Gå til innhold

Melde meg ut/avbryte medlemskap på treningsstudio før de to første ukene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gjelder angrefristen her også?

Meldte meg inn i SATS like før helgen, skal innom denne uken og betale avgiften for de kommende mnd. nå denne uken. Men har nå funnet ut at jeg skal flytte - kan jeg benytte av angrefristen ved dette tilfellet? Gjelder den ved alle sånne typer kjøp og salg?

Anonymkode: bbfd7...dea

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle

https://www.sats.no/Documents/Medlemsvillkor/Norge/nye-april-2013/medlemsvilkar-sats-no.pdf

8.3 Medlemmet har rett til å avslutte Medlemsavtalen (angrerett) ved å gi skriftlig melding til SATS innen 14 dager etter inngåelse av Medlemsavtalen, sml. angrerettlovens § 11. Dette gjelder kun dersom medlemskap er inngått utenfor et SATS senter.

Gjest HappyWaffle
AnonymBruker
5 minutter siden, HappyWaffle skrev:

jo det gjør det i dette tilfellet

Det står jo ingenting i HI om at medlemsskapet er inngått utenfor et senter? 

Anonymkode: 741d4...8c8

Annonse

Gjest HappyWaffle
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo ingenting i HI om at medlemsskapet er inngått utenfor et senter? 

Anonymkode: 741d4...8c8

skulle nesten tro det side TS meldte seg inn før helgen og skal innom nå for å betale

AnonymBruker

Takk for svar!

Vilkårene sånn sett var ok, skummet gjennom. Og hadde jo tenkt til å være bundet det hele året, men så dukket flyttingen veldig spontant opp! Så lurte rett og slett på angreretten er en sånn juridisk universal rett :P

AnonymBruker

Angteretten gjelder såvidt jeg vet kun salg over nett, telefon, postordre etc. Så lenge du har vært i senteret og sett "varen", har du ikke vanlig 14 dagers Angteretten ihvertfall. 

Anonymkode: 20dc4...bfe

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du skal flytte og det ikke finnes senter i rimelig nærhet kan du også bryte avtalen.

Anonymkode: 07955...ab0

Noe du mener, eller i følge sats? :)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du skal flytte og det ikke finnes senter i rimelig nærhet kan du også bryte avtalen.

Anonymkode: 07955...ab0

Dette gjorde jeg for noen år siden uten problem. Sendte kopi av flyttemeldingen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...