Gå til innhold

Ut på byen - Oslo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har nettopp flytta til Oslo og har tenkt meg ut på byen. Er så usikker på alt dette med kleskoder, hva er vanlig osv. Er ingen jåledukke. Hadde det vært opp til meg hadde jeg dratt i jeans og tskjorte liksom. Hjelp en stakkars innflytter da dere! Hadde ikke gjort meg noe å få tips til ting ellers når det gjelder utesteder. Er ikke kjent her i det heletatt. :fnise:

Anonymkode: a86f2...3ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo også si at jeg er jente og 23 år.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har nettopp flytta til Oslo og har tenkt meg ut på byen. Er så usikker på alt dette med kleskoder, hva er vanlig osv. Er ingen jåledukke. Hadde det vært opp til meg hadde jeg dratt i jeans og tskjorte liksom. Hjelp en stakkars innflytter da dere! Hadde ikke gjort meg noe å få tips til ting ellers når det gjelder utesteder. Er ikke kjent her i det heletatt. :fnise:

Da vil jeg foreslå hvite bukser og en topp som viser navelen. Det er mange av dem ute på byen. Dog finnes det steder der du nok kunne drukket deg full i jeans og tskjorte komfortabelt. Heidis Beer Bar er ofte ganske chill.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, amativeReflection skrev:

Da vil jeg foreslå hvite bukser og en topp som viser navelen. Det er mange av dem ute på byen. Dog finnes det steder der du nok kunne drukket deg full i jeans og tskjorte komfortabelt. Heidis Beer Bar er ofte ganske chill.

Hvite bukser hadde jeg faktisk tenkt å kjøpe meg. Crop top, ikke helt for meg. Men takk for tips! 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvite bukser hadde jeg faktisk tenkt å kjøpe meg. Crop top, ikke helt for meg. Men takk for tips! 

Neste favoritt er topper som akkurat er gjennomsiktig nok til at man ser hun ikke har BH og lurer på om hun vet at man kan se gjennom toppen men nok gjennomsiktig til at man selv blir litt usikker på om den faktisk er gjennomsiktig og for å finne det ut må man se lengre enn det som er sosialt akseptabelt.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, amativeReflection skrev:

Neste favoritt er topper som akkurat er gjennomsiktig nok til at man ser hun ikke har BH og lurer på om hun vet at man kan se gjennom toppen men nok gjennomsiktig til at man selv blir litt usikker på om den faktisk er gjennomsiktig og for å finne det ut må man se lengre enn det som er sosialt akseptabelt.

:fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lite svar å få da deree

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel helt anpå hvor du drar :) Tenker selv ikke noe særlig over "kleskode" når jeg er ute, men så drar ikke jeg på eksklusive og hippe danseklubber heller da.

Anonymkode: 4b777...dab

• Liker 4
Skrevet

Jumpsuit, pumps og en clutch/liten veske er jo alltids fint. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, amativeReflection skrev:

Å herregud, nei. Svinharry.

Anonymkode: 9a43f...4b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, kle deg som du vil. 

Anonymkode: 9d38c...f27

Gjest Fjotteri
Skrevet

Du kan helt fint gå i jeans og tskjorte sålenge du holder deg unna de stiveste stedene på Frogner/snobbesteder.

Alle andre plasser er det aller meste lov.

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud, nei. Svinharry.

Eneste plassen som er litt gøy der jeg kunne sett for meg at en kvinne i tskjorte hadde vært komofortabel.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Eneste plassen som er litt gøy der jeg kunne sett for meg at en kvinne i tskjorte hadde vært komofortabel.

Jeg gikk i t-skjorta på byen på Youngstorget i helgen. Trenger ikke dra på en ræva pub for å gå med det. 

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk i t-skjorta på byen på Youngstorget i helgen. Trenger ikke dra på en ræva pub for å gå med det. 

Finnes det bra pubber på Youngstorget?

Gjest Badebuksa
Skrevet

Maxikjole, trøndervest, cowboyhatt og blått hår. :skaal:

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Finnes det bra pubber på Youngstorget?

Finnes bra utesteder/barer, ja. Men hvis du liker Heidis bar så er vi nok ganske forskjellig i smaken. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes bra utesteder/barer, ja. Men hvis du liker Heidis bar så er vi nok ganske forskjellig i smaken. 

Liker to typer steder: 1) der jeg kan sitte og holde en samtale 2) steder der folk gjør idiotiske ting. Heidis havner i den siste kategeorien, men de slår ikke Lavvo. På Lavvo har de en dverg som er dørvakt, og han kaster ut BI folk. Hvis jeg føler meg trist en dag får det meg alltid i bedre humør å se den lille dvergen eskortere ut to pappagutter. 

Endret av amativeReflection
et ord
  • Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke uvanlig at folk er på byen i jeans og t-skjorte, men som nevnt over her kommer dette veldig an på når på kvelden det er, og hvor man går. Er det en fredag ettermiddag og man bare skal ta noen øl, er alt lov. Er det fredag kveld, bør man nok pynte seg litt mer.

Du kan jo bytte ut jeansen med en sort bukse og ta en blazer over t-skjorten, så vil jeg si du er ganske bænkers. 

Ville du ha tips til utesteder også? I så fall kommer det veldig an på hva du liker. Mine venner og jeg går veldig sjelden ut for å danse og sjekke, så vi holder oss til andre typer utesteder. Gjerne steder med godt utvalg i øl eller drinker.

Oslo Mekaniske
Postkontoret
Aku-Aku
Dattera til Hagen
Crow Bar
Torggata Botaniske
Grünerløkka Brygghus

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, Cathj skrev:

Det er ikke uvanlig at folk er på byen i jeans og t-skjorte, men som nevnt over her kommer dette veldig an på når på kvelden det er, og hvor man går. Er det en fredag ettermiddag og man bare skal ta noen øl, er alt lov. Er det fredag kveld, bør man nok pynte seg litt mer.

Du kan jo bytte ut jeansen med en sort bukse og ta en blazer over t-skjorten, så vil jeg si du er ganske bænkers. 

Ville du ha tips til utesteder også? I så fall kommer det veldig an på hva du liker. Mine venner og jeg går veldig sjelden ut for å danse og sjekke, så vi holder oss til andre typer utesteder. Gjerne steder med godt utvalg i øl eller drinker.

Oslo Mekaniske
Postkontoret
Aku-Aku
Dattera til Hagen
Crow Bar
Torggata Botaniske
Grünerløkka Brygghus

Jenter i blazer er vel ganske uvanlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...