Gå til innhold

Ut på byen - Oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liker skjorter eller topper med åpen rygg, enten som sitter tight eller som er mer løse. Da kan jeg også velge om jeg har BH eller da dette vil synes på ryggen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Virker bare litt om at ting eg litt "stivere" her enn hvor jeg er fra, men det vet jeg ikke siden jeg ikke har vært her noe særlig enda. Vil gjerne pynte meg mer, men er bare litt usikker på hvordan, siden jeg, føler meg litt utilpass om jeg er for pynta. Er sikkert litt vanesak også da.

Anonymkode: a86f2...3ad

AnonymBruker
Skrevet

T-skjorte og jeans er supert! De stedene det ikke er så supert med det er steder du ikke vil gå. :) 

Anonymkode: bf778...c30

AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS! De som har svart deg, har rett i at det stort sett er greit å være helt enkelt kledd, men jeg vil også påpeke at det skal mye til å være for pyntet. Uansett om dere går på en litt sliten pub, så er du ikke overpyntet om du er den fineste der, hvis du skjønner? (Da snakker jeg ikke ballkjole, så klart. Det kan bli litt overkill.) For å bruke meg selv som eksempel: Jeg kler meg litt "penere" enn folk flest til daglig, det vil si skjørt eller kjole, høye sko, aldri jeans, etc., men det betyr ikke at jeg er for pen i tøyet. Det viktigste er å kle seg som man er komfortabel med og ikke la seg dra ned av andre, samtidig som man følger de svært romslige kleskodene vi har her i landet.

Kos deg på byen uansett hva du har på deg!

Anonymkode: 70476...fb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I Oslo finnes det et utested for enhver kleskode og som regel er hele spennet representert over alt. Generelt tenker jeg aldri over hva folk har på seg med mindre jeg er på fancy restaurant eller de har på joggebukse.

Anonymkode: 523e6...e52

Skrevet

Finn deg heller noen steder du trives føsrt, så kan du jo ev. justere kleskoden litt etter hva andre går i der om du ikke føler at jeans og t-shirt helt gjør susen. Finnes jo tusen typer jeans og t-skjorter også da, og med et par kule sko til er det sjelden feil. En av mine favoritter er Bettolo (selv om de har fjernet favorittstresslessen min :angry:), men jeg er 40, så vi har kanskje litt ulike preferanser. Ellers signerer jeg lista til Cathj, bra steder alle. Ellers anbefaler jeg å sjekke ut Det andre teateret på Torshov, der er det både bar og underholdning (improvisasjon/teatersport, tidvis hysterisk morsomt).

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Som de andre her sier, kommer det helt an på hvor du drar. Jeg ville aldri dratt ut uten kjole/jumpsuit og høye hæler, men det er nok fordi jeg er vant til at det er kleskode og nesten et krav om at man skal ha på seg høye hæler. 

Drar du ut i karl johan, hegdehaugsveien, youngstorget o.l er det sjelden kleskoder, så da ville jeg tatt på noe jeg følte meg komfortabel i, 

Skrevet

Jeg går gjerne i dress fra Hugo med vest og åpen skjorte. Kall meg gammeldags. Men nå er vel Oslo en av få byer hvor menn kler seg finere enn damer:) Både svenske og norske menn.

AnonymBruker
Skrevet

De veste stedene i Oslo er Champagneria, F6, Sollihagen 

Anonymkode: 73613...6cc

AnonymBruker
Skrevet

Beste skulke det stå

Anonymkode: 73613...6cc

AnonymBruker
Skrevet

På bar bruker jeg stort sett jeans og tskjorte, det går fint. Hvis jeg skal på utesteder liker jeg ikke å pynte meg, men med en enkel kjole/skjørt og noe annet en joggesko er man stort sett safe overalt. Så det er ganske greit for oss jenter, det er vanskeligere for gutta, med en gang de må droppe jeans og joggesko. 

Anonymkode: e7b9c...910

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 14. juni 2016 den 15.25, AnonymBruker skrev:

Hei! Har nettopp flytta til Oslo og har tenkt meg ut på byen. Er så usikker på alt dette med kleskoder, hva er vanlig osv. Er ingen jåledukke. Hadde det vært opp til meg hadde jeg dratt i jeans og tskjorte liksom. Hjelp en stakkars innflytter da dere! Hadde ikke gjort meg noe å få tips til ting ellers når det gjelder utesteder. Er ikke kjent her i det heletatt. :fnise:

Anonymkode: a86f2...3ad

Miniskjørt og en fin topp eller f.eks. en enkel miniskjole . Men føler du deg vel ute på byen i jeans og t-skjorte så går du selvfølgelig i det. 

Anonymkode: b1a2b...261

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...