Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysjerrig på denne subkulturen for tiden. Jeg lurer på om noen som har en del kunnskap om denne subkulturen, eller som er en del av den, vet hva som definerer selve livsstilen? Jeg kan allerede en del, men kunne vært interessant å få flere Svar:)Er det noe musikk som evt kan anbefales? Hører på litt forskjellig innen goth, bl a the sisters of Mercy, Bauhaus og Joy Division, men også musikk a la ebm( Grendel, Blutengel, Ministry, vnv nation, skinny puppy, Laibach, m m). Jeg liker mye musikk fra klassisk til heavy metal. Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, for å nevne noe..

Alien Sex Fiend, New Model Army, Siouxsie & The Banshees, The Cure, Creature Feature, Cinema Strange, Fields of the Nephilim, Cocteau Twins, Combichrist, 45 Grave, Skeletal Family, KMFDM, Psyclon Nine, Lacrimosa, Peaches, Alice in Videoland, Adam & The Ants..

....Ellers har jeg ikke filla peiling på hva gothere i Norge hører på for tiden, haha.

Endret av Fnisu
Skrevet
2 timer siden, Fnisu skrev:

Tja, for å nevne noe..

Alien Sex Fiend, New Model Army, Siouxsie & The Banshees, The Cure, Creature Feature, Cinema Strange, Fields of the Nephilim, Cocteau Twins, Combichrist, 45 Grave, Skeletal Family, KMFDM, Psyclon Nine, Lacrimosa, Peaches, Alice in Videoland, Adam & The Ants..

....Ellers har jeg ikke filla peiling på hva gothere i Norge hører på for tiden, haha.

Takk for tipset(har også forøvrig hørt en del på Fields of the nephilim, de er sinnsykt bra). 

Her er forøvrig de bandene jeg har hørt eller hører på:

Gothic metal: Type O Negative, the 69 eyes,Paradise Lost, Tristania, Gothminister og the gathering. 

Elektronisk/industriell: Laibach, vnv nation, Depeche Mode, the cruxshadows, London after Midnight, New order, Lacrimosa, Blutengel, Ministry, Skinny Puppy, Kraftwerk, Grendel. 

Annet: the Smiths, Christian death, Joy Division, the cult, the Misfits( elsker 'astro zombies'), Bauhaus, Black Sabbath og Alice Cooper om det gjelder, 45 Grave, the sisters of Mercy, Danzig. Tror det er omtrent alle:)

Skrevet

Ellers er jo Rosetta Stone et veldig bra band:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...