AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #41 Del Skrevet 18. juni 2016 2 timer siden, Snublefella skrev: Whatever. Jeg nekter å være en del av Lo! Jeg mener at Lo i mange tilfeller gjør ting verre for arbeidstakere, de lager dørterskelen til arbeidslivet så høy at det er svært negativt for folk som står utenfor og vil inn. Jeg er stor tilhenger av bruk av midlertidig arbeidsplasser da det gir folk mulighet til å vise seg litt frem og siden det er midlertidig så tør arbeidsgiverne å gi folk med hull i cven en sjangs. Arbeidsmiljøloven er så streng at den faktisk er et samfunnsproblem i mange tilfeller. Jeg er nyutdannet og slet skikkelig å få en jobb. Jeg priser meg lykkelig over å få en midlertidig jobb sånn at jeg kan bevise hvor flink jeg er og samtidig få noe bra å ha på cven. Det å få foten innafor er gull! Det er sånn skvip de prøver å overbevise om for å vanne ut arbeidstakerrettigheter. Tror du virkelig at arbeidsgivere plutselig ville blitt supersnille og latt være å ansette den beste søkeren for å gi noen en sjanse? Eller tatt på seg å være støttekontakt for noen som faller utenfor arbeidslivet uten økonomisk kompensasjon? Arbeidsgivere ansetter de folkene de trenger og de velger den best egnede kandidaten. Uansett. Reglene er ganske fleksible. Du vet jo det du som er i en midlertidig stilling. Anonymkode: 0fb5f...c5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #42 Del Skrevet 18. juni 2016 Og nøyaktig hvilken regel er så streng at den utgjør et samfunnsproblem? Anonymkode: 0fb5f...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #43 Del Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og nøyaktig hvilken regel er så streng at den utgjør et samfunnsproblem? Anonymkode: 0fb5f...c5c Arbeidsmiljøloven er for streng. Derfor er arbeidsgivere livredde for å ansette noen kan utgjøre noen som helst risk, for ansatte i norge har alle rettigheter og det er nærmest umulig å sparke dem igjen. Da blir vi stående med en stor gruppe menneskesker som ingen tør satse på, de er ikke "ansettelsesbare" selv om de kan selv gjerne vil jobbe og har noe å bidra med. Jeg ser sånne mennesker hele tiden i min jobb, da jeg jobber med å få folk ut i jobb. Og ja det er et samfunnsproblem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #44 Del Skrevet 18. juni 2016 Når man melder seg inn i en fagforening, sjekk ut den personen som er tillitsvalg på din arbeidsplass. Denne personen kan være veldig god å ha. På min arbeidsplass, videregående skole, er vi veldig priviligert med å ha tre sterke tillitsvalgte. Utdanningsforbundet, SL og Nito. Jeg har alltid vært medlem av Nito, selv om jeg ikke er helt for politikken. Men dem er veldig gode på de private avtalene vi har. Og ikke minst så er dem relativt billige. Har brukt forsikringen hos dem flere ganger, og det har alltid gått veldig bra. Jeg henter dog innspill fra alle tillitsvalgte, dem er faktisk veldig samkjørte. Har også tidligere fått masse hjelp av fagforeningen i forbindelse med yrkesskade. Vær organisert folkens! Det er en billig forsikring! Anonymkode: 6a353...0bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #45 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg ser ingen grunn til å være medlem i mitt yrke/bransje. Jeg jobber i privat sektor og forhandler frem lønnen min og godene mine selv, så jeg er ingen gratispassasjer. Hvis jeg mot formodning skulle havne i en konflikt, betaler jeg evt advokathjelp selv. Jeg har uføreforsikring utenom. Anonymkode: 011ba...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #46 Del Skrevet 18. juni 2016 6 minutter siden, Snublefella skrev: Arbeidsmiljøloven er for streng. Derfor er arbeidsgivere livredde for å ansette noen kan utgjøre noen som helst risk, for ansatte i norge har alle rettigheter og det er nærmest umulig å sparke dem igjen. Da blir vi stående med en stor gruppe menneskesker som ingen tør satse på, de er ikke "ansettelsesbare" selv om de kan selv gjerne vil jobbe og har noe å bidra med. Jeg ser sånne mennesker hele tiden i min jobb, da jeg jobber med å få folk ut i jobb. Og ja det er et samfunnsproblem. Arbeidsmiljøloven? Jeg har nettopp vært utsatt for psykisk trakkassering i åresvis av en arbeidsgiver som har en diagnose, kontaktet abeidstilsynet og organisasjon og det har ikke vært tidl stor hjelp. Synes mennesker virker å være rettsløse ( jeg vet jo vi ikke er det, er satt på spissen ) men det er virkelig minimalt med hjelp å få. Jeg ble permittert fordi jeg ikke hadde lappen, det ble mindre arbeid ( de ble redd for egne stilinger ) og prøvde derfor å mobbe meg vekk. ( Lappen har ingenting med min jobb å gjøre ) Jeg har blitt skreket til, fått skylden for det meste, opplevd en arb giver som ikke var til stede og som jeg har beskyttet ovenfor andre instanser. Har fått skryt av andre aktører foran arb giver og det har blitt brukt mot meg, det skal ikke være lov å holde på slik ovenfor andre mennesker, folk før meg har sluttet før prøvetid er ferdig. Så jeg sa opp selv, skulle jeg brukt ennå mer av livet mitt på å kjøre rettsaker? livet er for kort. Men jeg snakker om det, og er faglig dyktig så de skal likevel være fortsiktig. Mobbing og trakkassering tar menneskeliv. Anonymkode: 1a58a...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #47 Del Skrevet 18. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ingen grunn til å være medlem i mitt yrke/bransje. Jeg jobber i privat sektor og forhandler frem lønnen min og godene mine selv, så jeg er ingen gratispassasjer. Hvis jeg mot formodning skulle havne i en konflikt, betaler jeg evt advokathjelp selv. Jeg har uføreforsikring utenom. Anonymkode: 011ba...d36 Lett og si FØR man havner i en slik konflikt. Anonymkode: 1a58a...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #48 Del Skrevet 18. juni 2016 24 minutter siden, Snublefella skrev: Arbeidsmiljøloven er for streng. Derfor er arbeidsgivere livredde for å ansette noen kan utgjøre noen som helst risk, for ansatte i norge har alle rettigheter og det er nærmest umulig å sparke dem igjen. Da blir vi stående med en stor gruppe menneskesker som ingen tør satse på, de er ikke "ansettelsesbare" selv om de kan selv gjerne vil jobbe og har noe å bidra med. Jeg ser sånne mennesker hele tiden i min jobb, da jeg jobber med å få folk ut i jobb. Og ja det er et samfunnsproblem. De ville jo ikke blitt mer satset på av å svekke rettighetene til alle andre... Anonymkode: 0fb5f...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 18. juni 2016 #49 Del Skrevet 18. juni 2016 18 minutter siden, Snublefella skrev: Arbeidsmiljøloven er for streng. Derfor er arbeidsgivere livredde for å ansette noen kan utgjøre noen som helst risk, for ansatte i norge har alle rettigheter og det er nærmest umulig å sparke dem igjen. Da blir vi stående med en stor gruppe menneskesker som ingen tør satse på, de er ikke "ansettelsesbare" selv om de kan selv gjerne vil jobbe og har noe å bidra med. Jeg ser sånne mennesker hele tiden i min jobb, da jeg jobber med å få folk ut i jobb. Og ja det er et samfunnsproblem. Der mistet du meg. Har du muligheten til å forklare litt mer konkret hva du tenker på og hvilke kaptiler i AML utgjør en sperre for arbeid? Er det arbeidstidsbestemmelsene, vern mot diskriminering, ansettelse m.v., opphør av arbeidsforhold, eller hvilke kapitler? Og hva ser du for deg istedet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #50 Del Skrevet 18. juni 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lett og si FØR man havner i en slik konflikt. Anonymkode: 1a58a...afa Hva da? Jeg har råd til å hyre en advokat dersom en konflikt skulle oppstå. Så jeg betaler heller for å bruke advokat dersom jeg trenger en, enn å betale for å kaaaanskje bruke advokat en gang i fremtiden. Anonymkode: 011ba...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #51 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg meldte meg ut av fagforbundet etter flere år, på grunn av at jeg fikk se hvordan de fordelte godene i foreningen. Har planer om å melde meg inn i en annen forening, men ikke før de endrer kontaktpersoner. Anonymkode: 55e7f...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå