Gå til innhold

Forsvarsadvokat Amir Mirmotahari ba torpedoen kidnappe og dope ned et voldtektsoffer. Målet var å holde henne unna rettssalen – slik at klienten hans gikk fri.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt sykt om dette stemmer, da burde han jo bli fratatt bevilling med en gang. Men det er jo to sider av alle saker. Nå har ikke jeg hørt lydopptaket, så kan ikke uttale meg om det.

Anonymkode: e9a3b...02e

Skrevet (endret)

Er nok mer av dette enn vi tror, og mer blir det.

Forferdelig sak.

Endret av Nordvesta
Ryddet for spekulasjon
  • Liker 22
Gjest Ferie
Skrevet

Faens jævel. Du må være gjennomsyret av ondskap for å gjøre slik. Det finnes ingen form for fengselsstraff i Norge som en slik mann fortjener  Bra han får offentlig utdriting. Du kan aldri stole på noen som har gjort noe slikt. Selv om det er synd på familien som må leve med at offentligheten vet hva som har skjedd. Håper at barn og unge som eventuelt er i familie med han ikke blir mobbet.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Helt sykt om dette stemmer, da burde han jo bli fratatt bevilling med en gang. Men det er jo to sider av alle saker. Nå har ikke jeg hørt lydopptaket, så kan ikke uttale meg om det.

De har jo bevis på det jo, hvordan kan du sitte å si at det er alltid er to sider av alle saker.

Anonymkode: 3b7ae...99c

• Liker 7
Gjest Ferie
Skrevet

Hvor har han fått hundre millioner kroner fra? 

"Etter jusstudiene pekte pilen opp for Amir Mirmotahari. Karrieren startet hos det anerkjente advokatfirmaet Hjort, før den fortsatte som dommerfullmektig i Asker og Bærum tingrett. Den norsk-iranske 38-åringen hadde også skrevet bok og forelest om menneskerettigheter.

I 2008 startet han opp Advokatfirmaet Pharos. Det mellomstore advokatfirmaet har i dag syv ansatte og lokaler i fjerde etasje i en bygård midt i Oslo. Eksklusive Hotel Bristol er nærmeste nabo. Mirmotahari er advokatfirmaets eier, styreleder og daglige leder.

De siste årene har 38-åringen etablert seg som forsvarsadvokat. Han har mange klienter og full timeplan. Etter at Mirmotahari giftet seg med advokatkollega og eiendomsarving Racha Maktabi (41), er han også blitt stor innen eiendom. Ekteparet forvalter verdier for minst hundre millioner kroner."

Skrevet

Veldig interessant. Av en eller annen grunn er jeg hverken sjokkert eller overrasket.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har jo bevis på det jo, hvordan kan du sitte å si at det er alltid er to sider av alle saker.

Har du lest artikkelen? For det første har ikke VG originalopptaket, og et revidert opptak kan da ha blitt redigert så mye han typen som sitter i Iran vil. For det andre motgår advokaten beskyldningene og kommer med en forklaring som kan være plausibel (avhengig av hvordan originalopptakene høres ut). Du hadde ikke fått han dømt for noe som helst i retten basert på det VG legger frem her, altså er det fortsatt to sider av denne saken, det foreligger ikke klare bevis på noe som helst her. 

5 minutter siden, Ferie skrev:

Det står jo at han har giftet seg med "eiendomsarving". De verdiene de forvalter, som er verdt hundre millioner, er nok verdier som ligger i hennes familie. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest artikkelen? For det første har ikke VG originalopptaket, og et revidert opptak kan da ha blitt redigert så mye han typen som sitter i Iran vil. For det andre motgår advokaten beskyldningene og kommer med en forklaring som kan være plausibel (avhengig av hvordan originalopptakene høres ut). Du hadde ikke fått han dømt for noe som helst i retten basert på det VG legger frem her, altså er det fortsatt to sider av denne saken, det foreligger ikke klare bevis på noe som helst her. 

Det står jo at han har giftet seg med "eiendomsarving". De verdiene de forvalter, som er verdt hundre millioner, er nok verdier som ligger i hennes familie. 

Jeg har lest artikkelen, og stort sett er jeg enig at det er "alltid" er to sider av en sak.

Men ikke i dette tilfellet.

Og nei,det var ikke en plausibel forklaring. I det hele tatt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Han skjønte nok selv at han var ferdig når han ba om tid til å informere ansatte og varslet at de ble satt fri fra sine kontrakter. Legger merke til at navnet hans ikke akkurat er Ola Nordmann. Ola Nordmann har ikke historie eller ukultur for slik mafiavirksomhet. Er glad vi får luket ut slike korrupte jævler fra rettssystemet. 

Anonymkode: 62ec1...12c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Ferie skrev:

Maktabi-familien er godt kjent for tepper i alle fall. At de har tjent seg rike på eiendom også er ikke usannsynlig. Ut fra VGs informasjon burde denne advokaten bures inn og fratas lisensen. Men å insinuere at konas familie har tjent formuen på ulovlig vis blir feil. 

Anonymkode: 4ff92...76d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når man leser om dette så kan man lure på hva annet som foregår i rettssystemet. Det er nok ikke vakkert.

Anonymkode: e26c3...58d

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det andre motgår advokaten beskyldningene og kommer med en forklaring som kan være plausibel (avhengig av hvordan originalopptakene høres ut).

Hva er denne plausible forklaringen? Tenker du på det første han svarer VG der han ikke klarer å komme med en plausibel forklaring i det hele tatt, eller tenker du på når han har fått rådført seg med sine medkriminelle om hvordan han kan vinkle det og dermed skrive et godt planlagt og forberedt svar i ettertid som åpenbart er diktet opp (ellers ville han ha svart det under intervjuet)?

• Liker 3
Skrevet

Svært viktig at voldtekt snakkes ihjel og ikke ties ihjel. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Mari Y skrev:

Svært viktig at voldtekt snakkes ihjel og ikke ties ihjel. 

Hæ? Har du lest hva saken handler om?

• Liker 4
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper for all del at denne fyren er ferdig som advokat for alltid. Han har også tidligere vært i søkelyset for mange andre regelbrudd. Fyren har dårligere moral enn de han forsvarer i retten.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/advokat-avsloert-av-facebook-bilder-forbys-adgang-til-fengsel/a/23601173/

http://www.dn.no/nyheter/finans/2014/06/26/2027/Jus/advokat-frifunnet-for-bedrageri (riktignok frifunnet, men det lukter helt klart snusk)

Anonymkode: 1c0c2...d7a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer dette skal han selvsagt dømmes til 21 års fengsel. Det er noe av det verste jeg har hørt. Det er så grovt at jeg ikke finner ord.

Anonymkode: 75e79...2eb

• Liker 7
Gjest Juami
Skrevet

Ser på slutten av artikkelen at advokaten mener at initiativene kun har kommet fra Raein, og at Amir selv bare jattet med. Det jeg mener skurrer her er jo hvordan Raein hadde nok informasjon i denne saken til at han selv, helt ut av det blå, kom på å kidnappe denne kvinnen slik at saken ble henlagt pga. manglende oppmøte. Det henger jo ikke helt på greip, og jeg mener at denne advokaten ikke virker særlig troverdig i denne saken her.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Har du lest hva saken handler om?

Ja, og jeg står fortsatt ved det jeg sier. Ha en god dag.

Gjest WimWam
Skrevet

Hjemmesiden til firmaet er sort- og firmaet ser ut til å være stengt ( lurer på om de ansatte, blant annet hans kone; en tidligere politiadvokat, er permittert eller har firmaet plutselig har fått et nytt navn- eller skiftet over til eiendomsbransjen?). Uansett, et Google søk ga flere interessante treff:

*Har ved flere anledninger brutt fengselregler når han har besøkt sine klienter- som at bruk av mobiltelefoni ikke er tillatt.

*Har vært tiltalt for GROVT bedrageri knyttet til salærer, men frifunnet da retten mente at dette skyldtes hans eget "rot"- mens Amir selv mente det dreide seg om peanøtter(?).

*Amir har selv fungert som dommer-i Asker og Bærum tingrett (prikk, prikk, prikk).

*Amir var en av forsvarsadvokatene i Lime- saken. Visstnok for en som var tiltalt for menneskesmugling (prikk, prikk, prikk).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...