AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Jeg har et dilemma. Lang historie kort. Jeg har møtt en mann i 1 år. Vi bor langt unna hverandre, og har derfor bare kunne møtes sporadisk. Jeg er blitt gravid, og har nå fått vite at jeg har vært "nr 2" kvinne. Og det planlegges giftemål mellom barnefar og denne damen han har hatt hele tiden. Barnefaren ønsker ikke noe med meg eller barnet å gjøre. Og har sagt ifra at han ikke har planer om å fortelle sin familie om barnet. Den nye konen derimot tror jeg vil få informasjon. (Da gjenstår det vel å se om det blir noe bryllup kanskje) Uansett, er jeg urimelig som ønsker at han skal fortelle sine foreldre om barnet? Jeg vil gjerne at barnet skal ha mulighet til å bli kjent med sin familie. Og dagens dilemma. Bør JEG gå til skrittet og fortelle foreldrene hans om barnet? Og er det helt urealistisk å tro at "ting vil løse seg" etter fødsel? Jeg har jo så veldig sterkt ønske om at barnet skal møte faren sin, og få vite hvor det kommer fra. Anonymkode: 96de6...c96 2
MapleSirup Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 (endret) Jeg synes du snarest mulig skal fortelle det til forloveden hans!! Det er da langt mer prekært! Hun vil evt ikke få vite om det før en stund etter at barnet er født. Endret 14. juni 2016 av MapleSirup 14
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev: Jeg synes du snarest mulig skal fortelle det til forloveden hans!! Det er da langt mer prekært! Han sier han skal fortelle det til henne. Vi har blitt enig om en "deadline" for når han må ha gjort det -TS Anonymkode: 96de6...c96 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 Send dem et brev eller e-post, men ikke bare tropp opp på døren. De trenger tid til å la det synke inn. Barn har krav på kjennskap til sin fars familie. Anonymkode: 83f4c...bb0 6
Zienna Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, MapleSirup skrev: Jeg synes du snarest mulig skal fortelle det til forloveden hans!! Det er da langt mer prekært! Hun vil evt ikke få vite om det før en stund etter at barnet er født. Aldeles uenig! TS har informert faren til barnet, og da er hennes oppgave gjort. Forloveden har ingenting med dette å gjøre. 7
MapleSirup Skrevet 14. juni 2016 #6 Skrevet 14. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Han sier han skal fortelle det til henne. Vi har blitt enig om en "deadline" for når han må ha gjort det -TS Anonymkode: 96de6...c96 For noe tull. Da kan du vente med å fortelle foreldrene da. Hvorfor haster det så fælt? De får vel ikke gjort noe fra eller til. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et dilemma. Lang historie kort. Jeg har møtt en mann i 1 år. Vi bor langt unna hverandre, og har derfor bare kunne møtes sporadisk. Jeg er blitt gravid, og har nå fått vite at jeg har vært "nr 2" kvinne. Og det planlegges giftemål mellom barnefar og denne damen han har hatt hele tiden. Barnefaren ønsker ikke noe med meg eller barnet å gjøre. Og har sagt ifra at han ikke har planer om å fortelle sin familie om barnet. Den nye konen derimot tror jeg vil få informasjon. (Da gjenstår det vel å se om det blir noe bryllup kanskje) Uansett, er jeg urimelig som ønsker at han skal fortelle sine foreldre om barnet? Jeg vil gjerne at barnet skal ha mulighet til å bli kjent med sin familie. Og dagens dilemma. Bør JEG gå til skrittet og fortelle foreldrene hans om barnet? Og er det helt urealistisk å tro at "ting vil løse seg" etter fødsel? Jeg har jo så veldig sterkt ønske om at barnet skal møte faren sin, og få vite hvor det kommer fra. Anonymkode: 96de6...c96 Hvor mange barnefar/farbesteforeldre dilemmatråder skal vi få utover kvelden? Anonymkode: 3c367...0ff 2
MapleSirup Skrevet 14. juni 2016 #8 Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, Zienna skrev: Aldeles uenig! TS har informert faren til barnet, og da er hennes oppgave gjort. Forloveden har ingenting med dette å gjøre. Synes du ikke det er solidarisk å informere en annen kvinne om at han venter barn med en annen?? 11
Zienna Skrevet 14. juni 2016 #9 Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange barnefar/farbesteforeldre dilemmatråder skal vi få utover kvelden? Anonymkode: 3c367...0ff Siden jeg er bestemor så er det helt greit for meg!
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #10 Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, MapleSirup skrev: For noe tull. Da kan du vente med å fortelle foreldrene da. Hvorfor haster det så fælt? De får vel ikke gjort noe fra eller til. Selvfølgelig kan jeg vente. Jeg er bare usikker på om jeg skal gjøre det eller ikke. Men JEG ønsker at mini skal få lov å bli kjent med besteforeldrene sine Jeg tror han kommer til å fortelle det til forloveden. Vi har blitt enige om en dato hvor det er ok for meg å dele nyheten på facebook, og viavia vil nok informasjonen nå henne om ikke barnefaren forteller det selv. Jeg blander meg ikke mer opp i når eller hvordan han forteller det Anonymkode: 96de6...c96
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #11 Skrevet 14. juni 2016 Om du har planer om at han faktisk skal stille opp etter hvert, så ville jeg ikke kontaktet foreldrene hans enda! Vent til ting roer seg, og se om han gjør det selv, og hvordan han stiller opp fpr babyen.. Så kan du heller fortelle det, om du ser at han for eksempel ikke vil ha samvær, eller møte barnet. Hvorfor er det så viktig å fortelle det til hans foreldre`? Anonymkode: 53e44...1a8 8
ajarRun Skrevet 14. juni 2016 #12 Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan jeg vente. Jeg er bare usikker på om jeg skal gjøre det eller ikke. Men JEG ønsker at mini skal få lov å bli kjent med besteforeldrene sine Jeg tror han kommer til å fortelle det til forloveden. Vi har blitt enige om en dato hvor det er ok for meg å dele nyheten på facebook, og viavia vil nok informasjonen nå henne om ikke barnefaren forteller det selv. Jeg blander meg ikke mer opp i når eller hvordan han forteller det Anonymkode: 96de6...c96 Da ordner det seg vel etterhvert?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #13 Skrevet 14. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Send dem et brev eller e-post, men ikke bare tropp opp på døren. De trenger tid til å la det synke inn. Barn har krav på kjennskap til sin fars familie. Anonymkode: 83f4c...bb0 Takk. Jeg tenker også det. Vil nok sende et brev i tilfelle. Men er redd for å ødelegge forhold til barnefaren for alltid -TS Anonymkode: 96de6...c96
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #14 Skrevet 14. juni 2016 Ville iallefall ikke fortalt besteforeldre før han hadde fortalt det til forloveden sin. Da kan jeg mer eller mindre garantere at han vil nekte å ha noe med deg eller ungen å gjøre. Vent til etter deadline før du sier noe i det minste. Og stakkars stakkars dame og stakkars stakkars barn... Anonymkode: 4d19f...8bc 7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #15 Skrevet 14. juni 2016 Avhengig av termin ville jeg latt det gå over deadline før jeg sa noe. Jeg hadde vel sendt et brev hvor jeg fortalte kort om meg selv, hva som har skjedd og at du føler det vanskelig å skjule dette for familie. De må velge selv om de snarlig eller etterhvert ønsker treffe barnet, men du stiller dørene åpne for annen familie dersom de ønsker kontakt. Derimot er jeg usikker på om det er det beste for barnet å vite at pappa ikke vil vite at ham/henne. Det sårer jo ekstremt om det viser seg at andre ønsker kontakt. Jeg tror situasjonen blir belastende for barnet, dessverre. Jeg ser heller ikke helt hensikten når avstanden er så stor som du sier. Anonymkode: 3a3db...1b0 2
bruker_K Skrevet 14. juni 2016 #16 Skrevet 14. juni 2016 Jeg synes du er litt vel snill når du har gitt han en "deadline". hun burde få vite det asap. hadde sagt til han at han har et par dager på seg til å fortelle det. stakkars dame. når det gjelder besteforeldre hadde jeg sagt det samme der. han har en uke å fortelle på, ellers gjør du det.. Hadde jeg vært besteforeldre hadde jeg ville visst det. synes ikke bare det er opp til han å bestemme. 1
MapleSirup Skrevet 14. juni 2016 #17 Skrevet 14. juni 2016 Jeg hadde ikke kontaktet foreldrene før mannen får en sjanse til å vise hva han er god for. Det kan ødelegge; det vil ihvertfall ikke føre noe godt med seg. Og du trenger ikke referere til "mini" - barnet er ikke født enda og besteforeldrene har ingen nytte av å vite om den før far er faktisk har blitt far. De vil så ha god tid på seg til å fordøye og vurdere hvordan de skal forholde seg. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #18 Skrevet 14. juni 2016 Du kan vel informere dem om barnebarnet. Jeg har selv en sønn og selv om jeg selvsagt håper at han ikke presterer å gjøre en annen dame gravid når han selv er i et forhold og i tillegg ikke vil ta ansvar for handlingene sine, så hadde jeg satt stor pris på å få vite om barnebarnet slik at jeg kunne stilt opp og vært der. Jeg hadde gitt blaffen i om sønnen min hadde blitt sint for det, jeg hadde vært mer skuffet over at jeg tydeligvis hadde gjort en elendig jobb som oppdrager når han ikke vil ta ansvar for sitt eget barn. Anonymkode: 0a4f3...c85 13
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #19 Skrevet 14. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville iallefall ikke fortalt besteforeldre før han hadde fortalt det til forloveden sin. Da kan jeg mer eller mindre garantere at han vil nekte å ha noe med deg eller ungen å gjøre. Vent til etter deadline før du sier noe i det minste. Og stakkars stakkars dame og stakkars stakkars barn... Anonymkode: 4d19f...8bc Ingenting skjer før vår avtalte deadline. Han skal få en sjans til å "rydde opp" selv så godt det lar seg gjøre. 3 minutter siden, bruker_K skrev: Jeg synes du er litt vel snill når du har gitt han en "deadline". hun burde få vite det asap. hadde sagt til han at han har et par dager på seg til å fortelle det. stakkars dame. når det gjelder besteforeldre hadde jeg sagt det samme der. han har en uke å fortelle på, ellers gjør du det.. Hadde jeg vært besteforeldre hadde jeg ville visst det. synes ikke bare det er opp til han å bestemme. Altså, siste jeg ønsker er en konflikt, så jeg har lyst å gi han litt tid. Jeg TROR foreldrene hans hadde blitt veldig glad. Jeg vet de er veldig glad i barn, og har ingen barnebarn fra før av. 4 minutter siden, MapleSirup skrev: Og du trenger ikke referere til "mini" - barnet er ikke født enda og besteforeldrene har ingen nytte av å vite om den før far er faktisk har blitt far. Jeg vil nok avvente litt før jeg tar kontakt med de uansett. Men jeg er av en litt annen oppfatning. Jeg tror de hadde satt pris på å få vite om graviditeten noen måneder før barnet faktisk kommer. Samtidig så gir de det også muligheten til å få vite litt mer om meg, og få avklart endel spørsmål som dukker opp før barnet plutselig er der. -TS Anonymkode: 96de6...c96 2
Zienna Skrevet 14. juni 2016 #20 Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, MapleSirup skrev: Synes du ikke det er solidarisk å informere en annen kvinne om at han venter barn med en annen?? Nei, jeg synes det er far som har ansvar for å informere både forlovede og egen familie. Siden TS har avtalt med barnefar at han skal fortelle sin forlove selv, så må hun holde seg til det. Jeg synes dessuten det er helt riktig å gjøre det slik. Utover dette er det barnets far som selv må bestemme hvem han vil fortelle dette til. Forstår at TS vil at barnet skal vite om sin familie på fars side, men det er faktisk opp til far. Synes jeg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå