Beccs Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Min ex skal kjøpe meg ut av vårt felles hus, vi har ca 2,3 mill i lån og fikk ny takst på 3,4. Hvor mye har jeg "rett" på?
Juniper Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Ved helt lik andel, og ingen skjevhet i forhold til egenkapital: 3,4 minus 2,3 = 1,1 delt på 2 = 600.000,- Minus eventuelle omkostninger også.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 6 minutter siden, Juniper skrev: Ved helt lik andel, og ingen skjevhet i forhold til egenkapital: 3,4 minus 2,3 = 1,1 delt på 2 = 600.000,- Minus eventuelle omkostninger også. 1,1 mill delt på 2 = 550 tusen Minus omkostninger som nevnt. (typiske omkostninger er utgifter til takstmann/takstmenn) Siden regnestykket vil være svært viktig for TS måtte jeg korrigere regnestykket. Anonymkode: 37bcd...e96 3
Juniper Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 1,1 mill delt på 2 = 550 tusen Minus omkostninger som nevnt. (typiske omkostninger er utgifter til takstmann/takstmenn) Siden regnestykket vil være svært viktig for TS måtte jeg korrigere regnestykket. Anonymkode: 37bcd...e96 Selvsagt rett. Tror jeg rusler rettning senga nå! Øya i kryss! 3
ArtyFarty Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 Om dere har betalt ned på lånet over flere år, så skal du også ha igjen halvparten av det nedbetalte.
MorTil2 Skrevet 16. juni 2016 #7 Skrevet 16. juni 2016 Har dere nedbetalt likt på lånet ? Hvis det er skjevheter der, og de kan dokumenteres, skal vel fratrekk for lån på "gevinst" følge parallellt ? Det samme gjelder hvis dere har foretatt store, kostnadskrevende oppussingsprosjekt Hvis den ene har betalt dokumentert betydelig mer enn den andre, så skal han/hun ha kompensasjon for dette. Taksten står i forhold til standard på huset. En annen ting er at hvis han overtar huset, og også beholder mer av møblene enn deg, og disse er kjøpt av felles penger, så inkluderes det i regnestykket. Det er mange x faktorer i et slikt regnestykke som dere nå holder på med. Så om dere tar utgangspunkt i 500 000 på hver, så kan det fort bli litt pengeforskyvninger iforhold til andre faktorer enn kun takst og lån.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #8 Skrevet 16. juni 2016 2 timer siden, ArtyFarty skrev: Om dere har betalt ned på lånet over flere år, så skal du også ha igjen halvparten av det nedbetalte. Det vil for TS sin del bety halvparten av differansen mellom salgstakst og gjenstående lån, eller tenkte du på noe annet? Anonymkode: 37bcd...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå