Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en fyr jeg liker, som jeg ble kjent via nett. Han bor langt unna, så jeg får ikke akkurat vært ofte med han. Jeg ønsker så og si egentlig alltid å snakke med han. Jeg prøver å være mest mulig tilgjengelig for han. Det vil si jeg kan godt droppe ting og utsette ting for å snakke med han. Men han gjør ikke det samme. Føler jeg må tilpasse han veldig. 

Han gjør det til en viss grad, men han sitter fort lett og spiller litt lenge enn å snakke med meg. Slik som nå hadde vi på en måte planlagt å snakke i kveld, men nå skal han ut å møte en kompis. Det er jo greit, men han har hatt mye tid før som kunne vært brukt. 

Han sier han ikke kan være min underholdning, men han reagerer de gangene jeg ikke har tilgjengelig for han. 

Jeg blir faktisk trist når det skjer, så da tenker jeg at jeg legger litt for mye i det. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, bare slutte å bry meg? Men vil ikke miste noen følelser for han, det gjør ting bare mer komplisert. Ettersom jeg snart skal besøke han. Eller snart og snart, noen uker. 

Hvis noen lurer, så har jeg tatt det opp med han før. Sist fikk jeg som svar at at han ikke kan være min underholdning. Så idk, jeg føler meg litt dum. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal slutte å være så tilgjengelig for han. I alle fall slutte å slippe alt når han ønsker det. Du behøver ikke slutte å bry deg, men kanskje prøve å bry deg litt mindre? Prøv å hold deg opptatt og la han savne deg litt. La han ta initiativ til å snakke. Han har sikkert blitt vant til at du alltid står på pinne for han, og det er kanskje derfor han reagerer hvis du ikke gjør det. Kanskje du kan prøve å ta et steg tilbake? For eksempel hvis han ikke er klar for å snakke 10-15 min etter avtalt tid, så gjør du noe annet? 

Anonymkode: 5dc89...3cb

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du skal slutte å være så tilgjengelig for han. I alle fall slutte å slippe alt når han ønsker det. Du behøver ikke slutte å bry deg, men kanskje prøve å bry deg litt mindre? Prøv å hold deg opptatt og la han savne deg litt. La han ta initiativ til å snakke. Han har sikkert blitt vant til at du alltid står på pinne for han, og det er kanskje derfor han reagerer hvis du ikke gjør det. Kanskje du kan prøve å ta et steg tilbake? For eksempel hvis han ikke er klar for å snakke 10-15 min etter avtalt tid, så gjør du noe annet? 

Ja (: Jeg tenkte på det. 

Men det jeg tenker skjer da er at vi faktisk nesten ikke får snakket i det hele tatt. Han jobber fra 7-15. Så er det middag osv. Så han har lite tid til å snakke. Så hvis jeg i tillegg skal gjøre meg opptatt, så får vi kanskje ikke snakket. Jaja, kanskje det hjelper. Jeg tror ikke slik det er nå er i hvert fall bra for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krakk skrev:

Ja (: Jeg tenkte på det. 

Men det jeg tenker skjer da er at vi faktisk nesten ikke får snakket i det hele tatt. Han jobber fra 7-15. Så er det middag osv. Så han har lite tid til å snakke. Så hvis jeg i tillegg skal gjøre meg opptatt, så får vi kanskje ikke snakket. Jaja, kanskje det hjelper. Jeg tror ikke slik det er nå er i hvert fall bra for meg. 

Ja kanskje dere vil snakke mindre, men kanskje han vil ta mer initiativ etterhvert og når han merker at du ikke står på pinne for han lenger. En slik dynamikk som dere har nå tror jeg ikke vil være bra for deg i lengden. Det kan gå begge veier. Han kan bli redd for å miste deg og derfo ta mer kontakt, eller han kan vise seg å ikke gidde. Uansett hvilke vei det går tror jeg det er blir bedre for deg om du gir litt mindre. :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...