Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger den her i dette forumet, fordi det er her mødrene er.

Er det bare jeg som brekker meg av lukten av bleier?! 
Det er ikke urin eller avføring. Men selve lukten av bleiene. Jeg kjenner stanken på lang vei. Er jeg på butikken og det er et barn med bleie på seg, da må jeg ut å trekke friskluft. Jeg klarer ikke lukten. 
Bleier har en ekkel, stram lukt som ikke har noe med avføring å gjøre. Tissebleier stinker verst. For fuktigheten gjør at lukten kommer sterkere frem. 

Jeg vet det er fra tissebleier og nye bleier, fordi jeg har passet mange småbarn da jeg var yngre. Jeg betalte andre (mamma og søstrene mine) 50 kr for å skrifte bleiene. For jeg taklet ikke lukten. Var jeg inne med bleie-barn så ble jeg kvalm etter få minutter. 

Saken er den. Ei venninne er gravid, hurra for henne. Ikke for meg. For jeg studerer hjemme (via pc) og hun vil da komme hit så ofte hun kan under permisjonen. For hun har ingen som kan hjelpe, verken familie eller venner. Hun er enslig mor også, om det har noe å si. 
Jeg gruer meg til den lukten. 

Er det bare jeg som merker denne lukten?! 

Anonymkode: 3de1f...792

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du er gravid, siden du reagerer så sterkt på denne lukten? :fnise: 

Sånn seriøst, så syns jeg det er en merkelig ting å brekke seg over, og reagere så sterkt over.. Jeg klarer aldri å lukte bleier i butikk osv.. Kanskje du trenger proff hjelp.

Anonymkode: eccf7...69b

• Liker 13
Skrevet

Jeg er veldig sensitiv ovenfor lukter men har ikke lagt merke til lukten av nye bleier.. Bleier med innhold lukter jo og er ikke akkurat dig, men det verste er når en kjenner lukta av damer med bind, kan kjenne det på flere meters avstand:spy:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri lagt merke til lukten av bleier, verken nye eller med tiss.
Bæsjebleier der i mot kan jeg kjenne (jobber i bokhandel) :P
Ikke at det har skjedd så mange ganger, men de kjennes når det er innenfor en viss radius.

Anonymkode: 5afae...80d

AnonymBruker
Skrevet

Rart at ingen merker lukten. Det lukter jo ganske stramt. Litt som ubrukt bind, bare 10 x verre. -ts

• Liker 2
Gjest Klopp
Skrevet

Bleier har en rar lukt ja, men bæsjebleier brekker jeg meg av. Prøver å ikke brekke meg da for da blir mødrene sure.

Skrevet

Joda, ferske bleier har en ganske stram og merkbar lukt. Men jeg blir ikke kvalm av den☺ man kan bli litt lurt til å tro at barnet har tisset.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok i overkant sensitiv, TS. Men du får bare si at din venninne får ta hensyn og holde seg unna, så sees dere kanskje når barnet er ferdig med bleiebruken?

Anonymkode: 999ba...bb4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke urin eller avføring. Men selve lukten av bleiene. Jeg kjenner stanken på lang vei. Er jeg på butikken og det er et barn med bleie på seg, da må jeg ut å trekke friskluft. Jeg klarer ikke lukten. 
Bleier har en ekkel, stram lukt som ikke har noe med avføring å gjøre. Tissebleier stinker verst. For fuktigheten gjør at lukten kommer sterkere frem. 

Jeg vet det er fra tissebleier og nye bleier, fordi jeg har passet mange småbarn da jeg var yngre. Jeg betalte andre (mamma og søstrene mine) 50 kr for å skrifte bleiene. For jeg taklet ikke lukten. Var jeg inne med bleie-barn så ble jeg kvalm etter få minutter. 

Saken er den. Ei venninne er gravid, hurra for henne. Ikke for meg. For jeg studerer hjemme (via pc) og hun vil da komme hit så ofte hun kan under permisjonen. For hun har ingen som kan hjelpe, verken familie eller venner. Hun er enslig mor også, om det har noe å si. 

Du kan jo gi venninnen din en startpakke med tøybleier og håpe hun begynner med det skik at du skipper unna papirbleielukten?

Anonymkode: 43658...02a

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ditt problem, så du får bare takle det så godt du kan. Sånn er det bare. Du kan si fra om ditt problem til den kommende moren, og at hun holder seg unna til barnet har sluttet med bleie. Men da er sikkert vennskapet over også. Velg dine kamper med omhu, ikke lag noe stort ut av en bagatell. Noe bør du tåle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er pampersbleiene som lukter akkurat som alwaysbindene lukter men ikke libresse. Libero bleier lukter ikke. Måtte slutte å bruke pampers av denne grunn, særlig babybleiene. Stinka forferdelig. De nye always bindene som har en "anti odour" stinker slik at jeg gruer meg til å gå forbi den hylla i butikken. 

Men jeg kjennte aldri den vonde pamperslukta før jeg skifta bleier eller hadde baby på famget, kjenner den ikke på litt avstand.

Anonymkode: 37ab7...a32

Skrevet

Samme med meg. Barnet får aldri komme i nærheten av pampers :P

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over, Pampers lukter helt forferdelig, trodde flere ganger at ungen hadde bæsjet. De andre merkene er ikke så ille, men noen lurer meg til å tro at han har tisset:fnise:

Anonymkode: ac5b7...bcd

AnonymBruker
Skrevet

ts her
da må det være pampers jeg reagerer på. mamma takler ikke alwaysbind lukten, så jeg "vokste opp" med libresse. jeg kjøper libresse utav ren vane. aldri tenkt over at always lukter også, siden jeg ikee bruker det selv.  
Men, jeg kjenner at kvinnfolk bruker bind en gang i blant. Men ikke alltid. Det er samme lukten som bleier, bare litt svakere.  
Bleie-lukt kjenner jeg nå og da når jeg er på butikken. Kjenner det når jeg går forbi småbarn. Her om dagen skulle jeg besøke ei venninne, hun bor i blokk. Det satt ei mor med 3 barn ute i gangen. 1 som var bleiebarn, 1 som kanskje var det (rundt 2 år sikkert) og et eldre barn. Det var varmt ute og glodvarmt inne i gangen. 
Det stinket så mye at jeg ble svimmel. Lukten var så stram, aldri opplevd maken. 

Mange sier at små babyer lukter godt. Ikke alle. Noen stinker bleier, den lukten er så stram for meg, jeg kjenner ikke annet. 
Har jeg hatt et bleiebarn i fanget så kjenner jeg lukten på klærne mine etterpå. Jeg må lufte ut leiligheten for å få fjernet lukten etter å ha hatt besøk.  
Vet ikke hvorfor, men jeg reagerer ekstremt på bleie-lukt og disse luftfrisker dingsene til biler. Innesperret bil (varm, tungluft og luftfrisker) de standard grønne trærne. Jeg blir kvalm av å tenke på det. 
Bensin/diesel reagerer jeg på også. Jeg må gå utav bilen når mamma fyller på tanken. Skal jeg gjøre det selv så må jeg spørre noen på bensinstasjonen om å gjøre det for meg. Jeg blir skikkelig dårlig av lukten. Må vente en evighet for å få luftet ut bilen for å vekk den verste lukten. 

Ellers så reagerer jeg ikke på andre lukter. Vet ikke hvorfor. Mange elsker lukten av bensin og noen merker ikke disse trærne i bilene. Men jeg klarer ikke å være i nærheten av det uten å få hodepine, tung i hodet, svimmel og kvalm. 

skal notere ned det med luktfrie bleier. Krysser fingrene for at hun reagerer også. 

Skrevet

Har skiftet tusenvis av bleier i mitt liv, men aldri reagert på noen lukt. Ikke på bind heller for å si det sånn.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts her
da må det være pampers jeg reagerer på. mamma takler ikke alwaysbind lukten, så jeg "vokste opp" med libresse. jeg kjøper libresse utav ren vane. aldri tenkt over at always lukter også, siden jeg ikee bruker det selv.  
Men, jeg kjenner at kvinnfolk bruker bind en gang i blant. Men ikke alltid. Det er samme lukten som bleier, bare litt svakere.  
Bleie-lukt kjenner jeg nå og da når jeg er på butikken. Kjenner det når jeg går forbi småbarn. Her om dagen skulle jeg besøke ei venninne, hun bor i blokk. Det satt ei mor med 3 barn ute i gangen. 1 som var bleiebarn, 1 som kanskje var det (rundt 2 år sikkert) og et eldre barn. Det var varmt ute og glodvarmt inne i gangen. 
Det stinket så mye at jeg ble svimmel. Lukten var så stram, aldri opplevd maken. 

Mange sier at små babyer lukter godt. Ikke alle. Noen stinker bleier, den lukten er så stram for meg, jeg kjenner ikke annet. 
Har jeg hatt et bleiebarn i fanget så kjenner jeg lukten på klærne mine etterpå. Jeg må lufte ut leiligheten for å få fjernet lukten etter å ha hatt besøk.  
Vet ikke hvorfor, men jeg reagerer ekstremt på bleie-lukt og disse luftfrisker dingsene til biler. Innesperret bil (varm, tungluft og luftfrisker) de standard grønne trærne. Jeg blir kvalm av å tenke på det. 
Bensin/diesel reagerer jeg på også. Jeg må gå utav bilen når mamma fyller på tanken. Skal jeg gjøre det selv så må jeg spørre noen på bensinstasjonen om å gjøre det for meg. Jeg blir skikkelig dårlig av lukten. Må vente en evighet for å få luftet ut bilen for å vekk den verste lukten. 

Ellers så reagerer jeg ikke på andre lukter. Vet ikke hvorfor. Mange elsker lukten av bensin og noen merker ikke disse trærne i bilene. Men jeg klarer ikke å være i nærheten av det uten å få hodepine, tung i hodet, svimmel og kvalm. 

skal notere ned det med luktfrie bleier. Krysser fingrene for at hun reagerer også. 

Ok, da skjønner jeg deg litt bedre. Du er veldig følsom for enkelte lukter, og da ser jeg at det kan være vanskelig å forholde seg til situasjonen med bleiebarn. Jeg reagerer selv på lukten av noen ting, men jeg prøver å ikke bry meg og overse det, selv om det ikke alltid er enkelt. Tenker at det er bare en kort stund jeg skal oppholde meg der det er lukt, og at jeg deretter slipper. 

Du får tipse henne om at noen typer bleier har en grusom lukt. Jeg har ikke tenkt over det før, men det kan godt hende at noen bleier lukter verre enn andre.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har su lest "heksene" av roald dahl?🙄👹

Anonymkode: 06a0c...dc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har su lest "heksene" av roald dahl?🙄👹

nei :fnise: - ts 

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en tur til legen. Kan umulig være bra å gå rundt å tenke på bleier hele tiden.

Anonymkode: e9d42...f27

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei :fnise: - ts 

Det burde du😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...