Gå til innhold

hvor mye koster et bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hvor mye koster et bryllup? lurer litt på dette her... sånn ca. pris, og hvor mye det koster med bestilling av kirke, osv osv...

takk på forhånd!

jeg vil ha en prisliste hvis det går an! :ler::wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk nøye over hvem du kjenner som kan hjelpe til... så kan du spare store summer... Kjenner du en kokk?en som jobber i blomsterbutikk? en kreativ venninne som kan hjelpe med innbydelser? en frisør? Ikke vær redd for å spørre folk!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er 100% opp til dere.

Det å gifte seg er nemlig helt gratis, så alt som koster penger er fullstendig frivillig.

Det kan altså koste alt fra 0 til enorme summer.. Alt etter hvilke valg du tar.. :)

Skrevet

Vi brukte 100.000,-. Da kostet det 2.700,- og låne kirken. Vi hadde festen på en restaurant og vi hadde beste fotografen i byen.

Vi hadde 50 gjester og litt flere til kaffe. Vi leide også hotellrom bryllupsnatten.

Skrevet

Vi hadde 55 gjester, alle til middag.

Hele festen kom på 17.000 kr!!! (Bryllupsreise og kjole ikke inludert da...)

Kirka kosta vel ca 2000 (mener jeg å huske).

Skrevet

vi har ikke vielse i kirken, men i samme lokale som middag og fest.. alt i alt, fra den minste til den største detalj tror jeg vi betaler sånn ca 100.000. Det er femti til middag ca og litt fler til kaffen... alkohol inkludert (fri bar)

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter min mening, ALT for dyrt!

Men får hjelp av slekt og venner for og gjøre det billigere...

Så langt så vet jeg at kirken koster 3000,- siden vi ikke bor i kommunen, festlokalet koster 1500,-

Kjolen får jeg av mamma og pappa, samme med antrekk til samboeren min. Maten og drikken håper jeg ikke blir for dyr..

Hva har dere/skal dere betale for det?(mat og drikke altså)

Skrevet

vi har bestillt buffet fra et catering firma, med ca fem "hovedretter" og en god del tilbehør.. Der betaler vi 310kr pr kuvert(største menyen de har), dvs til femti gjester 15500,- De var også veldig service instillte og forandra på det vi måtte ønske...

Skrevet
Etter min mening, ALT for dyrt!

Men får hjelp av slekt og venner for og gjøre det billigere...

Så langt så vet jeg at kirken koster 3000,- siden vi ikke bor i kommunen, festlokalet koster 1500,-

Kjolen får jeg av mamma og pappa, samme med antrekk til samboeren min. Maten og drikken håper jeg ikke blir for dyr..

Hva har dere/skal dere betale for det?(mat og drikke altså)

maten : 475 kr pr kuvert

med drikke regner vi 910 kr :sjarmor:

Skrevet

Vårt kom på ca 65 000,-

Hadde 20 gjester til middag (3-retter, med vin, avec, musserende velkomstdrikk + aperitiff), ble 75 gjester totalt til festen etterpå.

Kirke: 1 000,-

Fotograf: 9 500,-

Blomster: 2 500,-

Middag til 20: 23 000,-

Bryllupskake: 3 500,-

Andre kaker: 2 000,-

3drikkebonger x 75 gjester: 11 000,-

Kaffe til 75+ lokal-leie: 4 000,-

Frisør+sminkør for brud+forlover: 4 000,-

Annonse Aftenposten: 500,-

Brudekjole, (ebay): 500,-

"Musikkansvarlig" 1 000,-

Invitasjoner: 1 500,-

Brudeblader...: 800,-

Hudpleie for brud+forlover: 900,-

Manicure: 450,-

Takkekort + frimerker: 1 500,-

Solarium: 300,-

Jeg har ikke tatt med bryllupsreisen og vi var så heldige å få låne bil gratis.

Skrevet
Det er 100% opp til dere.

Det å gifte seg er nemlig helt gratis, så alt som koster penger er fullstendig frivillig.

Det kan altså koste alt fra 0 til enorme summer.. Alt etter hvilke valg du tar.. :)

Minimum er tinglysningsgebyr.

Skrevet

Regner med at du spør fordi du vil ha noen eksempler på hva bryllup her kostet?

Vi hadde en kjempefin dag, og totalregnskapet ble ca 80 000 kr. Vi hadde 80 gjester til 4-retters middag med vin/øl, og 20 ekstra til kaffe/avec. Vi hadde ikke fri bar, men alle kunne kjøpe det de ville ha i tillegg til vin og avec til middag og kaffe. Middagen var i restauranten på et galleri, så vi hadde også omvisning på utstillingen før middag (mens vi ble fotografert).

"Kirkeleie": 0 (gratis i kirken vår)

Antrekk brudepar: 7000

Invitasjoner, meny, bryllupsprogram: 2000

Avisannonser: 300

Blomster: 2000 (satt opp selv, brukte samme oppsatser i kirken og på bord)

"Bryllupsbil" fra kirken til middagen: 1500

Fotografering/bilder: 500 (kjente fotografen)

Galleriomvisning: 1500

Mat og drikke: 60 000 (inkl. servering/borddekking)

Musikk: 8000 (4-mannsband)

Lykke til med planleggingen :)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi regner med å bruke 70 000 kr, og da blir vi 63 gjester.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vårt første, famlende anslag av prisen på hele bryllupet (bryllupsreisen uten lommepenger) er 150000.

Det har vi kommet frem til ved å se på budsjettforslag i forskjellige blader, og modifisert de postene der vi vet mer nøyaktig etter å ha sjekket priser i området der vi skal gifte oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...