Gå til innhold

Birkenstock - ja eller nei?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet at de er veldig komfortable og gode på foten. Eneste jeg er usikker på, er utseende. Jeg syntes de er veldig ok. Finere nå enn første gangen jeg så dem. 

Hva tenker du? 

Har du Birkenstocks? 

Når bruker du dem? :):) 

Anonymkode: c5776...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Birkenstocks ser ikke veldig fine ut, men de er ikke stygge heller. De er litt som joggesko, de har en hensikt og til å oppfylle den hensikten ser de ganske bra ut.

Det jeg ikke liker med Birkenstocks er at de har markert hvor tærne skal være i sålen. Mine tær passer ikke inn, så de blir bare vonde å gå med.

Jeg skulle gjerne hatt noen gode sandaler når jeg er på ferie i sørligere strøk og går noen kilometer hver dag i museer, butikker eller bare ser på arkitektur. Gode sko blir alltid for varme, og fine sandaler blir vonde.

Anonymkode: 870ee...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått i Birkebstock i flere tiår, til tøfler/innesko. Pene ser de ikke ut, men skal beina holde et langt liv så er skikkelig skotøy viktig. 

Forresten, det finnes mange sko som er betydelig styggere enn Birkenstock. Sommerversjonen med dekor på, Papillio(?) Er jo litt penere enn de tradisjonnele. 

Anonymkode: 21cfb...b08

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte meg et par lyse Birkenstock Gizeh for en måneds tid siden, og jeg elsker dem! Jeg har litt "spesielle" føtter (bla hallux valgus og veldig skjeve tær), og har aldri noensinne greid å finne sandaler som er gode nok til at jeg greier å gå med dem over lengre tid. Men det var før jeg prøvde Birkenstock. De sitter veldig godt på, er fantastiske å gå med- og som en ekstra bonus synes jeg faktisk at de er ganske fine også jeg, da :jepp: Jeg bruker dem nærmest "til alt mulig" på de dagene det er ordentlig varmt (min. 20 grader).

Anonymkode: 0139c...17c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig ikke de er særlig pene, men helt grei nå om sommeren. 

Jeg kjøpte de sist uke, utrolig praktisk nå som jeg er høygravid :P da bryr jeg meg fint lite om de er pen så lenge de er behagelig! De eneste som var behagelig var de med myk såle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er jo veldig gode til å rusle rundt i, og jeg synes at de er penere enn de fleste andre gode sandaler. Jeg bruker Birkenstock på jobb, veldig fornøyd med det. Har lyst til å kjøpe til å ha på fritiden og, men samboeren er ikke helt enig 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er fine, men fikk helt klaus av å gå med dem etter at jeg begynte å løpe med barfotsko. De lar føttene hvile så mye at musklene under føttene visner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes de er et fint alternativ til f.eks Ecco-sandalene, som ikke er spesielt fine å se på. Birkenstock er helt greie designmessig, selv om de ikke er den fineste sandalen de heller. Men i motsetning til litt finere sandaler, så trenger de liksom ikke en hel sesong på å bli gått inn. 

Anonymkode: 6d3b3...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nei fra meg. Jeg synes faktisk at Spotec-sandalene er finere enn Birkenstock :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg synes de er fine, men fikk helt klaus av å gå med dem etter at jeg begynte å løpe med barfotsko. De lar føttene hvile så mye at musklene under føttene visner.

Hvilke av dem? Birkenstock? :) 

Anonymkode: c5776...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes Birkenstock bare burde brukes som "husmorsko" (dvs. hjemmesko), av sykehjemsbeboere og eventuelt av sykepleiere og andre som tråkker mye rundt på jobben.

Anonymkode: 671cf...07f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har vært ute lenge nå. Ingen av de trendy motefolkene bruker de lengre. Men det virker som de norske motefolkene blir sponset av Birkenstock, for de bruker dem mye mer i år enn tidligere, og reklamerer for de ofte. Ikke la dere lure. Internasjonalt er Birkenstock-sandaler ute. 

Anonymkode: 164f0...a86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke utseende på Gizeh. Har selv Madrid og Selina, begge kjøpt til halv pris i Tyskland. Synes de er ok å se på :) Nydelige på min fot er de, men de er jo ikke unike sånn sett. Har hatt mange sandaler jeg har vært minst like fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei takk. Synes de ligner på bestemor sko😝

Anonymkode: 034b4...068

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns sånne blir veldig ubehagelige å gå i etter hvert... Kjennes litt som om foten min treffer enden på geleputa de har inni der, så jeg tråkker på en kant. Blir ganske vondt, etter en dag med trasking.

3 minutter siden, toothfairy skrev:

Liker ikke utseende på Gizeh. Har selv Madrid og Selina, begge kjøpt til halv pris i Tyskland. Synes de er ok å se på :) Nydelige på min fot er de, men de er jo ikke unike sånn sett. Har hatt mange sandaler jeg har vært minst like fornøyd me

Når du skriver "nydelige på min fot", mener du egentlig "nydelige på min klov"? ÅO SNÆPP!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Yme skrev:

Jeg syns sånne blir veldig ubehagelige å gå i etter hvert... Kjennes litt som om foten min treffer enden på geleputa de har inni der, så jeg tråkker på en kant. Blir ganske vondt, etter en dag med trasking.

Når du skriver "nydelige på min fot", mener du egentlig "nydelige på min klov"? ÅO SNÆPP!!!

Frekk du er :frustrert: det er så deilig når tærne treffer helsepersonell når man går, rene massasjen jo

som straff blir det hvit stooooor kjole og Birkenstock som obligatorisk fottøy i vårt bryllup, også for deg. Skinntightsen kan du bare vinke farvel til for den setter jeg fyr på i dette øyeblikk :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Jeg synes de ser helt ok ut. Har Birkenstock Arizona-modellen. Har alltid hatt gnagsår i sandaler før, så disse er de første sandalene som ikke gir meg gnagsår og derfor elsker jeg dem. Driter i at noen synes de er fæle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...