gangnedsol i elg Skrevet 15. juni 2016 #1 Del Skrevet 15. juni 2016 Ja, vet ikke dette er riktige tråden, men badet er stort sett uforandret fra 1953, alt er veldig basic, vegg og gulv er malt betong/treplater. Jeg liker det sånn. Nå holder jeg på å male et nytt strøk men akkurat vannrørene er litt kinkige å få malt i og med at de fra taket og et stykke ned på veggen er konstant fuktige pga kondens. ( jo det finnes åpen lufteluke) Kan jeg bare tørke så godt det er mulig, skyndte meg å male, og håpe på det beste? På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 15. juni 2016 #2 Del Skrevet 15. juni 2016 36 minutter siden, gangnedsol i elg skrev: Ja, vet ikke dette er riktige tråden, men badet er stort sett uforandret fra 1953, alt er veldig basic, vegg og gulv er malt betong/treplater. Jeg liker det sånn. Nå holder jeg på å male et nytt strøk men akkurat vannrørene er litt kinkige å få malt i og med at de fra taket og et stykke ned på veggen er konstant fuktige pga kondens. ( jo det finnes åpen lufteluke) Kan jeg bare tørke så godt det er mulig, skyndte meg å male, og håpe på det beste? På forhånd takk. Du får kondens på rørene fordi de er mye kaldere enn resten av rommet. Hva med å lufte godt og varme dem opp litt med hårføner før du maler? Du må sikkert også se litt an hva slags maling du bruker, ser for meg at du fort kan ende opp med at malingen ikke vil tørke pga fuktigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gangnedsol i elg Skrevet 15. juni 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 15. juni 2016 Takk for råd. Skal ta dem med meg. :-) Bruker konsekvent alkyd-maling (som vel er et annet ord for olje-maling) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #4 Del Skrevet 16. juni 2016 Rør skal ikke males. Anonymkode: 6422d...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #5 Del Skrevet 16. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rør skal ikke males. Anonymkode: 6422d...b01 Sikkert riktig det, men i blant har man likevel valget mellom å male dem likevel eller å la dem beholde fargen forrige eier/beboer valgte å male dem i. Gjerne en gang på 70-tallet, så fargen er lys sykehusgrønn, gulbrun eller orange. Anonymkode: f51af...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gangnedsol i elg Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 17. juni 2016 Jeg har malt dem før, for 12 år siden Men glemt hvordan jeg gikk fram. Det gikk den gang, så det går nok bra nå også. (når jeg bare får hevet meg rundt og kommet i gang.) Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #7 Del Skrevet 18. juni 2016 20 timer siden, gangnedsol i elg skrev: Jeg har malt dem før, for 12 år siden Men glemt hvordan jeg gikk fram. Det gikk den gang, så det går nok bra nå også. (når jeg bare får hevet meg rundt og kommet i gang.) Takk Da ville jeg stengt av vannet på hovedstoppekranen og tømt vannet i rørene først. Latt rørene stå så lenge at de har fått romtemperert seg før maling og ventet til malingen er herdet før vannet ble skrudd på igjen. Rør som ligger utenpå veggene er sannsynligvis fra bad før 1965 og er dermed utskiftningsferdige. Problemet med å male dem er at man ikke ser at de er morkne før vannspruten står.( Ref. Posten over med henvisning til farge på rør.) Når rørene blir skiftet kommer de nesten alltid i blank metall farge. De er det vel ikke nødvendig å male? Anonymkode: 6422d...b01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gangnedsol i elg Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 18. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg stengt av vannet på hovedstoppekranen og tømt vannet i rørene først. Latt rørene stå så lenge at de har fått romtemperert seg før maling og ventet til malingen er herdet før vannet ble skrudd på igjen. Rør som ligger utenpå veggene er sannsynligvis fra bad før 1965 og er dermed utskiftningsferdige. Problemet med å male dem er at man ikke ser at de er morkne før vannspruten står.( Ref. Posten over med henvisning til farge på rør.) Når rørene blir skiftet kommer de nesten alltid i blank metall farge. De er det vel ikke nødvendig å male? Anonymkode: 6422d...b01 Å skifte vannrør, sikkert ikke dumt, men for en operrasjon.. Bor i borettslag, har min egen stoppekran, men den er under problemområdet. Har malt rør nå,ca 20 t siden. Ikke katastrofe, men laaang tørketid. Kun et problem høyt oppe dog. Det tørker vel til vinteren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå