AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Som dere ser så er jeg gravid - noe jeg egentlig er veldig usikker på om jeg ønsker å være… Jeg vet at medisinsk abort er en mye lettere prosess men at det da er betingelser på at man er innenfor 9 uker.. Det er jeg altså nå, men jeg reiser på ferie fra og med mandag - i 1 mnd, og lurer på hvor lett prosess det egentlig er å få en slik pille/piller.. Jeg har i tillegg fastlege hos SIO (student skipnaden i Oslo) og det er veldig lang ventetid, så hva er egentlig fremgangsmåten? Har fastlegen min en pille hun kan gi meg der og da, før jeg skal dra om jeg får en hastetime? Må jeg tilbake til legen etter kort tid? Eller må jeg rett og slett bare glemme turen og rydde opp i det her hjemme først? Har jo full forståelse for at det må bli sånn om det er nødvendig - men jeg har så lite peiling at jeg må vite fremgangsmåten.. Forøvrig er jeg ikke helt sikker på avgjørelsen min enda heller.. så vi får nå se.. Takk for svar :-) Anonymkode: 9adae...eb6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 Du trenger ikke fastlegen. Du kan kontakte sykehuset direkte. Du bare tar en telefon, er du heldig får du time innen et par dager. Da må til samtale og time på sykehuset men får pillen samme dag, og resten av pillene med deg hjem. Anonymkode: 217b8...1ac
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Ring direkte til sykehuset. Fikk tatt abort på bare 4 dager, ringte på mandag fikk time på onsdag + 1 morder pillen. Etter 2 dager tok jeg de som skulle støte ut restene. Gikk helt greit, hadde ingen smerter, men blødde en del. Bare husk å ta de smertestillende før modningspillene, dette får du forklart og får med ett ark du bør lese godt igjennom flere ganger. Anonymkode: 97e86...ad6
Pearl2.0 Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 Jeg vil ikke tro at en pågående abort er særlig gunstig på reisefot nei. Jeg hadde SA og var på badet en halv dag pga smerter og blødninger. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ring direkte til sykehuset. Fikk tatt abort på bare 4 dager, ringte på mandag fikk time på onsdag + 1 morder pillen. Etter 2 dager tok jeg de som skulle støte ut restene. Gikk helt greit, hadde ingen smerter, men blødde en del. Bare husk å ta de smertestillende før modningspillene, dette får du forklart og får med ett ark du bør lese godt igjennom flere ganger. Anonymkode: 97e86...ad6 Morderpillen var treffende valg av ord. Anonymkode: 25913...174 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå