Gå til innhold

tror du valgresultatet i florida 2004 avspeiler stemmegivningen?  

1. 1. tror du valgresultatet i florida 2004 avspeiler stemmegivningen?

• ja, selvfølgelig. jeb ville aldri jukse.
      1
    • nei, selvfølgelig ikke. jeb juksa sist, så hvorfor ikke denne gangen?
      7
    • jeg var ikke klar over at det var så lett å jukse og vil ikke ta stilling.
      1
    • pøh! paranoide konspirasjonsteorier!
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

systemet for elektronisk stemmegivning i florida er som kjent latterlig enkelt å manipulere og samtidig umulig å kontrollere.

sett i perspektiv av statens manipulering av opptellingen i 2000, tror du det gikk redelig for seg denne gangen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Du burde hatt et alternativ med "tja, muligens" . :-) Man må nesten ta i betraktning at valget i Florida har vært nøye observert denne gangen, men likevel, media fortalte om valgjuks allerede for flere uker siden..

Jeg er uansett skeptisk til den amerikanske valgordningen med valgmenn, da jeg ikke synes den er demokratisk nok, spesielt ikke for et land som skryter av sitt demokrati.

Mer skremmende enn jukset synes jeg likevel det er at så utrolig mange faktisk har stemt på George Bush... :o

Skrevet

problemet med denne typen juks er jo at det ikke kan avsløres av observatører.

Skrevet
Jeg er uansett skeptisk til den amerikanske valgordningen med valgmenn, da jeg ikke synes den er demokratisk nok, spesielt ikke for et land som skryter av sitt demokrati.

Akkurat det samme sa min Amerikanske lærer i dag - om det Norske valgsystemet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Akkurat det samme sa min Amerikanske lærer i dag - om det Norske valgsystemet.

Begrunnet han påstanden? :-)

Gjest Valhalla
Skrevet

Ja enig. Det ble funnet en maskin med mange stemmer på allerede før valget startet og demokratene har som vanlig vært kreative med valgregistrering.

Skrevet

Synes det var morro det med "kriminelle" i Florida.. bare rart at 95% av dem ikke var kriminelle i og med at mange av "forbrytelsene" skjedde i 2007... Go Jeb! :hoho:

Skrevet

Begrunnet han påstanden? :-)

Hun sa bare at det virket så rotete. Artig dame som kommer med komentarer hele tiden. Tror bare systemet med stortingsrepresentanter forvirret henne. Det var klokken åtte i dag, så var trøtt. Kan hende hun sa mer :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun sa bare at det virket så rotete. Artig dame som kommer med komentarer hele tiden. Tror bare systemet med stortingsrepresentanter forvirret henne. Det var klokken åtte i dag, så var trøtt. Kan hende hun sa mer :oops:

Hmm..en amerikaner blir forvirret av vårt valgsystem? Det amerikanske må jo være det mest forvirrende i den vestlige verden, spesielt siden lovene og prosedyrene er forskjellige fra stat til stat.

Skrevet

Hmm..en amerikaner blir forvirret av vårt valgsystem? Det amerikanske må jo være det mest forvirrende i den vestlige verden, spesielt siden lovene og prosedyrene er forskjellige fra stat til stat.

Jeg reagerte også på det - for skjønner nemlig lite av det Amerikanske. Blir synsing det her, men tror kanskje det at vi ikke har to alternativer, men har mange partier vi stemmer på som alle stiller til valg er det som forvirret henne.

Men nå er det jo en gang sånn at det man er vant til er minst forvirrende. Hun hadde vel ikke satt seg så veldig inn i vårt system heller siden hun bare hadde stemt i norge en gang.

Gjest Valhalla
Skrevet

Må være forvirrende å være europeer, vi har jo forskjellige lover i de forskjellige stater.

Gjest Anonymous
Skrevet
Må være forvirrende å være europeer' date=' vi har jo forskjellige lover i de forskjellige stater.[/quote']

Europa er ikke en nasjon. Til etterretning.

Gjest Valhalla
Skrevet

Nesten like stor forskjell på California og Texas som Norge og Italia, til etteretning.

Skrevet
Nesten like stor forskjell på California og Texas som Norge og Italia' date=' til etteretning.[/quote']

Men man kan jo ikke komme bort fra at USA er et land, og det er nå (i mine øyne) veldig rart at et land har forskjellige lover.

Gjest Valhalla
Skrevet

Selv i Norge med våre 4.5 mill mennesker har vi lokale lover og regler. Det er de forente stater ikke sant, det er logisk at et land så forskjellig har tilpasset lover etter hvor man kommer fra. Det er egne lover som gjelder for hele nasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...