Gå til innhold

Ferietid igjen og andres hylende unger...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så er det atter tid for ferie igjen, trange fly og unger som både hyler og sparker i setet foran. Og foreldre som ikke får med seg alt gullungen deres gjør, eller ignorerer det...

Dette problemet gjentar seg hvert år. Vi som er ferdig med barn vil ha en rolig flytur uten hyl og skrål, men småbarnsforeldre mener at vi bare får tåle skrikerungene deres. Ingen av gruppene er enige. For min del så skulle jeg ønske at flyene var delt i to. En del der skrikerungene med sine familier kan være, og en del der vi som vil ha en rolig og behagelig flytur kan kose oss på reisen vår.

Enig? 

Anonymkode: f5fa1...ff5

• Liker 34
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke opplevd de store problemene med små barn på fly. Noen gråter, det går over. Voksne bråker like mye og drikker for mye. Etter min egen erfaring så har jeg større problemer med å takle drita fulle voksne. De møter jeg nesten vær gang jeg skal fly- i alle fall charter. Veldig irriterende..

• Liker 32
Skrevet

En får bare håpe på at de voksne det gjelder klarer å styre alkoholinntaket sitt og at disse andre voksne med barn klarer å styre barna sine.  Barn er tross alt barn og må jo få lov til å være det også på fly men det er stor forskjell på et barn som kanskje blir uvel, trist og lei av å sitte i ro o.l enn de som får være en såkalt drittunge. Voksne som lager fyllebråk er jo bare rett og slett utilgivelig. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyr relativt mye, og har sjelden opplevd bråkete og grinete barn. (Selvfølgelig har jeg opplevd at noen gråter litt, men ikke over tid.) Det har kun skjedd to ganger. Den ene gangen var det ei jente rundt to år som hadde tydelig vondt i øret. Må si jeg synes mye mer synd på henne enn gretne voksne da! Den andre gangen en liten baby, hva skal foreldrene gjøre?

Og på alle mine flyturer har jeg aldri opplevd barn som sparker i seteryggen min el.

Anonymkode: 376da...2d5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så er det atter tid for ferie igjen, trange fly og unger som både hyler og sparker i setet foran. Og foreldre som ikke får med seg alt gullungen deres gjør, eller ignorerer det...

Dette problemet gjentar seg hvert år. Vi som er ferdig med barn vil ha en rolig flytur uten hyl og skrål, men småbarnsforeldre mener at vi bare får tåle skrikerungene deres. Ingen av gruppene er enige. For min del så skulle jeg ønske at flyene var delt i to. En del der skrikerungene med sine familier kan være, og en del der vi som vil ha en rolig og behagelig flytur kan kose oss på reisen vår.

Enig? 

Et øyeblikk siden, tullaballa skrev:

Har egentlig ikke opplevd de store problemene med små barn på fly. Noen gråter, det går over. Voksne bråker like mye og drikker for mye. Etter min egen erfaring så har jeg større problemer med å takle drita fulle voksne. De møter jeg nesten vær gang jeg skal fly- i alle fall charter. Veldig irriterende..

Et øyeblikk siden, Forundret.. skrev:

En får bare håpe på at de voksne det gjelder klarer å styre alkoholinntaket sitt og at disse andre voksne med barn klarer å styre barna sine.  Barn er tross alt barn og må jo få lov til å være det også på fly men det er stor forskjell på et barn som kanskje blir uvel, trist og lei av å sitte i ro o.l enn de som får være en såkalt drittunge. Voksne som lager fyllebråk er jo bare rett og slett utilgivelig. 

Hvor reiser dere hen?

Jeg flyr mye og sjeldent opplever fylle mennesker og dritt unger.

Det vært flere ganger med en skrike spedbarn enn fylle folk.

Anonymkode: a6a3c...e59

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyr relativt mye, og har sjelden opplevd bråkete og grinete barn. (Selvfølgelig har jeg opplevd at noen gråter litt, men ikke over tid.) Det har kun skjedd to ganger. Den ene gangen var det ei jente rundt to år som hadde tydelig vondt i øret. Må si jeg synes mye mer synd på henne enn gretne voksne da! Den andre gangen en liten baby, hva skal foreldrene gjøre?

Og på alle mine flyturer har jeg aldri opplevd barn som sparker i seteryggen min el.

Anonymkode: 376da...2d5

Å det er nok mange barn som hyler/ gråter pga vondt i ørene. Da tenker jeg at disse barna urde skånes fra å påføres unødvendige smerter. Barnemisshandling går visst dette under. 

• Liker 4
Gjest Klopp
Skrevet

Si i fra til foreldrene! Jeg gjør det! La andre folk få være i fred fra VILLUNGENE DERES! Nei vi synes ikke unger skal får gjøre som de vil for de er så skjønne og små. Bryr meg en f om barna deres kjeder dere! Hold de i ro eller hold de hjemme!

Skrevet

Jeg reiser mye og har faktisk aldri opplevd plagsomt full mennesker så jeg skjønner ikke hvorfor alltid det brukes som mot argument. 

Derimot er hylende unger et stort problem. Jeg husker jeg satt på flyet til kina for etpar år siden og var omringet av hylende unger. Ingen på det flyet fikk sove et eneste sekund.  Det var helt forferdelig!!! 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi som er ferdig med barn vil ha en rolig flytur uten hyl og skrål, men småbarnsforeldre mener at vi bare får tåle skrikerungene deres. Ingen av gruppene er enige. For min del så skulle jeg ønske at flyene var delt i to. En del der skrikerungene med sine familier kan være, og en del der vi som vil ha en rolig og behagelig flytur kan kose oss på reisen vår.

Enig? 

Ja, jeg tar gjerne en fredelig flytur, men vi som er ferdige med barn kan vel også huske en gang eller to vår lille gullunge skrek og forstyrret noen, og vi ikke klarte å roe barnet samme hvor mye vi prøvde?

Har du glemt det, TS, eller er du en av de særdeles få som aldri opplevde ette??

Anonymkode: 333c0...b9f

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Det verste som finnes er unger som hylerg, skriker, bråker, sparker, slår seg vrang på offentlig transport og offentlige plasser. I andre land finnes det restauranter og hotell der barn ikke er tillatt. Skulle ønske det fantes her også. Grusomt.

Anonymkode: 7ba68...65e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel bare la vær å reise i fellesferien? De mest irriterende jeg har sittet ved siden av i fly var 5-6 venninner i 20 årene, fy faen, det lydnivået!

Anonymkode: b43c1...018

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har tatt flytur på 7 timer der unger skrek non stop og ville springe i midtgangen. Rett før de fleste klikka tror jeg. Foreldrene tror jeg ga opp. De fikk mange sure blikk da vi gikk av. Personalet sa flere ganger at ungene må sitte fastspent og neida, det er visst bedre at de hyler og springer i midtgangen og ender i taket når det kommer turbulens. Hvem sin feil er det da?

Anonymkode: c8cfb...7b7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tar gjerne en fredelig flytur, men vi som er ferdige med barn kan vel også huske en gang eller to vår lille gullunge skrek og forstyrret noen, og vi ikke klarte å roe barnet samme hvor mye vi prøvde?

Har du glemt det, TS, eller er du en av de særdeles få som aldri opplevde ette??

Anonymkode: 333c0...b9f

Det stemmer. Vi dro ikke på flyferie når barnet mitt var såpass liten. Dro heller på bilferie. Dessuten har aldri mitt barn vært noe bråkete og utagerende. Hverken som liten eller nå som ung voksen. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd overstadig berusede mennesker på fly. Fulle, ja. Men ikke dritings. Det irriterer meg ikke halvparten så mye som ufordragelige unger som ikke kan sitte i ro et sekund! Ha kontroll på ungene eller la være å dra dem med på en lang flytur! 

Anonymkode: bf0e6...a80

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er så bråkete på fly? En gang har jeg selv vært mammaen med baby som ikke ville roe seg og en gang satt jeg i nærheten av en baby som ikke ville roe seg. Stort sett har det ikke vært høylytt festing heller, selv om jeg ved en anledning har vært med på ekstralanding for å dimitere overstadig beruset bråkebøtte.

Er dette et charter-fenomen?

Anonymkode: b5589...92f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd dette flere ganger... Vi bodde i utlandet fra jeg var 5-9 år og fløy derfor veldig mye. Husker godt at brødrene mine og jeg måtte sitte pent i setet og leke med de lekene vi hadde. Foreldrene våre bestilte alltid på første rad så vi ikke skulle sparke i setene og den ene gangen de var sent ute med å bestille fulgte de med hver gang føttene våre var borte i setet foran. 

Har selv en på 2 og en på 5. Gjør akkurat det samme foreldrene mine gjorde med oss. Tar med en del leker og iPad med filmer (har selvfølgelig med hodetelefoner) og barna må sitte rolig og pent hele flyturen. Prøver også å bestille på første rad så de ikke har noe sete å sparke i.

Er så lei av barn som får lov til å gjøre som de vil på andres bekostning...

Anonymkode: 8ae39...86d

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to barn på 5 og 7,  de er er reisevant og vant til å fly, og gjør faktisk mindre ut av seg på flyet enn de som flyr en gang i året.  Vi var dumme nok til å fly charter en gang i fjor, og du verden så mye rare folk som plagde flyvertinner og andre.   Vi flyr nok fort 10-15 ganger i året totalt.  Og det er ikke noe som irriterer mine barn mer enn folk som ikke vet hvordan de oppfører seg i feks sikkerhetskontrollen. 

Anonymkode: d9dc7...456

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri opplevd så sure og skrikete unger på fly at jeg har tenkt over det og jeg tror dette er en oppkonstruert problemstilling fra folk med ekstremt lav toleransegrense. Så lenge vi ikke snakker villstyringer totalt uten kontroll (og det har jeg faktisk aldri opplevd) så synes jeg man skal tolerere at barn er noe mer bråkete og urolig enn voksne. I fellesferien er det naturlig nok en del småbarnsfamilier på ferie, sånn er det bare. (Og så er det alltid så festlig når kua ikke husker at den var kalv, de som er ferdig med barn har også hatt små barn en gang, som etter all sannsynlighet ikke var noen gullunger som bare satt til pynt de heller, men det glemmer man visst fort.)

• Liker 9
Gjest Klopp
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det verste som finnes er unger som hylerg, skriker, bråker, sparker, slår seg vrang på offentlig transport og offentlige plasser. I andre land finnes det restauranter og hotell der barn ikke er tillatt. Skulle ønske det fantes her også. Grusomt.

Anonymkode: 7ba68...65e

DET HADDE VERT DEILIG!!

Gjest Badebuksa
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig? 

Nei. 

Når du ferdes i samfunnet bør du kunne takle alle typer mennesker, det heter å være voksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...