Gå til innhold

sterkere allergitabletter

K@tt

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler det å prøve Aerius i stedet for Cetrizin. Selv var jeg veldig plaget av allergi. Men etter å ha prøvd mange allergitabletter uten at de hjalp nevneverdig, fikk jeg en helt ny hverdag når legen skrev ut resept på Aerius.

Jeg kan ikke forstå hvorfor legen din ikke skriver ut på blå-resept. Du må ha en vanskelig lege. Nå går jeg på allergimedisin nesten hele året, pga andre allergier også, men før brukte jeg bare noen uker om vår/sommer. Og legen min skrev ut på blå-resept allikevel uten noen problemer. Allergimedisin er jammen dyrt nok i lengden spør du meg, så det skulle bare mangle.

Anonymkode: d7eb4...b2d

Det er ingen som skjønner hvorfor hun ikke skriver ut på blå resept. Barnet mitt på 8år fikk Aerius smeltetabletter på blå resept fordi vi tror han har pollenallergi, samme lege som jeg har. 

Hadde byttet lege og lagt ut en dårlig anmeldelse på legelisten. Tåpelig av han å ikke gi deg medisin som du faktisk har behov for på blå resept.

Anonymkode: 7683c...c0e

Mhm.

Poleramin er historie, den er fjernet fra markedet. Kortisonsprøyter, se hva jeg har skrevet over om det. Du er minst ti år tilbake i din anbefaling av behandling. 

Ellers ts, fungerer ikke de merkene antihistaminer du får reseptfritt, så spør du legen om å få prøve noe annet for å se om du får bedre effekt av andre antihistamintabletter. 

Ellers ville jeg rådført meg med astma og allergiforbundet særlig mht at du ikke får tabletter på blå resept. Da kan de henvise deg til regelverket. 

Anonymkode: 4a88f...8b9

Får man ikke kjøpt samme legemiddel reseptfritt på apoteket, bare i mindre pakninger? Får i alle fall kjøpt Cetirizin reseptfritt, er det ikke like sterkt eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jo ikke legen din som er kjip og ikke skriver blå resept, kravet er at du må være plaget av allergi i minst 3 måneder i året for at du skal kunne få det på blå resept. Sånn er det bare.

Angående ulike typer allergimedisiner, så må man gjerne prøve ut litt forskjellig før man finner det som fungerer. Viktig med tett oppfølging fra fastlegen, og at man begynner medisineringen i god tid før sesong. 

Anonymkode: 0fd91...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Medisiner på blå resept
For å få allergimedisiner på blå resept, skal allergien være diagnostisert ved objektive allergitester eller ved hjelp av sykdomshistorie og kliniske funn. Alle som har behov for allergimedisiner i mer enn tre måneder i året, kan få alle typer allergitabletter på blå resept for symptomlindring ved allergisk rhinitt og urtikaria.  "

Fra NAAF.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...