært for den fantastiske mannen, vet jeg ikke hvor jeg hadde vært idag. 

Jeg er bare så lei, jeg orker ikke bekymre meg over alt hele tiden, ha dårlig samvittighet og føle meg nedstemt stort sett hele tiden. 

Anonymkode: 45dac...3fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok utslitt og trenger hvile.Ta kroppen på alvor. 

Anonymkode: f4e47...010

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en depresjon. Typisk å miste gleden.... Vet ikke helt hva personen over her mente, men et godt tips er fysisk aktivitet, trening på et nivå som får opp pulsen. Men det er selvsagt ikke nok! Har det vart lenge? Kanskje du kan gå og prate med noen, trenger ikke være psykolog, men en form for terapeut? Finnes mange typer. 

Anonymkode: b21a5...304

Skrevet

Snakk med legen. Høres ut som depresjon eller utbrenthet. Det er best å få tatt det vonde ned roten før alt blir ødelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...