AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Jeg er glad i brød, kunne seriøst spist det hele tiden... Liker best grov type av både brød og knekkebrød Men vet jo at det ikke er bra med for mye av noe, og har prøvd å kutte ned. Likevel spiser jeg ofte to brødskiver til frokost, to-tre knekkebrød til lunsj, og to brødskiver til kvelds. Spiser da ikke noe annet av brød/pasta/ris/potet i løpet av dagen. Spiser jeg noe slikt som tilbehør til middagen, kutter jeg ut brødet til ett av dagens andre måltider, og erstatter det med noe annet. Det vil si at jeg i gjennomsnitt spiser 6-7 brødskiver/knekkebrød i løpet av dagen. Er det for mye? Kan nevne at jeg spiser bare sunt pålegg, vet at det også er viktig å tenke på Anonymkode: 7ef74...160
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 For mye med tanke på hva da? Anonymkode: 38d43...506
Carl Kuhn Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Mennesker skal ikke ha brød (ingen andre aper som spiser brød). Syns du skal gi deg og heller spise noe sunnere.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 Hva som er "for mye" og "for lite" er veldig individuelt. Jeg tror for mye av én ting blir en uting når det går på bekostning av andre nødvendige næringsstoffer. Hvis du f.eks. trener mye, bør du sørge for at du spiser nok fett og proteiner for at kroppen skal kunne restituere seg og ha utbytte av treningen. Så kan du spise så mye brød (karbohydrater) du vil når kvota er fylt på de to første. Jeg synes uansett ikke 6-7 skriver/knekkebrød om dagen høres unormalt mye ut, hvis det er noe som kan kalles det. Hvis du ønsker å gå ned i vekt, kan det hende du bør redusere kalorier og dermed kanskje også karbohydrater, men det blir en helt annen sak. Hvis du er normalvektig og spiser variert generelt, så er det ikke noe å pese med. Anonymkode: e0fab...de8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #5 Skrevet 16. juni 2016 nei det er ikke for mye brød så lenge du ikke har sjokoladepålegg på dem alle spis brød og knekkebrød slik du gjør med god samvittighet. varier med mye godt pålegg Anonymkode: 19d9b...135
Linnea27 Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 Den 6/14/2016 at 19.20, Carl Kuhn skrev: Mennesker skal ikke ha brød (ingen andre aper som spiser brød). Syns du skal gi deg og heller spise noe sunnere. Det er fordi ingen andre aper er intelligente nok til aa bake brod. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #7 Skrevet 18. juni 2016 Hvis dette kostholdet funker for deg, og du spiser variert i tillegg, så ser jeg ikke problemet. Jeg har selv valgt å kutte ned på brød, og spise mer fett og proteiner til måltidene fordi brød ikke metter godt nok og lenge nok, og gir irriterende svingninger i blodsukkeret. Jeg spiser det fremdeles i helgene, men som "kos", ikke som måltider som skal holde meg gående og gi meg energi i hverdagen. Anonymkode: b2489...4c2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #8 Skrevet 18. juni 2016 Den Tuesday, June 14, 2016 at 19.20, Carl Kuhn skrev: Mennesker skal ikke ha brød (ingen andre aper som spiser brød). Syns du skal gi deg og heller spise noe sunnere. Mennesker skal ikke ha kumelk heller, men drikker det okke som Anonymkode: a4b1d...b3d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 Nesj, hvorfor det? Jeg spiser bevisst mye brød for å få i meg nok fiber gjennom dagen, og jeg føler meg helt tipp topp. Jeg tror at man kan komme langt med å bare kjenne etter på formen. Anonymkode: f3fe8...529
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #10 Skrevet 19. juni 2016 Jeg er bare så møkklei av det sunnhetshysteriet som foregår nå. Ting som var normalt å ete før i tiden, det er plutselig farlig. ja, du nærmest ber om å bli feit, få kreft, hjerteinfarkt osv hvis du drikker melk, spiser brød, brunost og annen normal mat. Nei, nå er det chiafrø og søtpotet som gjelder. Alt annet er usunt. Anonymkode: 51ed2...e34 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #11 Skrevet 19. juni 2016 Den 14.6.2016 at 19.20, Carl Kuhn skrev: Mennesker skal ikke ha brød (ingen andre aper som spiser brød). Syns du skal gi deg og heller spise noe sunnere. Nei, nå er det steinalderkost som gjelder! Anonymkode: 51ed2...e34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå