Thomasine Skrevet 3. november 2004 #1 Del Skrevet 3. november 2004 Vi har noen venner som er skilt med barn. Når vi skal ha bursdagsselskap er det alltid like vanskelig - hvordan ordne det slik at alle kan komme?! Hvis den andre parten har barnet akkurat den dagen virker det som om det er noe stort problem og "be" om å få "låne" barnet den aktuelle dagen slik at h*n får vært med på selskapet... :-? :o Ofte har far barnet hver onsdag og annen hver helg ( jeg sa ofte, ikke alltid!!), hvis det da passer for oss den ene dagen den helgen ( det er da bare snakk om noen timer... :o ) og den som har barnet allikevel ikke skal noe spesiellt så hvorfor være så "prinsippiell"??!! "Det er faktisk min helg - synd at selskapet er den aktuelle dagen!" Synes det er fryktelig synd, ødeleggende og egentlig helt unødvendig å oppføre seg slik... :-? :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. november 2004 #2 Del Skrevet 3. november 2004 I slike tilfeller er det full fleksibilitet hos oss - faktisk i alle tilfeller så sant det er mulig. Alt annet er helt unødvendig spør du meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 3. november 2004 #3 Del Skrevet 3. november 2004 En burde jo tenke mest på barnet i en sånn situasjon, da....er jo barnet det til syvende og sist går utover...(hver gang...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #4 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg synes faktisk man kan holde seg til de avtalte dagene. Det er vel ikke noe problem å feire dagen helgen før eller etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 3. november 2004 #5 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg er ikke så fleksibel den veien - sønnen min drar til faren sin annenhver helg, og hvis det er bursdag på skolen så drar han allikevel. Og det er pga avstanden. Hvis han skal være med i en bursdag så må vi bytte helger. Hvis det er bursdag eller konfirmasjon eller noe familiært, så bytter vi helg. Hvis ikke det er avtalt noe spesielt hos faren den helgen. Men slike sammenkomster i familien pleier vi å vite om lenge i forveien, så det har ikke forekommet ennå at det har vært noe problem - verken den ene eller andre veien. Men - hadde faren bodd i byen her og det skulle være et selskap, så hadde jeg selvfølgelig hatt sønnen min de timene og kjørt han tilbake... og omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 3. november 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg synes faktisk man kan holde seg til de avtalte dagene. Det er vel ikke noe problem å feire dagen helgen før eller etter? :o Her er det ikke snakk om at de selv skal feire noe, men venner av familien! Vi skal feire vår sønn, men noen tidligere venner har skilt seg og hvis den ene parten (...som vi ikke har like mye kontakt med som før... :-? ) tilfeldigvis har sine barn da er det ofte vanskelig for den andre part å "låne" dem for noen timer... :o Det er selvfølgelig anderledes om det er en selv som lager selskap - da bruker man selvfølgelig egne helger! Noe annet ville slå meg som rart! Vi kan ikke begynne å ta hensyn til alle skilte venner når vi skal lage selskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #7 Del Skrevet 3. november 2004 Det er selvfølgelig anderledes om det er en selv som lager selskap - da bruker man selvfølgelig egne helger! Noe annet ville slå meg som rart! Ok, leste ikke godt nok, trodde det var egne selskal det var snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #8 Del Skrevet 4. november 2004 :o Her er det ikke snakk om at de selv skal feire noe, men venner av familien! Vi skal feire vår sønn, men noen tidligere venner har skilt seg og hvis den ene parten (...som vi ikke har like mye kontakt med som før... :-? ) tilfeldigvis har sine barn da er det ofte vanskelig for den andre part å "låne" dem for noen timer... :o Det er selvfølgelig anderledes om det er en selv som lager selskap - da bruker man selvfølgelig egne helger! Noe annet ville slå meg som rart! Vi kan ikke begynne å ta hensyn til alle skilte venner når vi skal lage selskap! Hvorfor må den andre parten "låne" barnet noen timer?? Kan ikke den andre parten ta med barnet o selskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. november 2004 #9 Del Skrevet 4. november 2004 Der har vi alltid samarbeidet godt. Ofte så er vi begge invitert i de samme familieselskapene så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 4. november 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 4. november 2004 Hvorfor må den andre parten "låne" barnet noen timer?? Kan ikke den andre parten ta med barnet o selskapet? Vel, la oss si at Per og Kari var et ektepar som var våre venner. Så ble de skilt og fant hver sine nye partnere. Så har det seg slik ( og det er ganske vanlig!) at Per og den nye ledsager er de vi har kontakt med. Da blir det vel ikke naturlig at Kari tar med seg barna til vårt selskap, eller??!! :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2004 #11 Del Skrevet 4. november 2004 Skal mine barn i selskap på "pappa-helg" er det jeg som ordner med gave og antrekk, mens han har ansvar for å bringe og hente. Men vi bor i samme by. Hadde det vært lang avstand hadde det blitt vanskelig å gjennomføre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. november 2004 #12 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg har en klar policy på dette området. Så lenge ungen har planer i sin fritid skal ikke mamma og pappas skilsmisse på noe vis hindre dette. Han skal få gå i de selskapene han blir invitert i slik han ville gjort det om mor og far bodde sammen. Dersom det er pappahelg må pappa hente, bringe, pynte og kjøpe gave. Barnas kalender er viktigere enn de voksnes. Nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 4. november 2004 #13 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg har en klar policy på dette området. Så lenge ungen har planer i sin fritid skal ikke mamma og pappas skilsmisse på noe vis hindre dette. Han skal få gå i de selskapene han blir invitert i slik han ville gjort det om mor og far bodde sammen. Dersom det er pappahelg må pappa hente' date=' bringe, pynte og kjøpe gave. Barnas kalender er viktigere enn de voksnes. Nemlig.[/quote'] Skriver under på denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 4. november 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg har en klar policy på dette området. Så lenge ungen har planer i sin fritid skal ikke mamma og pappas skilsmisse på noe vis hindre dette. Han skal få gå i de selskapene han blir invitert i slik han ville gjort det om mor og far bodde sammen. Dersom det er pappahelg må pappa hente' date=' bringe, pynte og kjøpe gave. Barnas kalender er viktigere enn de voksnes. Nemlig.[/quote'] Ja, slik synes jeg det skal være også! Barna først!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå