Gå til innhold

Imovane vs Stilnoct

Fremhevede innlegg

Gjest Chroma
Skrevet
6 minutter siden, Badass skrev:

Jepp! :fnise: Husker første gangen jeg prøvde den ut, og når jeg våknet, herregud. Jeg var sikker på at jeg hadde spist et insekt eller noe i søvne. Det var helt grusomt. Gikk på kjøkkenet for å ta meg en slurk pepsi max, måtte spytte det ut. Prøvde å drikke vann. Spyttet det ut. Skulle spise en brødskive med leverpostei en times tid etterpå. Måtte spytte det ut. Skikkelig fælt! 

Det er så deilig å føle seg uthvilt når man våkner. Har ikke opplevd det på noen andre medikamenter i det hele tatt.

Da vet jeg i det minste hvorfor nå, Hehe! :P. All drikke smaker helt forferdelig på morgenen, men jeg er så tørst at jeg bare må ha Pepsi Max allikevel. Jeg synes tannkremen smaker forferdelig og, og det er vanskelig å få vekk den vonde smaken. Jeg har funnet en ting som hjelper og det er å bruke sterkt munnskyllevann og svelge bare bittelitt av det. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Vause
Skrevet (endret)
Den 14.6.2016 at 23.55, Chroma skrev:

Da vet jeg i det minste hvorfor nå, Hehe! :P. All drikke smaker helt forferdelig på morgenen, men jeg er så tørst at jeg bare må ha Pepsi Max allikevel. Jeg synes tannkremen smaker forferdelig og, og det er vanskelig å få vekk den vonde smaken. Jeg har funnet en ting som hjelper og det er å bruke sterkt munnskyllevann og svelge bare bittelitt av det. 

Takk for tips! Hehe, smaken er ganske fæl ja. :fnise: 

Endret av Tekola
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke metallsmaken av Stilnoct. Jeg opplever også Stilnoct som litt mer effektiv, selv om halveringstiden er noe kortere. 

Anonymkode: 38075...530

Gjest Vause
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke metallsmaken av Stilnoct. Jeg opplever også Stilnoct som litt mer effektiv, selv om halveringstiden er noe kortere. 

Godt å høre. :) Men hvorfor får man utskrevet Imovane før Stilnoct? Er det en spesiell grunn til det, er Imovane "mildere" og mindre avhengighetsskapende enn Stilnoct? :klo: 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Badass skrev:

Godt å høre. :) Men hvorfor får man utskrevet Imovane før Stilnoct? Er det en spesiell grunn til det, er Imovane "mildere" og mindre avhengighetsskapende enn Stilnoct? :klo: 

Kanskje fordi Imovane har vært litt lenger på markedet? Jeg tror ikke det er noe mildere, og begge er avhengighetsskapende. Har inntrykk av at flere bruker Imovane enn Stilnoct, men legen min anbefalte Stilnoct pga den korte halveringstiden (men tror ikke det gjør den noe mindre avhengighetsskapende), Jeg var skeptisk (brukte Imovane), men opplevde virkningen som bedre enn med Imovane. Men det hender jeg våkner tidlig, sånn som nå, så jeg kombinerer med Truxal. Men jeg våknet tidlig med Imovane også. 

Gjest Vause
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi Imovane har vært litt lenger på markedet? Jeg tror ikke det er noe mildere, og begge er avhengighetsskapende. Har inntrykk av at flere bruker Imovane enn Stilnoct, men legen min anbefalte Stilnoct pga den korte halveringstiden (men tror ikke det gjør den noe mindre avhengighetsskapende), Jeg var skeptisk (brukte Imovane), men opplevde virkningen som bedre enn med Imovane. Men det hender jeg våkner tidlig, sånn som nå, så jeg kombinerer med Truxal. Men jeg våknet tidlig med Imovane også. 

Mulig. Tusen takk for svar! :) Hvordan er følelsen før du sovner med Stilnoct kontra Imovane? Jeg blir lett og avslappet i kroppen, tankekaoset roer seg og jeg sovner rimelig fort. Om jeg derimot ikke legger meg med en gang men holder på med mobilen/ordner meg før jeg skal legge meg så blir jeg svimmel, klønete og får litt problemer med balansen. Problemene mine bunner i tankekaos ganger tusen samt anspenthet i kroppen. Sliter tidvis med rastløshet og at jeg vrir og vender på meg hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Badass skrev:

Mulig. Tusen takk for svar! :) Hvordan er følelsen før du sovner med Stilnoct kontra Imovane? Jeg blir lett og avslappet i kroppen, tankekaoset roer seg og jeg sovner rimelig fort. Om jeg derimot ikke legger meg med en gang men holder på med mobilen/ordner meg før jeg skal legge meg så blir jeg svimmel, klønete og får litt problemer med balansen. Problemene mine bunner i tankekaos ganger tusen samt anspenthet i kroppen. Sliter tidvis med rastløshet og at jeg vrir og vender på meg hele tiden. 

Bare hyggelig :) Jeg blir veldig avslappet, det er som en spent streng inni meg endelig slapper av og at noe faller på plass, sånn at jeg kan hvile. En god følelse av velvære, som gjør det lettere å sove. Bekymringer kommer litt i bakgrunnen. Jeg føler at Stilnoct gir en sterkere, mer intens følelse av dette, men kanskje at den varer noe kortere. Det er vel derfor så mange blir psykisk avhengige av dette. Er det selv. Men det gir meg et bedre liv enn om jeg skulle klart meg uten og hatt masse tunge tanker og søvnvansker. Så jeg vil si at medisinen gir meg bedre livskvalitet. Men den mørke siden er at det blir vanskelig å slutte. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil takke admin/moderator for at denne tråden ikke ble stengt. Dette er et konkret eksempel på hvordan man saklig kan diskutere bruk av medisiner på et saklig grunnlag.

Takk!

Anonymkode: f890d...a57

• Liker 2
Gjest Vause
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig :) Jeg blir veldig avslappet, det er som en spent streng inni meg endelig slapper av og at noe faller på plass, sånn at jeg kan hvile. En god følelse av velvære, som gjør det lettere å sove. Bekymringer kommer litt i bakgrunnen. Jeg føler at Stilnoct gir en sterkere, mer intens følelse av dette, men kanskje at den varer noe kortere. Det er vel derfor så mange blir psykisk avhengige av dette. Er det selv. Men det gir meg et bedre liv enn om jeg skulle klart meg uten og hatt masse tunge tanker og søvnvansker. Så jeg vil si at medisinen gir meg bedre livskvalitet. Men den mørke siden er at det blir vanskelig å slutte. 

Jeg fikk beskjed med legen at om jeg ble avhengig av Imovane, altså tok den oftere enn jeg skulle, så kunne jeg oppleve at den ville slutte å fungere. Problemstillingen ville da bli at jeg måtte ta den uansett, fordi om jeg ikke tok den ville jeg få abstinenser og garantert ikke få sove. Er det slik med Stilnoct også, at om du blir avhengig så stopper effekten opp? Bruker du det hver kveld? 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil takke admin/moderator for at denne tråden ikke ble stengt. Dette er et konkret eksempel på hvordan man saklig kan diskutere bruk av medisiner på et saklig grunnlag.

Takk!

Anonymkode: f890d...a57

Jeg også! Er svært positivt overrasket. Det er flott at man kan få dele egne erfaringer, høre på andres og sammenligne erfaringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Den ekle smaken som Imovane/Zopiclone gir er en nevrologisk bivirkning som noen får. Du får ikke gjort noe med det. Jeg får den bivirkningen, men på Stilnoct/Zolpidem så får jeg den ikke. Så jeg bruker Stilnoct de gangene jeg trenger sovetablett. 

Anonymkode: 2dfcd...109

Gjest Vause
Skrevet

Når jeg var på Seroquel sto jeg med halve kroppen inn i kjøleskapet og fråtsa. Spiste ALT. Etter jeg gikk opp noen kilo samtidig som jeg vae zombie 24/7 kutta jeg den ut. :P 

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Stilnoct fungerer utmerket. Gir ingen stygg smak i munnen, og går fort ut av kroppen. Foretrekker de pga dette. Hverken imovane eller stilnoct gir noen som heldst form for rus i så små mengder. Regelmessig bruk over tid vil gi økt toleranse og psykisk tilvenning. Noen ganger våkner jeg fort etter å ha tatt stilnoct nettopp fordi halveringstiden er så kort. Fikk da også truxal som jeg skulle ta samtidig med stilnoct, slik at når stilnoct gikk ut slo truxal inn og jeg fikk sove hele natta. Truxal gir ikke rus og finnes ikke vanedannende, men enkelte kan få hangover av den. Fungerer veldig bra på meg. 

Anonymkode: c0b5d...25b

Endret av Tekola
Gjest Tekola
Skrevet

Tråden er ryddet i henhold til

Sitat

Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

I tillegg er en lengre avsporing fjernet. Noen innlegg har blitt redigert i ryddeprosessen.

Tekola, admin.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også den smaken av imovane, men kjenner ingenting av stilnoct.

Anonymkode: 9ebea...953

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også en veldig ekkel metallsmak i munnen av Imovane, den hang i langt utover formiddagen, hadde også følelse av hangover. Men med Stilnoct merker jeg ingenting, sovner like raskt. 

Anonymkode: 65233...94e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...