AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Jeg fikk nettopp en virusmelding på mobilen, fra fixthephone.pw. Jeg er ganske sikker på at det er svindel, men siden jeg ikke finner noe når jeg Googler, vil jeg bare dobbeltsjekke om noen andre har vært borti det samme. Meldingen kan meddele at telefonen min er allerede 28,1 % ødelagt grunnet 4 forskjellige viruser, og at snart vil SIM-kortet ødelegges, kontakter, bilder etc. Jeg må laste ned "APP" (jepp, APP) fra Google Play og åpne appen for å oppgradere og fikse browseren min. Nå skal det sies at mobilen har vært litt rar lenge (den sletter nye kontakter, og jeg har lenge fått beskjed om å oppgradere browseren min, uten at jeg har kommet så langt). Jeg avbrøt selvfølgelig hele meldingen (etter å ha tatt screen shoot), og registrerte en veldig lang link til Google Play og APP (over flere linjer). Jo mer jeg skriver, jo mer innser jeg at dette sannsynligvis er svindel/forsøk på å spre virus, men jeg trenger den siste lille bekreftelsen på at det er sant. Finner ingenting når jeg søker på fixthephone.pw heller. Svindel? Anonymkode: ef67c...f51
tdm900 Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk nettopp en virusmelding på mobilen, fra fixthephone.pw. Jeg er ganske sikker på at det er svindel, men siden jeg ikke finner noe når jeg Googler, vil jeg bare dobbeltsjekke om noen andre har vært borti det samme. Meldingen kan meddele at telefonen min er allerede 28,1 % ødelagt grunnet 4 forskjellige viruser, og at snart vil SIM-kortet ødelegges, kontakter, bilder etc. Jeg må laste ned "APP" (jepp, APP) fra Google Play og åpne appen for å oppgradere og fikse browseren min. Nå skal det sies at mobilen har vært litt rar lenge (den sletter nye kontakter, og jeg har lenge fått beskjed om å oppgradere browseren min, uten at jeg har kommet så langt). Jeg avbrøt selvfølgelig hele meldingen (etter å ha tatt screen shoot), og registrerte en veldig lang link til Google Play og APP (over flere linjer). Jo mer jeg skriver, jo mer innser jeg at dette sannsynligvis er svindel/forsøk på å spre virus, men jeg trenger den siste lille bekreftelsen på at det er sant. Finner ingenting når jeg søker på fixthephone.pw heller. Svindel? Anonymkode: ef67c...f51 Ja det er ikke noe anna enn svindel. Kanskje bruke noe antivirus på en Android? Godt å ha noe som fungere uten slik.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå