Gå til innhold

Forsvarsadvokat Amir Mirmotahari ba torpedoen kidnappe og dope ned et voldtektsoffer. Målet var å holde henne unna rettssalen – slik at klienten hans gikk fri.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

VG burde kanskje ha opplyst om hvem som ga dem lyd-opptaket også, ettersom vedkommende sikkert har en agenda med å få dette offentliggjort? Folk som går rundt med lyd-opptaker, har vel gjerne en eller annen agenda. 0g hvorfor har ikke dette aktuelle lyd-opptaket kommer frem før nå nylig? Var det ikke en stund siden dette opptaket faktisk ble gjennomført?

Hva kan denne advokaten muligens bli tiltalt (og eventuelt dømt) for? Slik det fremstår fra overskriftene hos nettavisene, så ble vel ikke dette kidnappingsforsøket faktisk  gjennomført? Dermed står man bare igjen med denne ENE samtalen og den såkalte planleggingen. Men det er vel egentlig ikke straffbart å planlegge så lenge det - som i dette tilfellet - faktisk ikke ble gjennomført?

Anonymkode: e317c...faa

AnonymBruker
Skrevet

Han kommer til å miste bevillingen og får en symbolsk straff (normen er at advokater som utviser grov mistillit i jobben blir fratatt bevillingen og at det er "straff" nok i seg selv + en eventuell beskjeden oppreisning), og kommer til å enten forvalte eiendom på fulltid eller reise ut av landet og praktisere som advokat videre.

Anonymkode: daa0c...38f

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Initiativ til samtalen = initiativ til å få kvinnen kidnappet. Du trenger ikke gjøre deg vanskelig. Du vet ikke om han er "på" og foreslår ting, for du vet ikke hva den andre personen i samtalen sier. Derfor har du egentlig svært lite grunnlag til å uttale deg om noe som helst. Det er selvsagt ikke irrelevant hvem som tok initiativ til samtalen. Var det torpedoen, så stryker det advokatens forklaring om å jatte med i frykt for hva som ellers kunne skjedd.

Uskyldig til det motsatte er bevist gjelder selvfølgelig før en rettssak og. Eller synes du det er ok at alle løper rundt og kaller faren din voldtektsmann og sprer historier, så lenge han blir funnet uskyldig i en rettssak? Bare sånn for å sette det på spissen. 

Det står "VG har tidligere hørt det som skal være en uredigert versjon av opptaket". "Skal være" = vi vet ikke om det er uredigert. Er DU så ufattelig naiv at du ikke kan tro at en tung kriminell torpedo ikke kan angripe et annet menneske på denne måten? Ja, han har garantert brutt en lov eller to ved å dele disse opplysningene med torpedoen, og som jeg tidligere har sagt så kommer han helt sikkert til å miste bevillingen sin også. Men jeg tror du bør lære deg å lese og lære deg betydningen av ordet "naiv" før du kaller meg det, da jeg har understreket flere ganger at jeg ikke påstår at han er uskyldig. Jeg bare er ikke med på å lynsjestemningen som oppstår i det disse avsløringene kommer frem, da vi ikke vet den hele og fulle sannheten. Det gjør jo ikke engang VG per nå. 

Anonymkode: e9a3b...02e

Du bare later som det er uten betydning for avsløringen at han leser fra saksdokumentene og gir torpedoen kvinnens adresse.

Å jatte med er noe annet enn å ta initiativ til kidnapping.

Hvis noen løper rundt og kaller noen voldtektsmann uten bevis så er det noe annet enn de meget sterke bevisene i denne saken.

"Lynsjestemningen" kommer av at det er ekstremt jævlig av en forsvarsadvokat å ty til slike metoder.

Endret av jabx
  • Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

VG burde kanskje ha opplyst om hvem som ga dem lyd-opptaket også, ettersom vedkommende sikkert har en agenda med å få dette offentliggjort? Folk som går rundt med lyd-opptaker, har vel gjerne en eller annen agenda. 0g hvorfor har ikke dette aktuelle lyd-opptaket kommer frem før nå nylig? Var det ikke en stund siden dette opptaket faktisk ble gjennomført?

Hva kan denne advokaten muligens bli tiltalt (og eventuelt dømt) for? Slik det fremstår fra overskriftene hos nettavisene, så ble vel ikke dette kidnappingsforsøket faktisk  gjennomført? Dermed står man bare igjen med denne ENE samtalen og den såkalte planleggingen. Men det er vel egentlig ikke straffbart å planlegge så lenge det - som i dette tilfellet - faktisk ikke ble gjennomført?

Anonymkode: e317c...faa

Eh, det var torpedoen advokaten prøvde å gi oppdraget som ga lydopptaket til VG.

Selv om kidnappingen ikke ble utført, er forsøk på lovbrudd med over 1 års strafferamme også straffbart.

• Liker 2
Skrevet

Dere har fått med dere at VG også har gått ut med et lydopptak nr.2 nå? Sabotasje av utested! Fine greier.

http://www.vg.no/

• Liker 5
Skrevet

Noen har kritisert VG for å kjøre saken med navn og bilde, basert på et redigert lydopptak. Men nå kommer det gradvis frem at de sitter på langt mer enn bare det. Det gir mer mening... Ingen mediehus er villige til å risikere så mye uten at det er hold i det.

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, skje skrev:

Noen har kritisert VG for å kjøre saken med navn og bilde, basert på et redigert lydopptak. Men nå kommer det gradvis frem at de sitter på langt mer enn bare det. Det gir mer mening... Ingen mediehus er villige til å risikere så mye uten at det er hold i det.

Akkurat det samme tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, jabx skrev:

Eh, det var torpedoen advokaten prøvde å gi oppdraget som ga lydopptaket til VG.

Selv om kidnappingen ikke ble utført, er forsøk på lovbrudd med over 1 års strafferamme også straffbart.

Jeg håper og tror det er mer.

Anonymkode: 3b7ae...99c

Skrevet (endret)

Hva er strafferammen for å forsøke å påvirke utfallet i en rettssak? 

Endret av skje
Glemte et ord.
AnonymBruker
Skrevet

"Det som gir saken en ekstra dimensjon er at Mirmotahari frem til og med 2013 selv eide bygget hvor konkurrenten Nini Beach senere etablerte seg."

Kilde, Fredriksstad Blad.

Anonymkode: 4ff92...76d

AnonymBruker
Skrevet

Haha.. får skikkelig andeby/donald duck-assosiasjoner når han begynner snakke om stinkbomber :D

Anonymkode: 28f03...6cd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at dette er ukorrekt, men på mange måter så bekrefter jo denne saken, eller snarere de involverte i saken mye av fordommene mange har mot utlendinger. De som er tiltalt for voldtekten er rumenere og torpedoen er dømt for vold og narko.

Kvinnen forsøkte bevisst å ta livet av seg med overdose TO ganger, men ble reddet av legevakten. Hvis hun hadde falt fra så ville saken blitt henlagt.

Norge er i verdenstoppen på overdosedødsfall, hvor mange av disse er selvmord når vi vet at rusmisbrukere er spesielt utsatte for sexmisbruk. Hvor mange voldtektsmenn går fri?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Spennende å følge med på saken, særlig når det kommer frem punkter som setter Mirmotahari i et enda dårligere lys. Dette er jo helt hårreisende. Han fortjener både å miste advokatbevillingen og fengselsstraff. 

Anonymkode: 7e55d...ab2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han og familien hans har blitt truet av denne personen, som nå kommer med disse beskyldningene, så synes ikke jeg det er så rart at han vil jatte med hvertfall. Men hvis du sitter med førstehåndsinformasjon om at alt han sier bare er jug, så er jo den saken grei :) 

Jeg sier ikke at han er uskyldig, det er veldig rart at temaet i det heletatt har blitt tatt opp av en klient som ikke burde ha kjennskap til andre saker advokaten jobber med. Men, det er typisk KG (og egentlig folk generelt) å sluke alt som blir fremstilt i media rått, uten å tenke at det faktisk er flere sider av en sak. Og jeg er generelt i mot som folk som bare skal hoppe på den bølgen, henge ut en far og ektemann som det ene eller det andre, uten å ha alle fakta på bordet. Vi vet bare det VG har skrevet. Herregud, VG har ikke engang originalopptakene. Det skurrer også litt, at denne mannen måtte redigere bort seg selv før han kunne sende ut opptakene. 

Derfor sier jeg "dersom dette stemmer, er det helt sykt", fordi vi vet ikke om det stemmer ennå. Men om det gjør, så forventer selvsagt jeg som alle andre, at han blir fratatt bevilling og aldri får jobbe innenfor rettssystemet igjen. Og jeg benekter ikke at denne saken lukter.

Anonymkode: e9a3b...02e

Jatte med? Ja, han ble truet i november. Men vi vet ingenting om hvorfor han ble truet, og hva han ble truet med. Om advokaten driver å lurer seg borti en del snusk så er det f.eks ikke rart han tilslutt blir truet selv. Da har jo andre en del på han. Det er jo ganske spesielt at denne torpedoen viste så mye om saken da advokaten var forsvarer for denne ene rumeneren som voldtok kvinnen at han viste at om han kidnappet kvinnen så ville saken henlegges. Jeg har sterke tvil om at torpedoen undersøkte dette på egen hånd, og i det hele tatt klarte å få tak i disse opplysningene i saken om ikke advokaten fortalte han det, for så å foreslå å kidnappe kvinnen for å henlegge saken. Hva skulle i så fall denne torpedoen vinne på dette, om det ikke var en jobb han fikk penger for å gjøre? 

Ja, det er flere sider av en sak. Og advokaten har jo fått mulighet til å si sin versjon i VG, uten at det kom så mye troverdig ut av det. Det handler ikke om å henge ut en far og ektemann, det her handler om en advokat som sannsynligvis har bikket over på den kriminelle siden. 
Ikke en plass i artikkelen står det at opptakene kommer fra torpedoen selv, så det syns jeg du skal være forsiktig med å gå ut i fra. Vi aner ikke hvor VG fikk opptakene sine fra. Og vi aner ikke hva som er redigert bort. 

Så jeg lurer litt på hva du mener ikke stemmer? Det kommer jo klart frem at advokaten har spurt torpedoen om det, og selv om han påstår at han aldri mente at noe skulle skje kvinnen så er det litt merkelig da, at han bare "jattet" med og dermed utsatte kvinnen for fare. 

Anonymkode: 4eefd...b36

• Liker 3
Skrevet

Når jeg "jatter med" bruker jeg ord/lyder som mhm og ja, ikke sant. Det kommer aldri ord som kidnappe, dope ned og stinkbombe:vetikke: 

• Liker 15
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, skje skrev:

Når jeg "jatter med" bruker jeg ord/lyder som mhm og ja, ikke sant. Det kommer aldri ord som kidnappe, dope ned og stinkbombe:vetikke: 

Helt enig. Det er tydelig at nevnte person hadde en svært aktiv part i samtalen. I tillegg dreide det seg om saksopplysninger torpedoen vanskelig kunne ha fått kjennskap til selv. Adressen til fornærmede blant annet. Helt hårreisende. 

Anonymkode: 7e55d...ab2

• Liker 3
Skrevet

Jo mer som kommer frem om han, jo mer glad er jeg for at VG faktisk har tatt skrittet og jobbet med denne saken. Endelig oppfyller de sin samfunnsrolle.

Håper på å se denne mafiaskikkelsen bak lås og slå i mange år, men det skjer vel aldri.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Example skrev:

Jo mer som kommer frem om han, jo mer glad er jeg for at VG faktisk har tatt skrittet og jobbet med denne saken. Endelig oppfyller de sin samfunnsrolle.

Enig. Vurderer å kjøpe et abonnement på VG+ for å belønne god oppførsel. :fnise:  (Og si det opp om noen mnd med clickbait som begrunnelse.)

Anonymkode: 4ff92...76d

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge er i verdenstoppen på overdosedødsfall, hvor mange av disse er selvmord når vi vet at rusmisbrukere er spesielt utsatte for sexmisbruk. Hvor mange voldtektsmenn går fri?

Mange voldtektsmenn går fri, altfor mange. Er ikke bare narkomane som blir voldtatt, det er mange, mange fler. 

Gjest WimWam
Skrevet
Den 15. juni 2016 at 22.13, Drizzt skrev:

Veldig interessant. Av en eller annen grunn er jeg hverken sjokkert eller overrasket.

Ny avsløring....denne gang om sabotasje av en konkurrerende nattklubb. Overrasket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...