AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Hvis du hører om folk du kjenner som blir raskt gravide, irriterer det deg, du som driver med prøveperioder? Synes du de skal holde munn? (jeg er en som blir raskt gravid og lurer på hva dere tenker om det, bare) Anonymkode: 016e5...df6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Nei, hvorfor skulle jeg bli det, jeg vet jo at for noen går det raskt og for andre tar det litt lenger tid. Blir såklart litt misunnelig, men irritert, nei. Og hvorfor skulle de la være å si noe, de har da ingen grunn til å ta hensyn til meg. Jeg har forøvrig ikke nevnt noe om prøving til noen, orker ikke å ha andres forventninger hengende over meg, har nok med mine egne Jeg har også opplevd begge deler, både at det går raskt og at det tar litt lengre tid. Anonymkode: cbc6a...b98 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 Blir ikke irritert på folk som blir raskt gravide Det er jo ikke noe de selv styrer, og det er en flott ting (så fremt de vil bli gravide da). Jeg har prøvd lenge, og det er selvsagt sårt. De fleste par i familien min blir veldig lett gravide, de rekker nesten ikke å prøve. Jeg selv var et "uhell". Noen ganger er det også sårt når venner og bekjente annonserer at de er gravide uten å ha prøvd eller etter kort tid. Men jeg blir ikke irritert på dem. Litt irritert på kroppen min, som ikke bare kan ta seg sammen og virke som den skal, kanskje? Og jeg blir sår, fordi jeg så veldig ønsker å oppleve det selv, og å se og høre om graviditet og babyer vekker opp de såre følelsene. Anonymkode: 43cf1...3a5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Anonym bruker over her. Jeg må bare legge til at selv om det er sårt med graviditet og babyer, er det også veldig koselig. Jeg vil ikke at venner og familie skal la være å annonsere graviditeter til meg. Mine følelser får jeg ta ansvar for selv Anonymkode: 43cf1...3a5 3
Gullik Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Siden folk flest ikke blir gravide så uhorvelige mange ganger i løpet av et liv, så kan jeg ikke si at dette er noe som har irritert meg veldig mye... 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #6 Skrevet 15. juni 2016 Jeg ble lett gravid, også med prevensjon som skal være helt sikker (spiral blant annet). Men jeg hadde vanskeligheter med å bære frem barna, og bare 2 av 18 svangerskap endte i fullbårne barn. Resten endte i spontanaborter, MA, og svangerskap utenfor livmor. At jeg lett ble gravid var ikke noe jeg snakket høyt om, men det var ikke til å unngå at venner og kolleger skjønte sammenhengen. Jeg fikk mange kommentarer om at det var urettferdig at jeg, som hadde så vanskelig for å bære frem barna, ble så lett gravid, mens andre som mest sannsynlig ikke ville ha like store vanskeligheter med å bære frem barn, slet i årevis med å bli gravide. Så, for å svare på spørsmålet ditt: Basert på egne erfaringer tror jeg at mange som sliter blir såre og fortvilte, og lett kan bli irriterte på de som lett blir gravide, og foretrekker at de ikke snakker så høyt om det. Anonymkode: 68101...8ea 1
Havrekjeksen Skrevet 15. juni 2016 #7 Skrevet 15. juni 2016 Jeg blir ikke irritert når folk blir raskt gravide, eller på de som blir gravide akkurat når de selv ønsker. Men det som er litt irriterende er de som tror at de blir lettere gravide enn meg fordi de er flinkere enn meg. Hadde noen frenemies da jeg prøvde på eldstemann som kom med "Har ikke dere prøvd en stund? Dere gjør det rett eller? Hahaha. Vi ble gravide etter noen uker da vi bestemte oss, vi.". Sånt er irriterende. Med andre ord: Idioter irriterer. Folk som blir raskt gravide irriterer ikke. (Men kan føles litt sårt av og til.) 13
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #8 Skrevet 15. juni 2016 Kommer ann på. Jeg blir ikke irritert på folk som blir raskt gravide, men jeg blir irritert på folk som klager over at det tar tid når de kun har vært prøvere noen få måneder. Eller de som kommer med "velmenende" råd om hvordan jeg skal bli gravid....Jeg har ikke eggledere liksom. Det skjer ikke at jeg blir gravid på den naturlige måten uansett hvor mange kjerringråd som har virket for andre eller hvor mye vitaminer eller syltetøy jeg spiser eller temping eller what not. Anonymkode: 60b01...f0a 4
Gjest noe tilfeldig Skrevet 15. juni 2016 #9 Skrevet 15. juni 2016 4 timer siden, Havrekjeksen skrev: Jeg blir ikke irritert når folk blir raskt gravide, eller på de som blir gravide akkurat når de selv ønsker. Men det som er litt irriterende er de som tror at de blir lettere gravide enn meg fordi de er flinkere enn meg. Hadde noen frenemies da jeg prøvde på eldstemann som kom med "Har ikke dere prøvd en stund? Dere gjør det rett eller? Hahaha. Vi ble gravide etter noen uker da vi bestemte oss, vi.". Sånt er irriterende. Med andre ord: Idioter irriterer. Folk som blir raskt gravide irriterer ikke. (Men kan føles litt sårt av og til.) Amen!
miore Skrevet 15. juni 2016 #10 Skrevet 15. juni 2016 Jeg blir bare glad på venners vegne når de blir raskt gravide. Ei har fått tre barn på fire år der kun førstemann var planlagt (hun er av typen "gravid bare han ser på henne"), og jeg bare smiler når hun klager litt over dét. Det som irriterte meg var moren min som sa at det garantert var alderen min som gjorde at vi trengte hjelp (jeg var 29 da jeg ble gravid, såvidt 27 da vi begynte å prøve). Det samme gjorde for så vidt venninnen min som måtte prøve i hele fem måneder før spiren satt, med klaging og okking til meg, som hun visste slet, hver forbanna måned. Mulig hun følte vi var i samme båt, hehe - jeg var ikke helt der
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #11 Skrevet 15. juni 2016 Når jeg var ufrivillig barnløs så ble jeg ikke irritert på at andre ble gravide, men etter som årene gikk så ble jeg såret og til tider sjalu. Dumt ja, men man kan ikke bestemme over følelsene sine. Så når venner og bekjente ble gravide etter å ha prøvd i noen får mnd så ga det meg vonde følelser, noe som ikke er noe hyggelig for man ønsker jo å være glad på andres vegne, men etter som årene gikk så ble det vanskelig for min del. Å være ufrivillige barnløs var for meg kjempetøft og hadde nok trengt å få profesjonell hjelp, det ser jeg i ettertid. Men etter vi fikk barn så løste alt seg. Anonymkode: da5f1...30f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #12 Skrevet 15. juni 2016 Det ble jeg To venninner av meg klarte å bli gravide mens jeg og samboer prøvde, vi brukte to år på å lage vår første sønn (med en SA imellom). Men min irritasjon kom mest ut av de to nevnte venninner var single da vi startet prøvingen! De to klarte altså å finne seg en kjæreste, og bli gravide, for å så flytte sammen. mens vi prøvde, og prøvde, og det skjedde ikke så mye. Husker jeg følte det var urettferdig. Det løste seg etter at jeg ble gravid, og nå kan vi ha playdates, så alt er fint. Var bare jeg som taklet lang prøving og SA dårlig... Anonymkode: fdfa8...865
Anglofil Skrevet 15. juni 2016 #13 Skrevet 15. juni 2016 Irritert er vel ikke ordet, men at det er sårt må jeg innrømme at jeg synes. Det betyr derimot ikke at jeg ikke unner dem graviditeten, men det er litt vanskelig å takle hvis jeg skal være helt ærlig innerst inne. Jeg sier det selvsagt ikke høyt til den det måtte gjelde. Det er jo ikke deres feil. Mvh Yvonne
Gjest Klopp Skrevet 15. juni 2016 #14 Skrevet 15. juni 2016 Nå er ikke dame og blir gravid selv, men ja det irriterer meg! Som om barn er det eneste viktige i verden og så må folk SKRYTE AV DET!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #15 Skrevet 15. juni 2016 26 minutter siden, Klopp skrev: Nå er ikke dame og blir gravid selv, men ja det irriterer meg! Som om barn er det eneste viktige i verden og så må folk SKRYTE AV DET! Ehh..Du er i prøvere og ufrivillig barnløse underforumet? Anonymkode: 485ce...217 2
Snurrepurre Skrevet 15. juni 2016 #16 Skrevet 15. juni 2016 Jeg blir irritert når de som ble gravide kjapt sammenligner seg med meg. Spesielt om de ble gravide ved et uhell, og det er førstemann. Virker ikke som enkelte skjønner at det stortsett er tilfeldigheter som råder. For folk flest betyr det ikke at man er "superfruktbar" fordi det gikk på første forsøk, og egget holdt seg der. Man var heldig. Rett og slett. Å høre ting som "jeg er jo bare suuuuuuperfruktbar, jeg ble jo befruktet uten å prøve engang! Det er sååå urettferdig at det skjer sånn, når dere har prøvd såå lenge Snurrepurre." Takk men neitakk. Hold det for deg selv, tenker jeg da. Jeg vet at noen er heldige, andre uheldige, man er ikke superkvinne fordi man ble gravid kjapt; det riktige egget ble bare truffet akkurat til rett tid. Litt bitter, kanskje. Men det er iallfall sånn jeg føler det når noen prøver å sammenligne. Også går jeg lei av de som skal poengtere det heeeele tiden (uten at det er en naturlig del av samtalen) at de ble gravide på første forsøk. Forstår ikke helt hva de får ut av å dele det? 2
ajarRun Skrevet 15. juni 2016 #17 Skrevet 15. juni 2016 Nå har jeg bare gjort en jente gravid og det var ganske irriterende. Men bra hun sa ifra da, selv om det var mye drama. Å svare: "Gratulerer?" er visst ikke populært. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #18 Skrevet 15. juni 2016 7 minutter siden, amativeReflection skrev: Nå har jeg bare gjort en jente gravid og det var ganske irriterende. Men bra hun sa ifra da, selv om det var mye drama. Å svare: "Gratulerer?" er visst ikke populært. Hvorfor ble hun sur for det? Anonymkode: 485ce...217
ajarRun Skrevet 15. juni 2016 #19 Skrevet 15. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ble hun sur for det? Anonymkode: 485ce...217 Hun innbilte seg at det var en beskyldning om at hun ble gravid med vilje
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #20 Skrevet 15. juni 2016 Et øyeblikk siden, amativeReflection skrev: Hun innbilte seg at det var en beskyldning om at hun ble gravid med vilje Ok? Med mindre du spedde på med hard sarkasme i den gratulasjonen, er det en rar reaksjon. Anonymkode: 485ce...217
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå