Gå til innhold

Hvordan mestre tagetes

Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Jeg har oransje tagetes jeg har plantet ut. Tydeligvis i feil jord. De er skikkelig utakknemlige, jeg vanner dem hver dag, men de bare dør. Eller, visner i hvert fall. Fra plantasjen: "En pålitelig sommerblomst som tåler både regn og tørke. Blomstrer rikelig og lenge i varmt gule nyanser. Meget lettdyrket sommerblomst. Trives i fuktig, veldrenert jord. Resistent mot sykdommer og skadedyr. Gjødsles med nitrogenfattig næring hver 14. dag. Knip av visne blomster." 

Jeg aner ikke hva jeg gjør galt :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badebuksa

Tar en tom tråd som et tegn på at ingen her inne heller mestrer tagetes. Vanskelig blomst? Antakeligvis.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hagen her spises de opp av snegler før de rekker å dø en naturlig død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
1 minutt siden, Frida skrev:

I hagen her spises de opp av snegler før de rekker å dø en naturlig død. 

Uffda.. hmm.. kanskje de gjør det her og. Er heldigvis ikke så mye snegler her for tiden. Pleier å komme litt seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil jord til tagetes, har jeg aldri hørt om, det ugresset vokser i hva som helst! Kan det være at du vanner for mye? Da råtner roten, og planten visner. Eller at du har vært for hard på labben når du plantet, slik at du har skadet dem da? 

Må ærlig vedgå at det er de eneste forklaringene jeg kommer på her og nå. For tagetes er et ugress som vokser og trives uansett, i alle fall har det vært slik for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
4 timer siden, Pinkee skrev:

Feil jord til tagetes, har jeg aldri hørt om, det ugresset vokser i hva som helst! Kan det være at du vanner for mye? Da råtner roten, og planten visner. Eller at du har vært for hard på labben når du plantet, slik at du har skadet dem da? 

Må ærlig vedgå at det er de eneste forklaringene jeg kommer på her og nå. For tagetes er et ugress som vokser og trives uansett, i alle fall har det vært slik for meg.

Nei. Har vannet normalt, planten står i bakken så det renner unna. Fikk vel defekte planter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt tagetes før, men sluttet med dem siden de var så utsatt for snegler. Hver morgen jeg kom ut, så hadde sneglene forsynt seg om natten. Ikke alltid man ser dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. juni 2016 at 17.11, Gjest Badebuksa skrev:

Nei. Har vannet normalt, planten står i bakken så det renner unna. Fikk vel defekte planter.

Hvis du vanner hver dag kan det godt bli for mye.

Anonymkode: d3a16...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...