AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Hvorfor finner jeg ikke "grønnshampoo" noe sted, evt annen type som skal dempe rødt? Selger noen frisører for eksempel dette, nettbutikker? Kan det spesialbearilles hos frisør? (Jeg farger håret med farge helt uten rødt i, skjæret skal være mot grått, får allikevel alt for rødt hår ) Anonymkode: e67d7...34e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Ingen som har noen erfaring angående å dempe dette? Anonymkode: e67d7...34e
TinyBean Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Tror du må kjøpe sånn lillasjampoo. Mulig du får det på diverse butikker? Du kan spørre hos frisøren, tror jeg. Lurer på om det er den som demper rødskjær. Hva slags farge gikk du fra/til?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 1 time siden, TinyBean skrev: Tror du må kjøpe sånn lillasjampoo. Mulig du får det på diverse butikker? Du kan spørre hos frisøren, tror jeg. Lurer på om det er den som demper rødskjær. Hva slags farge gikk du fra/til? Har naturlig kommunebrunt hår og farger i askebrunt (4.12), men blir allikevel rødlig altså, ønsker å få deg så nært min naturlige farge som mulig. Tror ikke lillshampoo er det riktige her, at det skal brukes til blonde, eller? Ikke vet jeg, men vil gjerne ha noen tips om hva/hvor/hvordan Ts Anonymkode: e67d7...34e
Miranda16 Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Prøv lilla shampoo! Prøvde den over noen vask og synes det hjalp litt, men tror det er mer effektivt å prøve en hårfarge i asketone eller en kald farge, Prøv med en som kan skylles ut for sikkerhetsskyld Til info; Selv er jeg mørkeblond, men jeg har rødpigmenter i håret, så selv om jeg bruker en i mørk blond uten varmetoner, så blir det et rødlig, rødskjær
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Når jeg har farget håret med minicolor får det alltid et rødskjær, og jeg bruker alltid da flere runder med lillasjampo for å få det vekk... selv om det er sjampo pleier jeg å smøre masse inn i håret, og så gå med det som en slags kur i en halvtime. Anonymkode: cac3f...d1c
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 1 time siden, Miranda16 skrev: Prøv lilla shampoo! Prøvde den over noen vask og synes det hjalp litt, men tror det er mer effektivt å prøve en hårfarge i asketone eller en kald farge, Prøv med en som kan skylles ut for sikkerhetsskyld Til info; Selv er jeg mørkeblond, men jeg har rødpigmenter i håret, så selv om jeg bruker en i mørk blond uten varmetoner, så blir det et rødlig, rødskjær Jeg farger i en askefarge. Fargen jeg bruker betyr brunt, aske og siste nyanse grønt evt gult, så skal ikke være noe som helst rødt i den, men blir det altså likevel. Rødfarge i ditt naturlige hår mener du? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når jeg har farget håret med minicolor får det alltid et rødskjær, og jeg bruker alltid da flere runder med lillasjampo for å få det vekk... selv om det er sjampo pleier jeg å smøre masse inn i håret, og så gå med det som en slags kur i en halvtime. Anonymkode: cac3f...d1c Jeg bruker en farge uten ammoniakk, men vet ikk om det er minicolor. Det er ikke sterkt for håret? Ts Anonymkode: e67d7...34e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg farger i en askefarge. Fargen jeg bruker betyr brunt, aske og siste nyanse grønt evt gult, så skal ikke være noe som helst rødt i den, men blir det altså likevel. Rødfarge i ditt naturlige hår mener du? Jeg bruker en farge uten ammoniakk, men vet ikk om det er minicolor. Det er ikke sterkt for håret? Ts Anonymkode: e67d7...34eat du har medfg Om rødskjæret noe du har slitt med hele tiden, og du holder deg unna varme nyanser på hårfargen, så er det mest sannsynlig rødpigmenter i håret naturlig og det får man ikke bort med produkter. Om det er tilfellet, så hold deg til rene brune. Jeg synes hårfarger alltid blir penest om man går ut fra den naturlige hårfargen. Kjenner at jeg blir utvasket i ansiktet om det ikke er litt varm farge i håret. Nå er jeg 40, og retter meg mer mot min naturlige hårfarge og eksperimenterer ikke lenger. Blir fargen for mørk, ser man eldre ut. Jeg bruker denne; http://www.vita.no/olia-7-mork-blond?esv_medium=SEA_Shopping&esv_source=Google&esv_campaign=5.Shopping-Brands&gclid=Cj0KEQjwv467BRCbkMvs5O3kioUBEiQAGDZHL0JvAyOAmt5d-AKhF7LIJlzv1tkXmB36nc5PR9xolf4aAk9M8P8HAQ Anonymkode: 40995...36e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #9 Skrevet 17. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker en farge uten ammoniakk, men vet ikk om det er minicolor. Det er ikke sterkt for håret? Ts Anonymkode: e67d7...34e Jeg har dessverre ikke peiling på hårfarger... Pleier å bruke minicolor fordi det etter en visst tid vaskes sånn halvveis ut, så jeg slipper skarp ettervekst dersom jeg bestemmer meg for å ikke bruke det lenger (slik som nå - ikke brukt det på over ett år). Det skal egentlig vaskes helt ut etter et visst antall vask, men det er alltid litt farge igjen. Slipper plagsom ettervekst! Anonymkode: cac3f...d1c
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #10 Skrevet 17. juni 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dessverre ikke peiling på hårfarger... Pleier å bruke minicolor fordi det etter en visst tid vaskes sånn halvveis ut, så jeg slipper skarp ettervekst dersom jeg bestemmer meg for å ikke bruke det lenger (slik som nå - ikke brukt det på over ett år). Det skal egentlig vaskes helt ut etter et visst antall vask, men det er alltid litt farge igjen. Slipper plagsom ettervekst! Anonymkode: cac3f...d1c Kom utydelig frem, men mente å bruke den shampooen på den måten, om det kan slite Men ja, er en slik slags type farge jeg også bruker, mye mer fornøyd med det enn med amoniakk som jeg brukte før som lagde mer tydelig ettervekst! 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om rødskjæret noe du har slitt med hele tiden, og du holder deg unna varme nyanser på hårfargen, så er det mest sannsynlig rødpigmenter i håret naturlig og det får man ikke bort med produkter. Om det er tilfellet, så hold deg til rene brune. Jeg synes hårfarger alltid blir penest om man går ut fra den naturlige hårfargen. Kjenner at jeg blir utvasket i ansiktet om det ikke er litt varm farge i håret. Nå er jeg 40, og retter meg mer mot min naturlige hårfarge og eksperimenterer ikke lenger. Blir fargen for mørk, ser man eldre ut. Jeg bruker denne; http://www.vita.no/olia-7-mork-blond?esv_medium=SEA_Shopping&esv_source=Google&esv_campaign=5.Shopping-Brands&gclid=Cj0KEQjwv467BRCbkMvs5O3kioUBEiQAGDZHL0JvAyOAmt5d-AKhF7LIJlzv1tkXmB36nc5PR9xolf4aAk9M8P8HAQ Anonymkode: 40995...36e Har absolutt ingenting rødt naturlig, vanlig nordisk gråbrunt. Så vet ikke hvorfor jeg får rødskjær, men er kanskje sola som kan gjøre det? Og jeg er "kjent" for å få mye mer rødt hår enn fargen tilsier av en merkelig grunn, opplevd selv hos frisør en gang. Farger med brun farge med grått i som sagt, blir enda litt for rødt for meg, kler ikke varm farge i det hele tatt selv. Ts Anonymkode: e67d7...34e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #11 Skrevet 17. juni 2016 Det sliter ikke på håret nei, går helt fint. Kjøpte en svær flaske av Joico sin på BliVakker eller Blush eller hva det var - de er relativt billige så da gjør det ikke vondt i hjertet å bruke litt ekstra. Anonymkode: cac3f...d1c 1
Banks Skrevet 18. juni 2016 #12 Skrevet 18. juni 2016 (endret) Denne! Fargekur med pigment. Kundene mine som er brun/lysbrun bruker denne hjemme for å bevare kalder toner. Eneste jeg har prøvd som har klart å gjøre lysebrunt hår metallisk mørk grå på 5 min. 🙌🏻 Endret 18. juni 2016 av Banks den inneholder blå og grønne pigmenter foresten
Miranda16 Skrevet 22. juni 2016 #13 Skrevet 22. juni 2016 Den 6/17/2016 at 21.38, AnonymBruker skrev: Kom utydelig frem, men mente å bruke den shampooen på den måten, om det kan slite Men ja, er en slik slags type farge jeg også bruker, mye mer fornøyd med det enn med amoniakk som jeg brukte før som lagde mer tydelig ettervekst! Har absolutt ingenting rødt naturlig, vanlig nordisk gråbrunt. Så vet ikke hvorfor jeg får rødskjær, men er kanskje sola som kan gjøre det? Og jeg er "kjent" for å få mye mer rødt hår enn fargen tilsier av en merkelig grunn, opplevd selv hos frisør en gang. Farger med brun farge med grått i som sagt, blir enda litt for rødt for meg, kler ikke varm farge i det hele tatt selv. Ts Anonymkode: e67d7...34e Jeg har også en kommune farge, men min erfaring er at farging kan fremheve om man har naturlige rødreflekser i håret. Håret mitt blir ikke rødt, men litt varmere. Poenget mitt er om du alltid får rødreflekser i rene brunfarger, så er det mest sannsynlig at rødskjær er medfødt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå