Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg har noen spørsmål til dere som pleier å sende produkter dere har solgt over nett til andre. Jeg er virkelig helt lost når det gjelder dette! :laugh:

- Hva pleier dere å pakke varen inn i? Skal sende en genser, og aner virkelig ikke hva og hvor jeg eventuelt får tak i innpakning. 

- Hvor mye tror dere frakten kommer på? Har prøvd å følge posten sin oversikt, men er ikke sikker på vekt/størrelse så det var ikke så enkelt. 

- Hvordan fungerer det med sending/frakt? Kjøper man frimerker og skriver adressen på pakken, eller gjør man det på en annen måte? 

- Hvordan gjør man det med betaling? Setter kjøper først inn prisen for genseren + fraktkostnader, og deretter sender dere? Eller er det bedre med postoppkrav?

Takk på forhånd :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pakker først inn i plastpose, klemmer ut så mye luft som mulig før jeg teiper den igjen, også pakker jeg det inn i gråpapir igjen om det ikke er store varen(fåes blant annet på posten), er det flere ting eller større ting pakker jeg inn i pappeske. Etter du har pakket inn det du skal sende måler du lengde og tykkelse på pakken, veier den og sjekker med tabellen over satsene på posten.

er det snakk om småbeløp setter kjøper inn penger på min konto før jeg sender varen, sender da varen når de er kommet på konto. Er det kjøp via finn hender det vi bruker betalingsløsningen til finn om kjøper ønsker det. Er det snakk om en større sum hvor kjøper ikke vil betale før h*b har fått varen benytter vi oss av postoppkrav, da på kjøpers regning siden det koster ekstra.

når jeg sender pakker går jeg på posten med den og de setter på frimerker der. Husk å skrive på adressen før du skal sende den ;) 

Anonymkode: d7a88...37f

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pakker først inn i plastpose, klemmer ut så mye luft som mulig før jeg teiper den igjen, også pakker jeg det inn i gråpapir igjen om det ikke er store varen(fåes blant annet på posten), er det flere ting eller større ting pakker jeg inn i pappeske. Etter du har pakket inn det du skal sende måler du lengde og tykkelse på pakken, veier den og sjekker med tabellen over satsene på posten.

er det snakk om småbeløp setter kjøper inn penger på min konto før jeg sender varen, sender da varen når de er kommet på konto. Er det kjøp via finn hender det vi bruker betalingsløsningen til finn om kjøper ønsker det. Er det snakk om en større sum hvor kjøper ikke vil betale før h*b har fått varen benytter vi oss av postoppkrav, da på kjøpers regning siden det koster ekstra.

når jeg sender pakker går jeg på posten med den og de setter på frimerker der. Husk å skrive på adressen før du skal sende den ;) 

Anonymkode: d7a88...37f

Tusen takk! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...