AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Går alt ræva nå, med potensiell brexit, et finansmarked som er helrødt, og de store investorene selger unna og kjøper obligasjoner. Jeg er bare en småsparer, i fond, som pensjonssparing, der jeg har noe over 100 000. Planen var jo at de skulle bare stå der, langtidsinvestering, men jeg blir jo noe urolig av alt som foregår nå, og finansfolk sier et en potensielt kan få samme situasjon som på slutten av 80 tallet, da alt kollapset. Jeg har ikke 100 000 å miste Anonymkode: 501b5...e59
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Går alt ræva nå, med potensiell brexit, et finansmarked som er helrødt, og de store investorene selger unna og kjøper obligasjoner. Jeg er bare en småsparer, i fond, som pensjonssparing, der jeg har noe over 100 000. Planen var jo at de skulle bare stå der, langtidsinvestering, men jeg blir jo noe urolig av alt som foregår nå, og finansfolk sier et en potensielt kan få samme situasjon som på slutten av 80 tallet, da alt kollapset. Jeg har ikke 100 000 å miste Anonymkode: 501b5...e59 Jeg trur ikke det blir noe brexit. Men du kan slappe helt av, du må jo ta en liten risiko for at du skal tjene mer penger. Om du trur verden skal gå under, og at alt skal falle 50% så gjør vel ikke det noe? Du sparer hver mnd? SMIL om fondet går ned, det er da du får billig aksjer. Anonymkode: 7c932...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Du sier selv at du sparer langsiktig, da er det ikke noe å uroe seg over enn så lenge. Kommer selvfølgelig litt ann på hvilket marked du har fondsandeler i. Generelt lønner det seg å kjøpe globale fond som en basis i porteføljen. Det er typisk småsparere å kjøpe høyt og selge lavt. Anonymkode: 695f3...d24 1
prt90 Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 Jeg tror det er stor sjanse for brexit, og kjøper meg derfor opp i europeiske aksjer. Dommedagsprofetiene er bare fiffen som prøver å skremme britene fra å melde seg ut av EU. Når bølgene har lagt seg vil det nok vise seg at de klarer seg helt glimrende utenfor, akkurat som Norge. Dette er en flott kjøps-anledning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå