AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 mot far i retten ang. samvær? Anonymkode: 85a08...f37
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 Det er kun i helt spesielle tilfeller det skjer, hvis det er bevist at mor ikke evner å ha omsorgen. F.eks. rus og vold. Sist jeg så en oversikt over dette vinner mor frem i 9 av 10 tilfeller. Noen som sa likestilling? Anonymkode: 95bbd...b94 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 Ja. Var ikke vold eller noe annet involvert. Anonymkode: 9dc2b...eca 1
skruf Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 Eks-stemoren min tapte i retten da hun og faren min lå i omsorgstvist for brødrene mine. Ikke noe galt med omsorgen hennes, hun er ei god mor og ei grepa dame. Men pappa hadde nok de beste forutsetningene, pluss brødrene mine hadde mest lyst å bo hos pappa. Tror deres ønske var det som tynget mest, pluss pappa var den som beholdt huset og stemor flyttet til en annen skolekrets. Ble iallefall annenhver helg og en dag i uka til stemor.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #6 Skrevet 14. juni 2016 Om det er spørsmål om flytting ut av skolekrets så har jeg erfaring med det. Far ble boende, mens jeg flyttet. Jeg tapte i retten. Far ble boende i, tja 6 mnd der. Jeg valgte å flytte tilbake og fikk hovedomsorgen etter far flyttet. Anonymkode: 1f539...afd
MapleSirup Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 Ja, selvsagt er det fedre som vinner i omsorgsaker. Ellers hadde man ikke att så mange saker for retten. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #8 Skrevet 14. juni 2016 Jeg vant mot min eks-kone. Hun mistet både foreldreansvar og retten til samvær. Anonymkode: fec57...f51 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #9 Skrevet 14. juni 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke inntrykk av at "oppegående" mødre taper i retten. De kan drive med så og si hva de vil så lenge de ikke nekter samværet. Ellers er det fritt frem med å psyke ut både far og barn til de er gamle nok til å skjønne hva mor driver med.. Hvis de noen gang gjør det da Anonymkode: 85a08...f37
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #10 Skrevet 14. juni 2016 Det har blitt mindre forskjellsbehandling de siste årene! Heldigvis. En kamerat av samboeren vant omsorgen i retten. Han tapte ved anke i lagmansretten. Dette var fordi hun giftet seg i mellomtiden. Anonymkode: 5cd78...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #11 Skrevet 14. juni 2016 Jeg vet en mor som mistet den daglige omsorgen. Hun var en helt vanlig mor som alle andre gode mødre men far trakk det lengste strået. Det første far gjorde var å bytte bhg, 6 mnd før skolestart. Anonymkode: 437cd...5e8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #12 Skrevet 14. juni 2016 Min erfaring er at mor kan psyke både far og barn ut så mye de vil. Barna skjønner ikke noe før de nesten er voksne og da er det "for sent" likevel. Anonymkode: 85a08...f37 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #13 Skrevet 14. juni 2016 Jeg vet om flere fedre som har vunnet jeg, selv om mor er oppgående. Om du TS ikke har fått med deg at fedre også vinner frem så tenker jeg at du bør komme deg litt mer ut blant folk. Anonymkode: 934b0...38e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #14 Skrevet 14. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om flere fedre som har vunnet jeg, selv om mor er oppgående. Om du TS ikke har fått med deg at fedre også vinner frem så tenker jeg at du bør komme deg litt mer ut blant folk. Anonymkode: 934b0...38e Selvfølgelig vinner fedre også, men da vil som regel mor flytte, ha nektet samvær eller gjort noe mot barna som er synlig nok til å oppdages innenfor omsorgssvikt. Anonymkode: 85a08...f37
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #15 Skrevet 14. juni 2016 Jeg kjenner kun to foreldrepar som har endt opp i rettsak. I den ene ble det forlik med 50/50, i den andre mistet mor hovedomsorgen, og far fikk den istedet. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er kun i helt spesielle tilfeller det skjer, hvis det er bevist at mor ikke evner å ha omsorgen. F.eks. rus og vold. Sist jeg så en oversikt over dette vinner mor frem i 9 av 10 tilfeller. Noen som sa likestilling? Anonymkode: 95bbd...b94 Jeg synes ikke dette er så rart jeg. Hvem som skal ha barnet skal jo bestemmes ut fra barnets beste. Og foreløpig er det fortsatt slik at mor som oftest er primær omsorgsperson for barnet. Det sier seg selv at små barn har best av å bli hos mor da. Barn over skolealder stiller det seg litt annerledes med, da de ikke har samme behov som småbarn. Samt de kan bli hørt mer. Anonymkode: 2714b...9c5
Gjest Aye Skrevet 14. juni 2016 #16 Skrevet 14. juni 2016 Vet om ei og hun minner veldig om min eks. Prøvde å få folk helt i kjelleren. Tenkte kun på seg selv og sitt utseendet. Nektet faren å se barnet. Ble tilslutt voldelig. Hun hatet han og mange andre mennesker som ikke hadde gjort henne noe. Hun ble verre og verre og faren vant lett. Nå får hun kun se barna under tilsyn. Har et sterkt håp om at mitt barn skal få en god oppvekst uten ei ødeleggende mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå