AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Del Skrevet 15. juni 2016 Jeg har allerede lystette gardiner, men de er ikke helt lystette og slipper dessuten inn lys på sidene. Jeg kan ikke skru opp noe, så er avhengig av at det kan festes på enten løs gardinskinne(har spennstang) eller at det er lystett folie som er lett å ta av igjen. Av hensyn til andre beboere som har innsyn til oss(borettslag hvor det er tett mellom boligene) ønsker jeg ikke ha aliminiumsfolie - har det nå, og det ser helt forferdelig ut fra utsiden. Har noen tips? Anonymkode: 963f9...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. juni 2016 #2 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) Kan du ikke bare kjøpe enten svart stoff eller en stor, svart pappskive, og teipe den opp på vinduet? Må vel skjære til så den akkurat dekker glasset, og ikke hindrer deg i å åpne vinduet og lufte. Endret 15. juni 2016 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Del Skrevet 15. juni 2016 Jeg kjøpte en folie på Biltema til bruk på bilvinduer, men den stenger ikke ute nok lys for meg (Jeg har lystette rullegardiner og lysdempende gardiner i tillegg). Så jeg gikk tilbake til aluminiumsfolie. Anonymkode: affcc...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Del Skrevet 15. juni 2016 Angående lys på sidene av gardiner kan du teipe dem fast med sånn teip man bruker når man maler. Anonymkode: affcc...a89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Del Skrevet 15. juni 2016 Hvor kjøper dere aluminiumsfolie, og er dette noe dere kan sette opp selv? Anonymkode: 0983c...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 15. juni 2016 #6 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 15. juni 2016 #7 Del Skrevet 15. juni 2016 Jeg har lystett liftgardin på soverommet, men fikk selvfølgelig glipen med lys mellom list og gardin rett i øynene (kun problem noen få cm). Kjøpte borrelås med tape på Panduro, og klistret en bit på lista og den andre på gardina. Funker fjell for min del, enkelt å løsne når liftgardina skal tas opp, og synes ikke (har dog ikke forsøkt å fjerne den fra lista igjen, så tør ikke si om den tar med seg malinga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 15. juni 2016 #8 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) Men ja, de "lystette" eller lyshemmende gardinene kunne godt vært mørkere.. Jeg bommet nok litt på varianten jeg valgte, ser de nå er merket med at de stopper 90%, og at andre er bedre og stopper 99% Men har forsåvidt klart å venne meg til det. Endret 15. juni 2016 av Roadrunner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #9 Del Skrevet 15. juni 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor kjøper dere aluminiumsfolie, og er dette noe dere kan sette opp selv? Anonymkode: 0983c...2d8 I matbutikken. Vask vinduet, spray på med vann (noen bruker litt oppvaskmiddel i vannet) og klistre på aluminiumsfolien med den blanke siden ut. Gå over med nal eller en våt klut for å feste ordentlig. Det reflekterer sollyset så det blir ikke like varmt på soverommet. Anonymkode: affcc...a89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #10 Del Skrevet 15. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: I matbutikken. Vask vinduet, spray på med vann (noen bruker litt oppvaskmiddel i vannet) og klistre på aluminiumsfolien med den blanke siden ut. Gå over med nal eller en våt klut for å feste ordentlig. Det reflekterer sollyset så det blir ikke like varmt på soverommet. Anonymkode: affcc...a89 Takk for tips Anonymkode: 0983c...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #11 Del Skrevet 15. juni 2016 MEN seriøst, det er jo så stygt med den aluminium folien! Finnes det ikke andre lystette varianter,hva med slik folie med litt mønster? Husker ikke hvor de kjøpes. Vi har samme problem og kjøpte sort papp og klistra på vinduet. Det funker greit en stund men når varme står på lenge nok,bøyer de seg og går av vinduet... Jeg følger med her,håper på flere tips 😉 Anonymkode: f79d2...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #12 Del Skrevet 15. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Angående lys på sidene av gardiner kan du teipe dem fast med sånn teip man bruker når man maler. Anonymkode: affcc...a89 Den holder på stoff, altså- og tar ikke maling av ved fjerning? Anonymkode: 963f9...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #13 Del Skrevet 23. mars 2017 På 15.6.2016 den 13.52, AnonymBruker skrev: I matbutikken. Vask vinduet, spray på med vann (noen bruker litt oppvaskmiddel i vannet) og klistre på aluminiumsfolien med den blanke siden ut. Gå over med nal eller en våt klut for å feste ordentlig. Det reflekterer sollyset så det blir ikke like varmt på soverommet. Anonymkode: affcc...a89 Føler blondina i meg tar overhånd her men når du skriver den blanke siden ut, mener du ut mot utsiden eller ut fra vinduet, altså mot rommet? Hjernen min lider av søvnmangel pga unger som våkner av lyst rom og det er bare mars ennå 😔 Anonymkode: 9b1a4...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. mars 2017 #14 Del Skrevet 23. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler blondina i meg tar overhånd her men når du skriver den blanke siden ut, mener du ut mot utsiden eller ut fra vinduet, altså mot rommet? Hjernen min lider av søvnmangel pga unger som våkner av lyst rom og det er bare mars ennå 😔 Anonymkode: 9b1a4...548 Ut= ut mot utendørs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #15 Del Skrevet 24. mars 2017 På 15.6.2016 den 11.36, AnonymBruker skrev: Jeg har allerede lystette gardiner, men de er ikke helt lystette og slipper dessuten inn lys på sidene. Jeg kan ikke skru opp noe, så er avhengig av at det kan festes på enten løs gardinskinne(har spennstang) eller at det er lystett folie som er lett å ta av igjen. Av hensyn til andre beboere som har innsyn til oss(borettslag hvor det er tett mellom boligene) ønsker jeg ikke ha aliminiumsfolie - har det nå, og det ser helt forferdelig ut fra utsiden. Har noen tips? Anonymkode: 963f9...d06 De selger helt lystette gardiner på Kid, mine stenger ut alt lys. Jeg har hengt dem opp på to gardinwirer, en gardin på hver wire, sånn at gardinene går om hverandre på midten (den ene kan dras litt over den andre så det ikke blir glippe på midten). Poenget med å bruke gardinwire er at da får du gardinene helt inntil vinduet, det blir ikke glippe på sidene eller på oversiden. Dette fungerer 100 %, jeg får ikke sove av den minste stripe med lys. Anonymkode: a1b4d...08d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå