Thesec Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 (endret) Noen som skal ha/har hatt lite bryllup? Da tenker jeg kun litt familie til stede(rundt 20pers totalt). Hvordan gjorde dere det med mat, kake, lokale o.l? Hva ble prisen? Endret 15. juni 2016 av Thesec
Feyfeyhey Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 (endret) . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Jeg ville hatt lunsj/tidlig middag på en fin restaurant for så å dra hjem(hvis man har plass) og bestille fin kake evnt lage selv eller få noen andre til å lage. Anonymkode: 67498...a8d
Basi Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 En nær venninne giftet seg på tinghuset og inviterte de aller nærmeste (vi var kanskje 15 stk) hjem etterpå. Det var bestilt mat, foreldrene hadde med drikkevarer, bruden hadde laget en nydelig kake! Det var ufattelig koselig dag, brudevals på stuegulvet, fotosession og rett og slett bare kos! Jeg ønsker meg et større bryllup når jeg skal gifte meg neste år med formell middag og 60 gjester, men dette var nok et av de bedre bryllupene jeg kommer til å ha opplevd altså! Er jo fullt mulig å be gjester om å ha med blomster, drikkevarer etc for å gjøre det så enkelt som mulig vet ikke hva som ble prisen, enkel hvit sommerkjole/bukett og mat var vel de eneste direkte utgiftene for brudeparet. Tror buketten var dyrest Var relativt billig, 5000ish kanskje h (drikkevarer stilte som sagt foreldre med). Vi tok alle bryllupsbildene selv i løpet av dagen /kvelden så ingen fotograf heller
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #6 Skrevet 15. juni 2016 8 timer siden, H.T.S skrev: Om jeg skulle gifte meg igjen så ville det blitt noe lignende, var kjempe koselig og veldig uhøytidelig. Holdt dere tale for hverandre? Anonymkode: dba39...d8f
Thesec Skrevet 15. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2016 10 timer siden, H.T.S skrev: Giftet oss alene på kontor og hadde feiringen hjemme, Vi bestilte noe av maten og svigermor laget noe, så ca halvt om halvt. Var rundt 30 stykker. Kjente en som var baker, så hun laget kaken til oss som bryllupsgave. Hele "kalaset" kostet ca 400 dollar. Vi ønsket ikke gaver, så folk tok heller med noe som passet til festen,dessert, vin, champagne osv hvis de ønsket det. Om jeg skulle gifte meg igjen så ville det blitt noe lignende, var kjempe koselig og veldig uhøytidelig. Høres veldig koselig ut:) Vi skal gifte oss i kirken da. Men lurer på å ha lukket kirke. Jeg føler vi "MÅ" ha lokale siden det er det alle andre har. Men samtidig vil vi bare ha det enkelt og uhøytidelig, samtidig som at det skal bli en koselig og perfekt dag:) Hvilken mat hadde dere?:)
Thesec Skrevet 15. juni 2016 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2016 6 timer siden, Basi skrev: En nær venninne giftet seg på tinghuset og inviterte de aller nærmeste (vi var kanskje 15 stk) hjem etterpå. Det var bestilt mat, foreldrene hadde med drikkevarer, bruden hadde laget en nydelig kake! Det var ufattelig koselig dag, brudevals på stuegulvet, fotosession og rett og slett bare kos! Jeg ønsker meg et større bryllup når jeg skal gifte meg neste år med formell middag og 60 gjester, men dette var nok et av de bedre bryllupene jeg kommer til å ha opplevd altså! Er jo fullt mulig å be gjester om å ha med blomster, drikkevarer etc for å gjøre det så enkelt som mulig vet ikke hva som ble prisen, enkel hvit sommerkjole/bukett og mat var vel de eneste direkte utgiftene for brudeparet. Tror buketten var dyrest Var relativt billig, 5000ish kanskje h (drikkevarer stilte som sagt foreldre med). Vi tok alle bryllupsbildene selv i løpet av dagen /kvelden så ingen fotograf heller Høres kjempe koselig og fint ut kjekt å høre at andre og har lite og koselig bryllup. Føler meg så alene med vårt lille bryllup oppi alle andres STORE bryllup. Hehe
Feyfeyhey Skrevet 15. juni 2016 #9 Skrevet 15. juni 2016 (endret) Den 6/15/2016 at 20.08, AnonymBruker skrev: . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey
Feyfeyhey Skrevet 15. juni 2016 #10 Skrevet 15. juni 2016 (endret) Den 6/15/2016 at 21.25, Thesec skrev: . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey
lingua franca Skrevet 17. juni 2016 #11 Skrevet 17. juni 2016 (endret) Den 15.6.2016 at 22.25, Thesec skrev: Høres veldig koselig ut:) Vi skal gifte oss i kirken da. Men lurer på å ha lukket kirke. Jeg føler vi "MÅ" ha lokale siden det er det alle andre har. Men samtidig vil vi bare ha det enkelt og uhøytidelig, samtidig som at det skal bli en koselig og perfekt dag:) Hvilken mat hadde dere?:) Hva med å leie et grendehus? Da kan dere selv ha med mat/drikke (blir myyye billigere enn å ha festen på hotell o.l og ha mat der, det er svindyrt). Koster ofte ikke mer enn en tusenlapp. Grendehuset her koster 1000 kr å leie en dag inkl vask dagen etter. Endret 17. juni 2016 av lingua franca
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #12 Skrevet 18. juni 2016 Jeg synes det er godt å lese at det ikke er bare meg som ikke har drømt om og planlagt stort bryllup siden jeg var lita jente. Leste litt i tråden om ting folk har glemt til den store dagen, og ble nesten litt svett. Så utrolig mye å tenke på. Har ikke vært i så mange brylluper selv, men merket meg en ting som jeg vil gjøre annerledes i mitt bryllup. Paret dro for å fotograferes, tror de var borte over halvannen time. Imens satt folk spredt på harde, vonde benker, det var ikke plass for alle gjestene engang. Ingen visste hvor lenge de ble borte. Vil ikke at det skal bli dødtid, og at folk bare sitter og etter hvert kjeder seg i bryllupet vårt. Fotografering er noe jeg ser for meg kan gjøres pent av en venn som har litt peiling. Og så kunne det vært gøy å få folk til å sende oss bilder de har tatt iløpet av dagen/kvelden. Bruke penger på hår/sminke synes jeg heller ikke er nødvendig. Kjolen skal være enkel. Tale vil jeg ikke holde. Vil at det hele skal være ganske uhøytidelig, og at det er gøy/kos for både oss og gjestene. Forstår ikke at mange lett bruker 100000+- på bryllupet sitt. Jeg er ikke gjerrig, men jeg bare ønsker en enkel vielse og fest, ikke mye ekstravaganse. Anonymkode: dba39...d8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå