AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Jeg bestilte en tjeneste på internett (levering). Kansellerte denne rett etter fordi jeg ikke behøvde tjenesten allikevel. Ifølge nettsiden skulle dette gå helt fint og jeg ville få pengene tilbake igjen innen tre dager. Nå har det gått snart tre uker og jeg har ikke fått pengene mine. Bedriften har ikke noe telefonnummer jeg kan nå de på, kun epost addresse og denne har de sluttet å svare på. Det er snakk om over 1000 kr og det er mye for meg som alenemor.... Har noen opplevd liknende? Kan jeg eventuelt få noe tilbake av VISA? Anonymkode: d932d...279
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Ja, ring banken og legg det fram for dem. Jeg hadde plutselig blitt trukket 100 dollar fra kortet mitt (debet), ante ikke hva det var. Det var en nettside jeg aldri hadde vært inne på. Tok kontakt med banken, de sa jeg kunne søke til Visa om å få beløpet refundert. Det er litt verre om det er debetkort, hvis det er kredittkort så skal du få det igjen ganske lett. Jeg søkte iallfall, og fikk etterhvert igjen hele beløpet. Anonymkode: 5b73b...0fe 1
Poppzy Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 For noen år siden ble jeg svindlet på mitt debetkort i Spania. Flere kjøp ble gjort på forskjellige nettbutikker på tilsammen ca 1500 kr. Jeg kontaktet banken min og fikk beskjed om å politianmelde dette. Når jeg fikk brevet fra politiet om at saken var henlagt (selvfølgelig) så skulle jeg komme tilbake til banken og fylle ut noen skjema. Etter ett par måneder fikk jeg tilbake pengene fra banken.
Druid Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Den 15. juni 2016 at 10.59, AnonymBruker skrev: Jeg bestilte en tjeneste på internett (levering). Kansellerte denne rett etter fordi jeg ikke behøvde tjenesten allikevel. Ifølge nettsiden skulle dette gå helt fint og jeg ville få pengene tilbake igjen innen tre dager. Nå har det gått snart tre uker og jeg har ikke fått pengene mine. Bedriften har ikke noe telefonnummer jeg kan nå de på, kun epost addresse og denne har de sluttet å svare på. Det er snakk om over 1000 kr og det er mye for meg som alenemor.... Har noen opplevd liknende? Kan jeg eventuelt få noe tilbake av VISA? Anonymkode: d932d...279 Så lenge det er kredittkortet du har brukt. (VISA er så misvisende, for i tillegg til å levere kredittkorttjenester, leverer de kort teknologier.
Nåla-i-veggen Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Hvis du med VISA mener VISA kredittkort så skal det gå greit. Hvis du har brukt VISA-delen av et vanlig bankkort (som man jo gjør på nettet) så er det nok ikke fullt som enkelt. Moralen i dette er ALLTID bruk kredittkort ved nettkjøp. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå