AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #21 Skrevet 16. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte stå over min venninnes utdrikningslag fordi det ble for dyrt for meg. Ingen surre minner verken fra meg eller bruden. De reiste utenlangs og koste seg over en lang helt. Og jeg tror de brukte nærmere 3,5 tusen hver på det. Plannen i utgangspunktet lå på 2,5 men det ble mer etterhvert. Det er en jentegjeng fra Oslo og i 30+ alder, så de fleste er godt etablerte. Anonymkode: 8d3a9...01a 3,5 Tusen på et utdrikningslag hadde jeg aldri vært med på! Ikke pokker. Og så må du kanskje ha overnatting til bryllup og hele pakka der og... pluss gave! Anonymkode: 633aa...4ab 1
Bokdamen Skrevet 16. juni 2016 #22 Skrevet 16. juni 2016 7 timer siden, Alice123 skrev: Jeg syntes i utgangspunktet 1000kr er greit å betale for et lag (har gjort det selv mange ganger), men ikke pokker om jeg ville reist utenlands (det vil være langt dyrere enn 1000kr også). For å være ærlig syntes jeg ikke 1000kr er sånn kjempemasse å betale. 1000kr er det jeg hadde brukt på en vanlig bytur eller et restaurantbesøk uansett. Jeg har sett i diskusjoner her på KG at folk MAX vil strekke seg til 300kr, og da lurer jeg litt på hva man kan få ut av det. MEN! Jeg har alltid vært i jobb også. Om hovedvekten av brudens venninner er etablerte damer på 30+ er betalingsviljen langt høyere enn om de var studenter på 23. Det må du jo tenke på. Og send for guds skyld ikke bruden på spa mens resten av laget må sitte i resepsjonen i en time og drikke lunken cava. Seriøst. Helt enig med alt! Men min omgangskrets er også primært 30+ i fast, ok+ betalte jobber. 2
:-) anna Skrevet 17. juni 2016 #23 Skrevet 17. juni 2016 Men like viktig som å ta hensyn til pris er jo å ta hensyn til tid. Sånne "Til Praha for en langhelg"-utdrikningslag kan være krevende. Man er kanskje villig til å bruke både penger og feriedager på en nær venninne.. men å prioritere f.eks en kollega så høyt er ikke helt like viktig. Så om bruden ønsker å ha med flest mulig kan det være lurt å gjøre noe som er mulig å være med på. Evt lage en pakke der man f.eks kan kjøre noe spagreier på dagen, og så fest på kvelden. Da kan folk henge seg på når de vil, og dermed justere pris etter hva de har mulighet til. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå