Gå til innhold

Hvordan fungerer imessage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Hvordan fungerer imessage? Blir meldingen sendt som vanlig melding hvis personen man sender melding til ikke er koblet til internet? Hvis personen jeg sender melding til har iphone men ikke bruker imessage, hva skjer da?

Jeg har deaktivert imessage på telefonen min, er plaget med at jeg ofte ikke får meldinger som andre har sendt til meg. Så på tlf til en kompis at meldingen han hadde sendt (som jeg ikke hadde fått) at den var blå, altså sendt med imessage.

Anonymkode: 38190...604

Skrevet

Hvis personen du sender melding til ikke har imessage så vil meldingen sendes som en vanlig melding. Hvis personen bare ikke har internett så vil tlf prøve å sende som imessage men sende som vanlig melding etter en liten stund. 

Skrevet

Den fremste fordelen med iMessage er etter min mening som del av hva Apple kaller Continuity. Men det fordrer at man også bruker Mac. Continuity gir muligheter for kommunikasjon mellom iPhone, iPad og Mac. Messages (eller Meldinger på norskspråklige innretninger) er programmet du bruker på din iPhone, iPad eller Mac for å sende tekstmeldinger. iMessage er en online-tjeneste som sender og mottar dine meldinger. Det overfører signalet fra din telefon. FaceTime benytter seg også av tjenesten iMessage. Ved hjelp av Continuity kan du føre alle telefonsamtaler og meldinger på din Mac via iPhone. Du kan altså både ringe ut, andre kan ringe deg, du kan sende og ta imot meldinger direkte i FaceTime og Messages på din Mac ved bruk av iMessage så lenge din iPhone også er logget inn med samme AppleID, pålogget iCloud, tilknyttet samme nettverk og har bluetooth aktivert.

AnonymBruker
Skrevet

Det står Levert under meldingen hvis den blir levert. 

Anonymkode: 4d631...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...