Lee Jones Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Hva i alle dager er det oslo-folk har imot vestlendinger? Da tenker jeg særlig på folk øvre middelklasse i oslo. De fryser jo ut vestlendinger hele tiden. Ikke rart at det bare er en knipe bergensere som slår seg ned der.
jabx Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Hvor har du det fra at Oslo-folk har noe imot vestlendinger? De fleste i Oslo er jo ikke engang fra Oslo... 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 Er det ikke mer korrekt med overskrift Østlandet vs Vestlandet ?? Anonymkode: 52361...8cb 1
Gjest Tom/Loki Skrevet 18. juni 2016 #4 Skrevet 18. juni 2016 Jeg viste ikke at oslofolk hadde noe i mot vestlendinger, hvorfor sier du det?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #5 Skrevet 18. juni 2016 Oslo vest folk er sure på vestlendinger som har penger fordi det går an å være vestlending og faktisk ha penger i lommeboka. Ooooh snap... Anonymkode: 68461...2db 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 Oslo er et høl bestående av en samling bønder fra hele landet. Hvis de har noe i mot vestlandet så er det fordi vestlendinger distanserer seg fra resten av landet og alltid er i konflikt med resten av landet. "Bergen er ikke Norge" er jo en holdning som ikke akkurat kommer fra Oslo. Anonymkode: f4381...d6c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #7 Skrevet 18. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oslo er et høl bestående av en samling bønder fra hele landet. Hvis de har noe i mot vestlandet så er det fordi vestlendinger distanserer seg fra resten av landet og alltid er i konflikt med resten av landet. "Bergen er ikke Norge" er jo en holdning som ikke akkurat kommer fra Oslo. Anonymkode: f4381...d6c Det der er så sant som jeg skulle sagt det selv. Og jeg synes faktisk det er det som er litt kjipt med oslo på en måte, fordi "bønder" vet ikke hvordan de skal oppføre seg i byen. Dra til hvilken som helst storby i utlandet, så merker man at det er en viss flyt i alt som skjer, folk stirrer ikke på hverandre med er ofte opptatt av seg og sitt, og er generelt høflige. Men i oslo er det en mellomting mellom folk som skal prøve å få kontakt med noen på gata for å sjekke dem opp eller kler seg opp i finstasen for så å gå brautende rundt i bogstadveien og blir sinna når ikke folk gidder å se på dem. Det er samme oppførsel som man har når man går på lokaldansen på bygda... Jævla oslo knøl alle samme! For liten by til å være stor, og for stor by for å være liten. PS: Jeg er selv en bonde i byen og grøsser hver gang jeg kjenner igjen den klassiske se på meg oppførselen som bønder drar meg seg inn dit. Anonymkode: 54eb7...d13 1
Mari Y Skrevet 18. juni 2016 #8 Skrevet 18. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Oslo er et høl bestående av en samling bønder fra hele landet. Hvis de har noe i mot vestlandet så er det fordi vestlendinger distanserer seg fra resten av landet og alltid er i konflikt med resten av landet. "Bergen er ikke Norge" er jo en holdning som ikke akkurat kommer fra Oslo. Anonymkode: f4381...d6c Ja, men det er en del middelklasse her, også. Kan jo være ts har vært i mer rikere deler av Oslo, men jeg har aldri hørt at Oslo-folk er mot Vesterledninger. Kanskje noen tror at alt utenfor Oslo er 'bondelandet'( men guess what, det er naturen som trekker turister til Norge).
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 Aldri opplevd det trådstarter snakker om, til tross for at jeg lenge har bodd (og forsåvidt fortsatt bor) i et typisk øvre middelklasse-strøk vest for Akerselva. Noen oslofolk harselerer med andre deler av landet, slik Oslo definitivt også harseleres med rundt omkring i kongeriket, men det er (med noen få idioter som hederlige unntak) stort sett vennskapelig erting begge veier. Det høres rart ut at jeg ved mirakuløse sammentreff skulle ha gått klar av denne utfrysingen i alle disse årene, i hvert fall når den forekommer "hele tiden". Holder en knapp på at det bare er vrøvl. Anonymkode: ab344...6ed 2
herzeleid Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 (endret) Virker igrunn som det er motsatt, at det er mye misunnelse og bitterhet mot Oslo, som denne tråden illustrerer godt. Selv har jeg ikke noe imot folk fra vestlandet. Endret 20. juni 2016 av herzeleid
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #11 Skrevet 21. juni 2016 Skal helt ærlig si at jeg ikke har merket spesielt til dette, tvetimot får jeg mye skryt og oppmerksomhet fra menn pga dialekten min (stavangersk). Anonymkode: 50886...179
jabx Skrevet 21. juni 2016 #12 Skrevet 21. juni 2016 Den 18.6.2016 at 17.58, AnonymBruker skrev: Men i oslo er det en mellomting mellom folk som skal prøve å få kontakt med noen på gata for å sjekke dem opp eller kler seg opp i finstasen for så å gå brautende rundt i bogstadveien og blir sinna når ikke folk gidder å se på dem. Kan aldri si at jeg har opplevd noe slikt i Oslo. Folk er stort sett opptatt med sitt og ønsker å komme seg fra A til B med minst mulig tull og tøys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå