Gå til innhold

Leiebil i usa

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har surfet litt rundt på internett i dag for å se etter leiebil i usa. Finner jo veldig masse da , men jeg har ikke enda kommet over hvor jeg kan leie i en by og levere andre siden av landet. Planlegger en tur fra Houston i Texas til LA.

Noen som har leigd bil "over there" og levert på annet sted enn utgangspunktet?

Jeg la også merke til at det er vanskelig å få tak i skikkelig sportsbil, finner noen sportsbiler da , men ikke sportslig nok.

Noen som kan hjelpe meg`??

Kanskje erfaring fra en liknende tur?

AA

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leide bil fra Baltimore til Fort Lauderdale for noen år siden. Det ble ganske så dyrt, prisen ble nesten doblet pga enveisleie... MEN du må ha bil i USA, så det er uansett verd det.

Jeg leide via Holiday Autos som har laveste pris garanti. Er ikke helt sikker på hvor mye jeg betalte, men tror det ble på ca 9000,- (i 2000) for leie i ca 10 dager. (full-size m/fire dører, automatgir og air-con)

Skrevet

Jeg har desverre ikke gjort annet enn å lever på samme plass men vi betalte 440$ (ca 3500,-) for en "vanlig størrelse bil" i 10 dager i 2003.

Vi brukte Avis. Der får du bla rabatt om du er medlem av SAS Eurobonus.

Skrevet

Hos alle de store bilutleiefirmaene kan du fint leie bil et sted og levere den et annet. Det koster imidlertid en del ekstra.

Sportsbil blir det nok verre med. Spreke biler i hendene på folk som ikke eier dem innebærer problemer og det vil jo bilutleiefirmaene selvfølgelig helst ikke ha. Det finnes imidlertid firmaer som leier ut spesielle biler i de fleste større byer, men da vil du sannsynligvis være forberedt på at det blir vanskelig å levere den et annet sted samt at det hele kommer til å koste "det hvite ut av øyet".

Du vil heller aldri få reservert en spesiell bil på telefon, bare "klasse". Tipset mitt er at du oppsøker et bilutleiefirma utenfor den verste turiststrømmen (Min erfaring er at Budget faktisk har det mest varierte og morsomme utvalget) og ser hva de har inne. Ved personlig fremmøte kan de også være villige til å skaffe biler og, ikke minst, det er store muligheter for å diskutere seg frem til en god pris. Fri "mileage" er f.eks. viktig når man skal kjøre så langt. Blir fort dyrt når man må betale 75c pr. mile.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også gode erfaringer med Holiday autos. Leide bil fra Chicago til San Fransisco i 17 dager. Husker ikke hvor mye vi betalte for selve leien, men vi betalte ca 4500 kr ekstra fordi det var enveisleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...